jajko ugotowane na twardo

1. Data: 2015-07-10 19:42:14

Temat: jajko ugotowane na twardo
Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Ambitne pytanie :-)

Jak ugotowac jajko na twardo do konsumpcji za kilka dni (zapas na
wycieczke) aby żółtko nie przybrało zielonkawego koloru?

Obecnie wkladam jajka z lodowki do garnka, zalewam woda z kranu, zagotowuję
do wrzenia z wigorem po czym wyłączam kuchenkę i zostawiam na 10 minut we
wrzącej wodzie.
Po tym czasie ochładzam zalewajac zimna woda.

Jajka tak przygotowane maja piękny żółty kolor otworzone zaraz po
ugotowaniu ale żółto im zielenieje na swych zewnętrznych krawędziach na 2-3
dzień. Jak temu efektowi zapobiec?

2. Data: 2015-07-11 12:23:33

Temat: Re:jajko ugotowane na twardo
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol <P...@P...com> Wrote in message:
> [...]
>
> Jajka tak przygotowane maja piękny żółty kolor otworzone zaraz po
> ugotowaniu ale żółto im zielenieje na swych zewnętrznych krawędziach na 2-3

Generalnie nie powinieneś zadawać tak niemądrych pytań. Czyżbyś
nie wiedział takich podstawowych rzeczy, że jaja zawierają dużo
siarki i żelaza, a związki siarki z żelazem są zielonkawe? Znając
zaledwie takie podstawy mógłbyś sam dojść do wniosku, że chemia
jest wszędzie (w jaju i poza nim) i nie ma na to rady, nie warto
się ośmieszać pytaniami w stylu czterolatka
333-)
--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

3. Data: 2015-07-12 14:28:25

Temat: Re: Re:jajko ugotowane na twardo
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> jest wszędzie (w jaju i poza nim) i nie ma na to rady, nie warto
> się ośmieszać pytaniami w stylu czterolatka

Czy Ty celowo redagujesz wypowiedzi aby były niemiłe i obraźliwe?
Czy wychodzi Ci to bez wysiłku i naturalnie?

4. Data: 2015-07-14 00:05:19

Od: a...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 12 lipca 2015 14:28:29 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

> Czy Ty celowo redagujesz wypowiedzi aby były niemiłe i obraźliwe?
> Czy wychodzi Ci to bez wysiłku i naturalnie?

Na wszystkich grupach ludzie odpowiadają ci podobnie. Chyba najwyższy czas, żebyś to
zauważył.

--
Akarm

5. Data: 2015-07-14 00:44:18

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

<a...@w...pl> wrote in message
ps.com...

> Na wszystkich grupach ludzie odpowiadają ci podobnie.
> Chyba najwyższy czas, żebyś to zauważył.

Chyba masz urojenia.

6. Data: 2015-07-14 10:06:19

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Czy Ty celowo redagujesz wypowiedzi aby były niemiłe i obraźliwe?
> Czy wychodzi Ci to bez wysiłku i naturalnie?

Sam siebie obrażasz zadając infantylne pytania - Twój czas
beztroskiego szkolnego dziecięctwa już dawno minął,
powinieneś
mieć w głowie zasób podstawowej wiedzy i z niego korzystać,
tymczasem Ty nadal oczekujesz głaskania po główce i tłumaczenia
podstawowych zjawisk... Wkurzają mnie ludzie, którym się nie chce
sięgnąć do własnej mózgownicy - albo niczego tam nie zgromadzili,
albo nie umieją tego użyć. Nie lituję się nad takimi.
--
XL

7. Data: 2015-07-14 13:47:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jul 2015 10:06:19 +0200 (CEST), XL napisał(a):

> [...]
> sięgnąć do własnej mózgownicy - albo niczego tam nie zgromadzili,
> albo nie umieją tego użyć. Nie lituję się nad takimi.

...ale pomogę, przekazujac radę od MŚK: jedyny sposób na zielenienie żółtka
to... ugotować jajka na wycieczce i zjeść od razu 3-]

--
XL
W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm - Stanisław

8. Data: 2015-07-14 14:08:49

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> ...ale pomogę, przekazujac radę od MŚK: jedyny sposób na zielenienie
> żółtka to... ugotować jajka na wycieczce i zjeść od razu 3-]

I Ty musiałaś posiłkować się cudzą wiedzą w odpowiedzi na tak infantylne
pytanie?

J.

www.kontestacja.com

9. Data: 2015-07-14 14:17:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 14 Jul 2015 14:08:49 +0200, krys napisał(a):

> I Ty musiałaś posiłkować się cudzą wiedzą w odpowiedzi na tak infantylne
> pytanie?

Inwencją, kotku, inwencją 3-]

10. Data: 2015-07-14 15:46:49

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> Inwencją,

Zaiste, odkrywcza ta inwencja. Pewnie w ramach dawania merytorycznych porad
na każdy temat.

>kotku,

Nie spoufalaj się, już kiedyś o to prosiłam.

J.

www.kontestacja.com

Twarożek
Sok - cytrusy całe czy obrane?
Wyciskarka
Chłodnik z ogórków małosolnych.
Ostatni oddech szparagów i witajcie chłodniki