Re: Korekcja wzroku

From: "Stokrotka" <o...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Korekcja wzroku
Date: Thu, 2 Feb 2017 19:45:30 +0100
<bbvfkt$d3s$1@inews.gazeta.pl> <bbvmu2$39u$1@atlantis.news.tpi.pl>
<bbvno7$7c3$1@atlantis.news.tpi.pl> <bc07bu$3ui$1@inews.gazeta.pl>
<5...@g...com>
<o2c64p$c1$1@node2.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<o2jnpc$484$1@usenet.news.interia.pl> <o2k23k$l0t$1@node2.news.atman.pl>
<o2mod7$afo$1@usenet.news.interia.pl> <o2obpt$smu$1@node1.news.atman.pl>
<f...@g...com>
<o2s3eq$dro$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@g...com>
<o2uo00$ulp$1@usenet.news.interia.pl>
<8...@g...com>
<o6dchd$jjp$1@usenet.news.interia.pl>
<1...@g...com>
<o6fue0$oib$1@usenet.news.interia.pl>
<e...@g...com>

>Dlaczego taki wniosek ?
>Od początku pisałem że oko 'typowego' krótkowidza dostosowało się do
>patrzenia blisko (np. ekran) i właśnie wtedy soczewka jest w stanie

>Dalsze rozciąganie gałki ocznej może nastąpić tylko jeśli nałożymy okulary
>MINUS, albo żeby wyraźniej widzieć przysuniemy się do ekranu 'troszkę'
>(zaokrąglenie) soczewki.

>Mięśnie okołooczne pomijam w rozważaniu.

Dlaczego pomijasz je? Pszecież mają bardzo istotny wpływ na widzenie.
Jak nie noszę szkieł, mrużę oczy, więc działam także i tymi mięśniami i
prwdopodobnie wykszywiam soczewkę , a na pewno zmieniam kształt gałki ocznej
od jej frontu, w sposub analogiczny jak kształt gałki zmieniany jest pszez
szkło kontaktowe.

Dalej: wcześniej napisałeś, że mięsień żęskowy wykszywia gałkę, pszecież on
jest od soczewki
zawieszony w środku gałki i nie ma wpływu na ciśnienie w srodku gałki.
Miałby jeśli by zmieniał objętość soczewki, a niby dlaczego ma zmieniać
objętość?
On zmienia kształt, ale objętość soczewki pozostaje ta sama.

A poza tym skąd wiesz jak dział mięsień żęskowy?
Wszystkie mięśnie są sparowane: umieją tylko kurczyć się,
więc każdy kurczący się ma do pary kompana rozciągającego go.
Mięsień żęskowy nie ma pary. Być może parą jest sama soczewka mająca pewne
właściwości sprężyste
i wracająca z własnej inicjatywy do pozycji wyjściowej,
ale z tego nie wynika, czy kurczenie mięśnia żęskowego powoduje płaszczenie,
czy kszywienie soczewki.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)