Karp+grill, coś prostego

1. Data: 2015-06-26 17:06:05

Temat: Karp+grill, coś prostego
Od: G <@bezmejla.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy w rodzinie wujka, zapalonego wędkarza. Latem na każdą rodzinną
imprezę przywozi karpa. Tak z 5-6 kg. W zamrażarce cała jedna szuflada
jest tych karpi. Karpia lubimy tylko na Wigilię. Nikomu w domu nie chce
się robić przy tych karpiach a wujek dalej jak przywoził tak przywozi.
Już nawet sąsiedzi dostają te ryby :) Można z tego karpia zrobić jakieś
mielone? Np. na grilla? To chyba byłoby najprostsze tylko czy jadalne i
wykonalne żeby się nie rozpadło? Może nabite na jakieś patyczki takie
paluszki rybne. Może ktoś coś takiego testował na grillu?

2. Data: 2015-06-26 17:19:02

Temat: Re: Karp+grill, coś prostego
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Jun 2015 17:06:05 +0200, G napisał(a):

> [...]
> wykonalne żeby się nie rozpadło? Może nabite na jakieś patyczki takie
> paluszki rybne. Może ktoś coś takiego testował na grillu?

Karp to istne smakowe cudo, kiedy się go uwędzi. Ale pewnie to u Was
odpada. Szkoda, bo wtedy Wasz niewdzięczny stosunek do wujka diametralnie
by się zmienił - na adorację wręcz 3-]
http://wedlinydomowe.pl/wedzonki/wedzonki-rybne/938-
wedzenie-ryb
Naprawdę niewiele roboty - namoczyć w solance i uwędzić. A chętnych nagle
są tłumy :-))
PS. Haki i inne gadżety zastępuję patykami do szaszłyków i sznurkiem.

--
XL
http://www.taniaksiazka.pl/pulapka-gender-karly-kont

3. Data: 2015-06-27 13:36:39

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-06-26 o 17:19, Ikselka pisze:

> [...]
> są tłumy :-))
> PS. Haki i inne gadżety zastępuję patykami do szaszłyków i sznurkiem.

To prawda. Wędzony karp jest chyba moją ulubioną rybą.

Pozdrawiam,
MW

4. Data: 2015-06-27 22:40:12

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

wolim <n...@p...tu> Wrote in message:

wedzenie-ryb

> To prawda. Wędzony karp jest chyba moją ulubioną rybą.

Najlepszy jest taki od jednego do półtora kilograma, super smak i
delikatność. A "karpionośny" wujek powinien być na rękach
noszony, kręcenie nosem na jego dary to grzech po prostu
:-)))
Pomijam już fakt, że wędzone ryby w sklepie mają się do własnego
wyrobu jak pięść do oka...

--
XL

----Android NewsGroup Reader----
http://usenet.sinaapp.com/

5. Data: 2015-06-27 23:23:13

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message
> [...]
> :-)))
> Pomijam już fakt, że wędzone ryby w sklepie mają się do własnego

A jak wygląda u takiego karpia sprawa z zawartością składników
rakotwórczych wchłoniętych z dymu? Da się to jakoś zmierzyć?

6. Data: 2015-06-28 01:20:29

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol zaciekawiony pyta:

> A jak wygląda u takiego karpia sprawa z zawartością składników
> rakotwórczych wchłoniętych z dymu? Da się to jakoś zmierzyć?

Prędzej dostać pięścią w oko...

--
Jarek

7. Data: 2015-06-28 06:34:31

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

> Pan Pszemol zaciekawiony pyta:

> Prędzej dostać pięścią w oko...

A nos w sos.
--
B.

8. Data: 2015-06-28 14:03:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> "XL" <i...@g...pl> wrote in message
wedzenie-ryb

> A jak wygląda u takiego karpia sprawa z zawartością składników
> rakotwórczych wchłoniętych z dymu? Da się to jakoś zmierzyć?

Dym wędzarniczy nie powstaje ze spalania kapiącego tluszczu, lecz
z suchego drewna, więc na pewno
wędzenie jest zdrowsze niż
grillowanie. A jeśli jeszcze dodać do tego częsty widoczek, kiedy
ludzie radośnie leją tzw podpałkę wprost na gorące węgle, aby
podsycić żar - zamiast po prostu go rozdmuchać...
--
XL

9. Data: 2015-06-28 14:35:50

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> Wrote in message:
> [...]
> z suchego drewna, więc na pewno
> wędzenie jest zdrowsze niż
> grillowanie. A jeśli jeszcze dodać do tego częsty widoczek, kiedy

grillujący

> ludzie radośnie leją tzw podpałkę wprost na gorące węgle, aby
> podsycić żar - zamiast po prostu go rozdmuchać...

J.w.

--
XL

10. Data: 2015-06-28 18:45:04

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Dym wędzarniczy nie powstaje ze spalania kapiącego tluszczu,
> lecz z suchego drewna, więc na pewno wędzenie jest zdrowsze
> niż grillowanie.

Nie przekonuje mnie to rozumowanie...

Choćby z tego powodu że wędzenie poddaje mięso pod działanie
dymu kilkadziesiąt razy dłużej niż grilowanie: np. 4 minuty na
grilu vs 8 godzin w wędzarni to będzie 120 razy dłuższa ekspozycja.

Poza tym, kto twierdzi że wyłącznie spalanie *tłuszczu* wywołuje
dym z substancjami rakotwórczymi? Może spalanie drewna też?

Ktoś komu leżą na sercu nie tylko walory smakowe potrawy
ale również, albo przede wszystkim, aspekty zdrowotne powinien
chyba zrobić w tym kierunku jakieś dobre rozpoznanie...

Truskawkowy duet.
Re: Przechowywanie lubczyka i mięty.
Pomysł na tofu...
Ciasto na chleb bez soli...