Chłodnik z ogórków małosolnych.

1. Data: 2015-07-02 19:04:09

Temat: Chłodnik z ogórków małosolnych.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy za cały obiad:
2 l zsiadłego mleka lub maślanki (dobrej, nie wodnistej)
1/2 kg ogórków małosolnych
4-5 jajek na twardo
szynka bez tzw tłuszczyku albo wędzona pierś z kurczaka
koperek zielony (dużo)
szczypior z dymki
rzodkiewka (1 pęczek)
czosnek 2-3 ząbki
pieprz, sól, pół łyżeczki cukru, kilka łyżek oleju lub oliwy
gęsta śmietana
ziemniaki młode
słonina

Ogórki obrać bardzo niedokładnie, rozdrobnić wstępnie i przez sekundę
miksować (nie rozbić na ciapę, lecz na spore cząstki).
Wsad "mięsny" pokroić w kostkę, wsypać do mleka, dodać posiekaną
rzodkiewkę, doprawić cukrem, solą i pieprzem, dodać pokrojony koperek,
szczypior, zmiażdżony czosnek i oliwę. Delikatnie wymieszać, przykryć
szczelnie. Schować do lodówki na min. 2 godziny.

Podawać na talerzu głębokim - wkładając do każdej porcji ćwiartki jaja.
Na drugim talerzu - gorące ziemniaki ze skwarkami.

--
XL
http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont

2. Data: 2015-07-02 19:06:22

Temat: Re: Chłodnik z ogórków małosolnych.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 2 Jul 2015 19:04:09 +0200, Ikselka napisał(a):

> Podawać na talerzu głębokim - wkładając do każdej porcji ćwiartki jaja

i kleks śmietany.

> Na drugim talerzu - gorące ziemniaki ze skwarkami.

j.w.

3. Data: 2015-07-03 08:50:56

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 2 l zsiadłego mleka lub maślanki (dobrej, nie wodnistej)
> 1/2 kg ogórków małosolnych
> szczypior z dymki
> rzodkiewka (1 pęczek)
> czosnek 2-3 ząbki
> słonina

Ja bym tego nie pszeżyła. Tszeba mieć strusi pszewud pokarmowy, żeby to
pszeżyć.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

4. Data: 2015-07-03 11:04:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 3 Jul 2015 08:50:56 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Ja bym tego nie pszeżyła. Tszeba mieć strusi pszewud pokarmowy, żeby to
> pszeżyć.

:-D

5. Data: 2015-07-05 19:14:50

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-03 11:04, Ikselka pisze:
> [...]

Nie ma to jak samo zsiadłe mleko.
Świństw chłodników nie jadam.
Wolę wszystko oddzielnie-oprócz czosnku (tfu!)

--
animka

6. Data: 2015-07-05 21:57:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Jul 2015 19:14:50 +0200, animka napisał(a):

> Nie ma to jak samo zsiadłe mleko.
> Świństw chłodników nie jadam.
> Wolę wszystko oddzielnie-oprócz czosnku (tfu!)

Nie znasz się 3-)

7. Data: 2015-07-05 22:32:42

Od: animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-05 21:57, Ikselka pisze:

> Nie znasz się 3-)

Jak mi od kogoś zaleciało czosnkiem to mi się zrobiło słabo i mało co
nie zemdlałam w autobusie.
Kiedyś zjadłam tylko 1 ząbek i przez tydzień miałam cofkę, więc nigdy
więcej...

--
animka

8. Data: 2015-07-06 11:46:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Jul 2015 22:32:42 +0200, animka napisał(a):

> Jak mi od kogoś zaleciało czosnkiem to mi się zrobiło słabo i mało co
> nie zemdlałam w autobusie.
> Kiedyś zjadłam tylko 1 ząbek i przez tydzień miałam cofkę, więc nigdy
> więcej...

Akurat czosnek w chłodniku absolutnie nie daje takich objawów.
--
[...]

Ostatni oddech szparagów i witajcie chłodniki
Karp+grill, coś prostego
Truskawkowy duet.
Re: Przechowywanie lubczyka i mięty.
Pomysł na tofu...