Re: Koszt utrzymania 10 i 17-latka

From: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Koszt utrzymania 10 i 17-latka
Date: Wed, 8 Nov 2006 20:30:16 +0100
<eisqq0$jev$1@news.onet.pl> <eisrfu$t0$1@inews.gazeta.pl>
<eisrqd$n3q$1@news.onet.pl>
<1...@j...gov>
<eissc3$otb$1@news.onet.pl> <eit4ea$sgu$1@news.mm.pl>

Użytkownik " Nixe" :

> Ale co ma piernik do wiatraka? Czy to znaczy, że gdy matka jest np. wdową
> albo z założenia samotną osobą, to też nie może iść do pracy, bo ma
> niesamodzielne dzieci w domu?

Kurde, znam z bliskiego otoczenia przypadek kiedy małżeństwo miało trójkę
dzieci, najmłodszy chłopczyk w pełni niepełnosprawny (niewidomy, z
uszkodzeniem mózgu, wymagał całodziennej opieki). Od urodzenia tego chłopca
pracował tylko mąż, żona z konieczności zajmowała sie tym chłopcem i domem.
Tak było do czasu kiedy mąż zginął w wypadku.
Dostali rentę, ale i tak musiała iść do pracy (całe szczęście że przyjaciele
pomogli znaleźć pracę wiedząc o sytuacji). Chłopak poszedł do specjalnej
"szkoły życia".
No i teraz ta dziewczyna cały czas pracuje, utrzymuje dzieci (dwójka
starszych teraz jest już na studiach), mają też rentę po ojcu. Najmłodszy
jest od poniedziałku do piątku w takim specjalnym domu opieki, na weekend
bierze go mama, robi dość znaczne postępy w samoobsłudze, nawet zaczyna
mówić. Ma prawie 15 lat.
Tak cholernie tą dziewczynę podziwiam, że daje sobie radę.
Dostała od znajomych z kanady wózek do roweru i robi z synkiem rowerowe
wycieczki po okolicy (ona na rowerze, on w wózku). Działa w stowarzyszeniu
rodziców dzieci niepełnosprawnych i razem organizują wyjazdy, wycieczki itd.
I takie przypadki bywają.

Pozdrowienia.

Basia