Ostatni oddech szparagów i witajcie chłodniki

1. Data: 2015-07-02 14:57:40

Temat: Ostatni oddech szparagów i witajcie chłodniki
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pęczek szparagów solidnej grubości u nas już niestety 12zł. Ale
musiałam, żeby zatrzeć nieprzyjemne wspomnienie po szparagach
zaserwowanych mi ostatnio w jednej knajpie, i zakończyć (prawdopodobnie)
sezon optymistycznie.
U Was też już takie drogie?

A jutro, cóż, chłodnik, no bo co innego w taki upał?

Ewa

2. Data: 2015-07-02 17:55:14

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> musiałam, żeby zatrzeć nieprzyjemne wspomnienie po szparagach
> zaserwowanych mi ostatnio w jednej knajpie, i zakończyć (prawdopodobnie)

Ostatnio to nawet wcale nie było.

> A jutro, cóż, chłodnik, no bo co innego w taki upał?

Ja chłodnik miałam dzisiaj. I kalafiora w sosie serowym.
Szparagów mi żal, w tym roku się nimi nie najadłam. Na szczęście jest
już fasolka szparagowa i bób.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

3. Data: 2015-07-02 19:23:07

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-02 o 14:57, FEniks pisze:
> [...]
> musiałam, żeby zatrzeć nieprzyjemne wspomnienie po szparagach
> zaserwowanych mi ostatnio w jednej knajpie, i zakończyć (prawdopodobnie)

Już po szparagach, ja zresztą średnio przepadam, więc nie śledzę, może
jeszcze bywają jakieś niedobitki. Dobry czas dla roślinożerców,
kalarepa, młoda marchewka, fasolka szparagowa, bób, mnóstwo owoców,
pierwsze grzyby.

> A jutro, cóż, chłodnik, no bo co innego w taki upał?

Nic! Truskawki, czereśnie, kalarepka, bób podjadane zamiast normalnego
obiadu.
--
B.

4. Data: 2015-07-02 23:33:41

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-02 o 17:55, Qrczak pisze:

> Szparagów mi żal, w tym roku się nimi nie najadłam.

Szparagi? Przereklamowane.
Ale wiadomo - de gustibus...

5. Data: 2015-07-03 08:25:07

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-02 o 17:55, Qrczak pisze:
> Na szczęście jest już fasolka szparagowa i bób.

Szparagowa fasolka - na szczęście. A do bobu jakoś nie umiem się
przekonać. Tak po prostu gotujesz i dłubiesz go sobie?

Ewa

6. Data: 2015-07-03 08:28:39

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-02 o 19:23, bbjk pisze:

> Nic!

Tu nie można tak!

> Truskawki, czereśnie, kalarepka, bób podjadane zamiast normalnego obiadu.

Co racja to racja. Chociaż truskawki już się powoli kończą, a czereśnie
jeszcze bardzo się cenią.

Ewa

7. Data: 2015-07-03 08:41:03

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-03 o 08:28, FEniks pisze:

> Tu nie można tak!

To może chłodnik gruszkowy z rokpolem? Dla tych, co to _muszą_ mieć
obiad ciepły, mam zwykle zamrożone naleśniki, czy inne pierogi.

> Co racja to racja. Chociaż truskawki już się powoli kończą,

Teraz te drobne są najsłodsze, zastanawiam się nad konfiturą, tylko kto
to będzie jadł, jeśli wszyscy w rodzinie niezbyt słodkolubni.

>a czereśnie
> jeszcze bardzo się cenią.
One od kilku lat mocno się cenią. Pojawiają się już tańsze morele i tzw.
borówki w Małej Polszcze, a Wielkiej - jagody. Zaraz będą papierówki.
--
B.

8. Data: 2015-07-03 08:48:16

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pęczek szparagów solidnej grubości u nas już niestety 12zł.
Troszkę tańsze. Podobno dobre na wzrok, ale w tym roku nie jadłam.
Jakoś nie potrafię delektować się tym ważywem. Rozdymające.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

9. Data: 2015-07-03 09:38:21

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-03 o 08:41, bbjk pisze:

> To może chłodnik gruszkowy z rokpolem?

Brzmi ciekawie, ale na gruszki to chyba jeszcze za wcześnie?

> One od kilku lat mocno się cenią.

No właśnie, nie wiadomo dlaczego. Takie trudne w uprawie, czy kie licho.

Ewa

10. Data: 2015-07-03 09:59:36

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-03 o 09:38, FEniks pisze:

> Brzmi ciekawie, ale na gruszki to chyba jeszcze za wcześnie?

Na te ze swojskiego sadku tak, ale biedowe, czy lidlowe są całkiem
niezłe do tego, te szczupłe zielonkawe, maślane w kosnsystencji, bo
krępe żółte są zbyt twarde.

> No właśnie, nie wiadomo dlaczego. Takie trudne w uprawie, czy kie licho.

Podobno są trudne, ale chyba to nie nasiliło się w ostatnich latach?
--
B.

Karp+grill, coś prostego
Truskawkowy duet.