Karp+grill, coś prostego

11. Data: 2015-06-28 19:22:49

Temat: Re: Karp+grill, coś prostego
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> Wrote in message:
> "XL" <i...@g...pl> wrote in message

> Nie przekonuje mnie to rozumowanie...
>
> Choćby z tego powodu że wędzenie poddaje mięso pod działanie
> dymu kilkadziesiąt razy dłużej niż grilowanie: np. 4 minuty na
> grilu vs 8 godzin w wędzarni to będzie 120 razy dłuższa ekspozycja.

Nie liczy się ilość, tylko jakość 3-(

> Poza tym, kto twierdzi że wyłącznie spalanie *tłuszczu* wywołuje
> dym z substancjami rakotwórczymi? Może spalanie drewna też?

Pewnie spalanie drewna też, jednak ludzie palili drewno od żtp
swego zarania i ta praktyka nie potwierdziła masowego pomoru z
tego powodu. Natomiast grill...
http://dietadlazdrowia.pl/artykuly/eksperci/7/niezdr
owe_grillowani
e/641.html
Tak więc biorąc pod uwagę, że wędzenie nie odbywa się w tak
wysokiej temperaturze jak grillowanie, więc nie ma tam pyrolizy
tłuszczów (nikt rozsądny nie wędzi wprost nad paleniskiem, tylko
dym doprowadza z odległości, dolnym kanałem bocznym) oraz biorąc
pod uwagę, że w przeciwieństwie do powszechnego grillowania nie
wędzi pierwszy lepszy... Wnioski da raczej oczywiste.
--
XL

12. Data: 2015-06-29 02:05:22

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"XL" <i...@g...pl> wrote in message

> [...]
> pod uwagę, że w przeciwieństwie do powszechnego grillowania nie
> wędzi pierwszy lepszy... Wnioski da raczej oczywiste.

Skoro takie dla Ciebie "oczywiste" to może przeczytaj to:
http://healthyeating.sfgate.com/dangers-eating-smoke
d-meat-10162.html

Carcinogenic Substances and By-products
Smoked meats are associated with an increased risk for certain cancers due
to the presence of cancer-causing substances -- carcinogens. For example,
polycyclic aromatic hydrocarbons such as benzopyrenes from wood smoke are
toxic. Also, nitrosamines, which are the common by-products of curing agents
such as nitrites and nitrates, are also carcinogenic. According to the
National Cancer Institute, polycyclic aromatic hydrocarbons and heterocyclic
amines form when meat is cooked under high temperatures, as happens during
smoking over an open flame or by grilling. While there is a dearth of
definitive study results concluding that smoked meats contain cancer-causing
chemicals, the NCI reports that many epidemiological studies exist that
connect high consumption of smoked, grilled or barbecued meat with increased
risk of prostate, colorectal and pancreatic cancers.

Stomach Infections and Cancer
Eating smoked meats increases your risks of stomach infections associated
with bacterial contamination such as E.coli and Listeria monocytogenes. E.
coli infections can make you suffer from diarrhea and stomach pain, while L.
monocytogenes causes listeriosis. Listeriosis causes fever, headache and
stomach pains. According to the American Cancer Society, consuming high
amounts of smoked meat and salted fish increases your risk of suffering from
stomach cancer. Stomach cancer is associated with pain, indigestion, fatigue
and nausea.

I po polsku:
http://naszezyciebezchemii.blogspot.com/2014/06/133-
wedzonki.html

"Dym wędzarniczy oznacza benzo(a)piren. To węglowodór aromatyczny, związek
mocno rakotwórczy. Występuje wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z tzw.
spalaniem niecałkowitym.
Rzecz dotyczy procesu odymiania mięsa, palenia papierosów, spalania śmieci,
ale także np. smogu.

W procesie wędzenia mięsa spalamy drewno (buk, lipa, olcha, dąb, grusza,
jabłoń). Rodzaj drewna odpowiada za kolor i smak wędzonki. Niestety dym
powstały podczas spalania drewna nie jest w stanie zadziałać inaczej, jak
tylko osadzając się na produkcie wędzonym. Uzyskany aromat i kolor nie są
czymś wirtualnym, my po prostu zjadamy każdą składową dymu (fenole, krezole,
naftole - trujące! i wiele innych) razem z wędzonym produktem.
Benzopireny odkładają się na mięsie i przenikają do jego głębszych warstw.
Związki te znajdują się na szczycie listy związków chemicznych powodujących
największe zagrożenie nowotworowe. Listę taką komponuje Międzynarodowa
Organizacja Zapobiegania Rakowi.

Działanie benzopirenów nie jest ostre. Substancje te kumulują się w
tkankach latami. Im więcej zjadamy produktów wędzonych, tym więcej mamy w
sobie benzopirenów i tym większa nasza szansa na nowotwór, głównie żołądka.
Z raportu Światowego Funduszu Badań nad Rakiem wynika niezbicie, że związek
między jedzeniem produktów wędzonych a rakiem żołądka jest ogromny.

* Trzecim problemem jest sadza. Efekt uboczny odymiania. Sadza osadza się
na zewnątrz produktu i jest przez nas zjadana wraz ze smaczną, uwędzoną
skórką. Im gorszej jakości drewno i im mniej profesjonalny proces wędzenia,
tym tej sadzy więcej.

Podczas wędzenia ważne jest wszystko, poczynając od wilgotności drewna aż
po szybkość przepływu dymu. Nie mając pojęcia o wędzeniu, wędząc samemu bez
wiedzy w temacie, bardzo łatwo możemy przygotować sobie, zamiast smacznego
mięsa, istną bombę z trucizną.

Sadza, podczas spożywania wędzonek, uszkadza błony śluzowe, od jamy ustnej
po żołądek. Podobnie jak papierosy, oblepiając wszystko co napotyka.
"

13. Data: 2015-06-29 10:33:14

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiedzy w temacie, bardzo łatwo możemy przygotować sobie, zamiast smacznego

...i oczywiście dlatego trzeba było wydać unijne zakazy i nakazy,
w wyniku których powinniśmy zjadać raczej te trucizny, które
oferowane nam są w sklepowych wędlinach - płacąc za nie, zamiast
jeść je za darmo we własnych 3-)
Oj, ludzie, ludzie, jak to się o was[zą kaskę] każdy troszczy :-]

> Sadza, podczas spożywania wędzonek, uszkadza błony śluzowe, od jamy ustnej
> po żołądek. Podobnie jak papierosy, oblepiając wszystko co napotyka.
> "

Sadza to czysty węgiel, który jest wszędzie wokół nas w
produktach powszechnie i nieograniczenie prowadzonego spalania,
ba, jemy go także leczniczo, więc ktoś nas chyba tu ma za
głupszych od siebie...

--
XL

14. Data: 2015-06-29 11:32:22

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> Wrote in message:

> [...]
> w wyniku których powinniśmy zjadać raczej te trucizny, które
> oferowane nam są w sklepowych wędlinach - płacąc za nie, zamiast

A RACZEJ NIE JEŚĆ - bo fosforanów, białkowych hydrolizatów oraz
karagenów i tryliona innych subtelności wszak w domowych
wędzonkach nie ma.

> [...]
> produktach powszechnie i nieograniczenie prowadzonego spalania,
> ba, jemy go także leczniczo, więc ktoś nas chyba tu ma za

j.p.

--
XL

Truskawkowy duet.