Kotlety z piersi indyczej/Obiad w pol godziny

1. Data: 2002-09-25 01:24:24

Temat: Kotlety z piersi indyczej/Obiad w pol godziny
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Ach, co to byl za pyszny obiad...

1 piers indycza
2 lyzki kaparow
2-3 lyzki masla
1 lyzeczka soku z cytryny
1 szklanka bulionu
1 jajko
1 lyzka maki
1 lyzka smietanki (opcjonalnie)
maka do panierowania
sol, pieprz

Piers indycza pokroic w plastry o grubosci 1 cm. Panierowac w mace i
jajku rozbeltanym z woda i smietanka, smazyc na masle na goracej patelni
po obu stronach (dodac tyle masla, zeby mieso sie nie przyklejalo), gdy
mieso przesmazone dodac kapary, sok z cytryny, bulion i przyprawy. Dusic
10 minut pod przykryciem na malym ogniu, podac z mlodymi ziemniakami z
koperkiem (mozna tez z makaronem). Pyszne! Do tego salatka z pomidorow i
ogorkow - maz byl zachwycony, mlaskal, prosil, zebym powtorzyla na drugi dzien.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-09-25 11:51:41

Temat: Re: Kotlety z piersi indyczej/Obiad w pol godziny
Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panierowac w mace i
> jajku rozbeltanym z woda i smietanka,
Ciekawa jestem, co dodatek smietanki (masz na mysli >18%) rodi panierce -
musze wyprobowac.
Dzieki za nowa idee.

Iza

1. Data: 2002-09-25 11:52:06

Od: "izabela Sowula" <i...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Panierowac w mace i

1. Data: 2002-09-25 13:02:05

Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też mi ślinka leci jak czytam Twoje przepisy, są niby łatwe, ale potrawy
wychodzą "jakby" wyszukane, np. schab z winogronami
Kama

1. Data: 2002-09-25 16:30:34

Od: "Kropelka" <k...@n...serwery.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kama" <k...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Też mi ślinka leci jak czytam Twoje przepisy, są niby łatwe, ale potrawy
> wychodzą "jakby" wyszukane, np. schab z winogronami
> Kama
Tez sprobuje bo brzmi swietnie. A te kapary to takie ze sloiczka? Bo
przyznam sie ze nigdy nie jadlam zadnych kaparow i nie wiem gdzie tego
szukac.
AA... kiedy byl ten schab z winogronami? Wogole uwielbiam winogrona i
chetnie bym cos z nimi zjadla. mam tylko nadzieje ze to nie byl schab
pieczony i ze bez piekarmika sie da zrobic.
Kropelka

1. Data: 2002-09-25 18:51:43

Od: "Kama" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Schab wg Magdaleny Bassett
Kawalek schabu wieprzowego bez kosci pokroic w dosc grube plastry. Na
jednej patelni obsmazyc mieso na oliwie, po obsmazeniu dodac soli,
pieprzu, majeranku, garsc zielonych winogron i zalac woda. Dusic pod
przykryciem az miekkie, okolo 25 minut. Na drugiej patelni usmazyc na
zloto cebule na oliwie, zdjac i na tej samej patelni usmazyc cwierc kilo
pieczarek, dodac cebule, posolic, popieprzyc, trzymac cieple. Ugotowac
trzy ziemniaki w osolonej wodzie z duza iloscia koperku w galazkach.
Umyc i osuszyc salate, polac sosem. Zrobic zasmazke i zrobic sos z plynu
z miesa plus troche maggi. >

Pozdrawiam
Kama

1. Data: 2002-09-26 20:44:53

Od: "Zuza" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czesc! Ja tez zaszalalam z indykiem. :-))) Tez przepis blyskawiczny, a
wychodzi pysznosc, wdziecznie sie prezentuje, czyli oczy tez sobie jedza i
pachnie pieknie - piwem i papryka. :-)))
Oto przepisik:
pol kilo piersi z indyka
2 lyzki oleju
2 lyzki masla
pieprz, sol
maka
sos: 1/2 litra piwa jasnego, Zywiec tu pasuje bardzo dobrze
1/2 szklanki bulionu z 1 kostki
czerwona papryka w straku
cebula
4-8 lyzek smietany
4 lyzeczki tymianku
2 lyzeczki cukru
pieprz

Rozgrzac w garnku 2 lyzki oleju i 2 lyzki masla. Dodac drobno posiekana
cebule i pokrojona w paseczki papryke. Smazyc mieszajac przez 3 minuty. Wlac
piwo i bulion, zagotowac, doprawic tymiankiem, cukrem, pieprzem. Dusic na
ogniu pod przykryciem 5 minut.
Z miesa wykroic kotleciki. Lekko rozbic je tluczkiem, posypac sola i
pieprzem, obtoczyc w mace. Na patelni rozgrzac tluszcz, wlozyc kotleciki.
Smazyc z obu stron na rumiano. Przelozyc kotleciki do garnka z sosem i dusic
na malutkim ogniu ok. 20 minut. Potem zestawic z ognia,dodac smietane,
wymieszac, podgrzac ponownie.
Smaczne, sprawdzone!:-)))Zjedzone!
Zuzka

1. Data: 2002-09-29 12:30:57

Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:
> Ach, co to byl za pyszny obiad...

Sprawdzilem! Potwierdzam-byl pyszny!! Polecam!! Latwo i prosto !!!
Obawialem sie duszenia tych kotletow w panierce ale nic sie nie stalo.
Na kaparach sie nie znam ale kupilem maly sloiczek i to bylo to.
I tez mamy powtorzyc ale za tydzien.
Tomek W

Re: ciasto jablkowo-kokosowe
Kindziak