Koszt utrzymania 10 i 17-latka

91. Data: 2006-11-08 18:50:41

Temat: Re: Koszt utrzymania 10 i 17-latka
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:eisve8$hc0$1@inews.gazeta.pl>

> To jest akurat zupełnie normalne i oczywiste, ale tłumaczenie Iwonki, że
> mąż powinien po rozwodzie płacić żonie alimenty, ponieważ ta nie może
> podjąć pracy z powodu "posiadania" niesamodzielnych dzieci jest
> niedorzeczne. IMHO :) Bo gdyby jej ten mąż np. umarł, to siłą
> rzeczy_musiałaby_pracę znaleźć.

Wtedy miałaby rentę.

Eulalka

92. Data: 2006-11-08 18:52:30

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-11-08 19:49:24 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *E.* skreślił te oto słowa:

> Lia... Ty się chyba nigdy nie rozwodziłaś ;)

Nie, ja jestem rozsądna ;P

> Takie rozwody (z orzekaniem winy) ciągną się latami. 5 lat to standard
> na udowodnienie winy - przywleczenie kilkunastu świadków, dokumentów itp.
> Uwierz, najczęściej daje się na luz dla świętego spokoju.

Rozwod z orzeczeniem winy, żeby w ogole dostac rozwod. Nie ciągnie się.
Facet się zgadza na winę, bo chce miec rozwod.

> Fajnie byłoby. Niestety są tacy, co ich praca hańbi.

No ale czyj to problem?
Gdyby nie debilne prawo to by sie miało motywacje co by sie za prace wziac.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

93. Data: 2006-11-08 18:58:58

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia napisał(a):

> No ale czyj to problem?
> Gdyby nie debilne prawo to by sie miało motywacje co by sie za prace wziac.

Tego co płaci na nieroba.
Albo tej co utrzymuje sama dzieci, bo się rozwiodła z nierobem.
Nieroby alimentów zwykle nie płacą.

Eulalka

94. Data: 2006-11-08 19:30:16

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" :

> Ale co ma piernik do wiatraka? Czy to znaczy, że gdy matka jest np. wdową
> albo z założenia samotną osobą, to też nie może iść do pracy, bo ma
> niesamodzielne dzieci w domu?

Kurde, znam z bliskiego otoczenia przypadek kiedy małżeństwo miało trójkę
dzieci, najmłodszy chłopczyk w pełni niepełnosprawny (niewidomy, z
uszkodzeniem mózgu, wymagał całodziennej opieki). Od urodzenia tego chłopca
pracował tylko mąż, żona z konieczności zajmowała sie tym chłopcem i domem.
Tak było do czasu kiedy mąż zginął w wypadku.
Dostali rentę, ale i tak musiała iść do pracy (całe szczęście że przyjaciele
pomogli znaleźć pracę wiedząc o sytuacji). Chłopak poszedł do specjalnej
"szkoły życia".
No i teraz ta dziewczyna cały czas pracuje, utrzymuje dzieci (dwójka
starszych teraz jest już na studiach), mają też rentę po ojcu. Najmłodszy
jest od poniedziałku do piątku w takim specjalnym domu opieki, na weekend
bierze go mama, robi dość znaczne postępy w samoobsłudze, nawet zaczyna
mówić. Ma prawie 15 lat.
Tak cholernie tą dziewczynę podziwiam, że daje sobie radę.
Dostała od znajomych z kanady wózek do roweru i robi z synkiem rowerowe
wycieczki po okolicy (ona na rowerze, on w wózku). Działa w stowarzyszeniu
rodziców dzieci niepełnosprawnych i razem organizują wyjazdy, wycieczki itd.
I takie przypadki bywają.

Pozdrowienia.

Basia

95. Data: 2006-11-08 21:58:21

Od: Księżniczka Telimena <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "puchaty" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
v...

> No tak, ale właśnie memu kolegu chodzi o tą kwotę :) Sam nie prowadzi
> gospodarstwa domowego, to nie wie co i jak.

> Słusznie!

> Znaczy nie za bardzo raczej - mają się ku rozwodowi.

No z tym pytaniem to śmiało żona mogłaby wystąpić o rozwód z orzekaniem o
winie. Coś śrdnio zorientowany ten Twój kolega.
Teli.

96. Data: 2006-11-08 22:28:49

Od: "M" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale właśnie tak nie jest. Ona jest powódką a pozew jest bez orzekania o
> winie. Alimenty i tak będzie dostawała dopóki nie podejmie pracy.
>
> puchaty
*******************
W przypadku rozwodu bez orzekania o winie, pani ma prawo ubiegac sie o
alimenty na siebie do 5 lat od momentu orzeczenia rozwodu. Przy czym, na
uzasadniony wniosek uprawnionej (np. orzeczona całkowita niezdolnosc do
pracy), okres ten moze zostac wydluzony.
Co do wysokości alimentów w stosunku do wykazywanych zarobków - nie ma
ograniczeń i pułapów... Sąd bierze pod uwagę potencjalne możliwości
zarobkowe przy uwzględnieniu wszystkich okoliczności, a nie zarobki
aktualnie występujące.
Pozdrawiam,
Malgonia

97. Data: 2006-11-08 22:28:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <i...@p...org> napisał w wiadomości

> Nawet jesli wina meza jest to IMO powinien płacic tak długo jak długo
> dostawałaby zasiłek, gdyby straciła prace.
> A potem - goodbye, zakasamy rękawki i bierzemy się za pracę.

Hahaha.... zabawna jesteś...
Na kuchni dziś wspomniałaś, że pracujesz w HR.
To odpowiedz mi na takie proste pytanie.
Czy zatrudniłabyś na stanowisku na którym potrzebna wieloletnia praktyka
kogoś, kto siedział w domu i wychowywał dzieci. Chodzi mi o taki drobiazg
jak wynagrodzenie dla takiej osoby proporcjonalne do stażu pracy...
Taka niepracująca żona kiedyś uzgodniła z mężem, że to on robi karierę, a
ona siedzi z dziećmi. On ma teraz zarobki proporcjonalne do doświadczenia
zawodowego, a ona startuje jako stażystka wyłącznie dla tego, że kiedyś
uzgodniła ze swoim mężem, który właśnie złamał to uzgodnienie, że to on
będzie pracował zarobkowo...
W ciągu pół roku nie ma praktycznie żadnych szans wskoczyć na półkę płacową
swojego małżonka. Dalej jesteś pewna, że to chodzi tylko o pół roku
"zasiłku"?
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

98. Data: 2006-11-08 22:40:20

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:eisps6$fpp$1@news.onet.pl>

> Tyle tylko, że praktycznie wszystkie kobiety, które pracują zawodowo
> pracują
> dodatkowo równie ciężko w domu. Ergo - te pracujące_tylko_w domu mają
> jednak
> nieco lżejsze życie, nie sądzisz?

Wiesz znam wiele kobitek, które po urodzeniu dzieci od razu idą do pracy,
nie z powodów finansowych, ale tego, że to jest straszne siedzieć w domu z
dzieckiem...
Nie potrafią podjąć się tej pracy w domu i często na opiekunkę do dziecka
wydają więcej niż same zarabiają... Co kto lubi... Dla nich pozostanie w
domu byłoby cięższe...

99. Data: 2006-11-08 22:43:42

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczynska" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> wydają więcej niż same zarabiają... Co kto lubi... Dla nich pozostanie w

dokladnie. u mnie w pracy koleznka (dentystka) stale powtarza, ze do
pracy przychodzi wypoczac. ja mialam podobnie, na zajeciach mialam
raj na ziemi a kolezanki sie dziwily bo one byly zmeczone- rany one nie
wiedzialy co to znaczy zmeczenie.....

iwon(K)a

100. Data: 2006-11-08 22:48:02

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2006-11-08 23:28:51 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Joanna Duszczyńska* skreślił te oto słowa:

> Hahaha.... zabawna jesteś...
> Na kuchni dziś wspomniałaś, że pracujesz w HR.

Nie pracuję :)

> [...]
> kogoś, kto siedział w domu i wychowywał dzieci. Chodzi mi o taki drobiazg
> jak wynagrodzenie dla takiej osoby proporcjonalne do stażu pracy...

Do sprzątania biura - pewnie.

A tak poza tym to nie moj problem, ze ktos siedział tyle lat na tylku i
palcem nie kiwnal.

> Taka niepracująca żona kiedyś uzgodniła z mężem, że to on robi karierę, a
> ona siedzi z dziećmi.

To była jej decyzja, czy ktos ja zmusił?

> [...]
> zawodowego, a ona startuje jako stażystka wyłącznie dla tego, że kiedyś
> uzgodniła ze swoim mężem, który właśnie złamał to uzgodnienie, że to on

Ponosi odpowiedzialnosc za to jakie decyzje podjeła.

> W ciągu pół roku nie ma praktycznie żadnych szans wskoczyć na półkę płacową
> swojego małżonka.

Wiekszosc kobiet nie ma szans wskoczyc na polke płacowa mezczyzn, nawet
jesli pracuja na dwa etaty - i w domu, i zawodowo.

> Dalej jesteś pewna, że to chodzi tylko o pół roku
> "zasiłku"?

Dalej.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

na co zgodzil sie rzad (link)
Odnośnie krzaczków [OT]
Będą mundurki w szkołach
Wyznanie przestępcy