Krem do tarty

21. Data: 2015-07-14 18:29:46

Temat: Re: Krem do tarty
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 18:02 Bożena <n...@g...com> pisze:

> "FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> Może rozwiązaniem będzie wariacja na temat lemon curd?
> Pzecież nie obowiązkowo ten "curd" musi być cytrynowy, móże być jakiś
> neutralny, by nie przytłumił owoców. Konsystencja powinna odpowiadać, a i
> roboty mało. Te kremy mogą być wszelakie od tradycyjnych cytrusowych po
> dowolnie owocowe, a nawet herbaciane, więc smak bez problemu da się
> dobrać
> do owoców, które będą na górze :)

Szkoda czasu.
Lubi "budyniowe", ale zrobić nie potrafi.
Poradę (moją) nt. budyniowego zbywa. Inne porady krytykuje.
Nie potrafić zrobić sosu budyniowego (kwestia dobrania ilości składników -
banał).
Szacuję - nie będzie _żadnej_ tarty.
Będą truskawki posypane cukrem.

--
Trefniś

22. Data: 2015-07-14 18:58:47

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-14 o 18:02, Bożena pisze:

> Bożena.

Wszelki duch! Bożenka (z Wilna)!!! :)
Serdeczności,
--

B.

23. Data: 2015-07-14 19:03:30

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

Z wrażenia zapomniałam napisać, ze to chyba najlepszy pomysł z tych
proponowanych.
--
B.

24. Data: 2015-07-14 19:09:13

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 19:03 bbjk <a...@b...cc> pisze:

> Z wrażenia zapomniałam napisać, ze to chyba najlepszy pomysł z tych
> proponowanych.

I tak posypiesz truskawki cukrem, nie będzie żadnej tarty :)

--
Trefniś

25. Data: 2015-07-14 19:10:43

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-14 o 19:09, Trefniś pisze:

> I tak posypiesz truskawki cukrem, nie będzie żadnej tarty :)

Sorki, ale co cię to obchodzi, co zrobię z truskawkami?
Zakładając, że coś w ogóle.
--
B.

26. Data: 2015-07-14 19:17:29

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 19:10 bbjk <a...@b...cc> pisze:

> Sorki, ale co cię to obchodzi, co zrobię z truskawkami?
> Zakładając, że coś w ogóle.

Ach, sorry...
To nie Ty chcesz marnować owoce - chapeau bas.

BTW - gdzieś Wam znikł lokalny grafoman...

--
Trefniś

27. Data: 2015-07-14 19:39:36

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A wiesz, że owoce pokrojone, w dodatku wymieszane z czymkolwiek, puszczą
> soku tym więcej? W tarcie chodzi o to, żeby owoce były jak najświeższe i
> jak najmniej przetworzone. Przynajmniej mnie na tym zależy.

A wiesz, że niektóre pany miewają urlopowo napięty okres?

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

28. Data: 2015-07-14 19:44:44

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-14 17:19, obywatel bbjk uprzejmie donosi:
> Przyszło mi na myśl ganache, na kruchym spodzie i z truskawkami może być
> dobre. Z wiśniami jeszcze lepsze.
> Zrobiłabym z gorzkiej czekolady.

Też pomyślałam o ganaszu.

29. Data: 2015-07-14 19:54:25

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-14 19:10, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Sorki, ale co cię to obchodzi, co zrobię z truskawkami?
> Zakładając, że coś w ogóle.

Bo wie wszystko. Ma takie specjalne źwierciadło do tego.

- Lustereczko, powiedz przecie, kto jest najmądrzejszy w świecie...

30. Data: 2015-07-14 19:54:31

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.07.2015 o 10:14, Trefniś pisze:

> [...]
> ledwie "zwilżać" resztę owoców, ale nie spływać!
> Celowo używam określenia sos - to nie ma być budyń!
Rzekłabym, że z ta mąką to raczej kisiel, a jeśli nie kisiel o
konsystencji kisielu to...
rzadki kisiel ;)

--
Pozdrówki