Krem do tarty

91. Data: 2015-07-16 09:58:19

Temat: Re: Krem do tarty
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-15 o 21:44, Fragi pisze:

> Może Ewa nie chce, ale goście chcą?

Ewa chce, lubi, a nawet uwielbia! Co więcej - z tym moim uczuciem do
tarty z kremem i owocami nie czuję się osamotniona. :)

https://www.google.pl/search?q=tarta+z+kremem+i+z+ow
ocami&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChM
I6OfAwZbfxgIVRDcUCh0PCACI&biw=1366&bih=651

Ewa

92. Data: 2015-07-16 17:04:18

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-15 20:45, obywatel Fragi uprzejmie donosi:

> Pyszności :) Bardzo pasuje również czarna porzeczka. I pomarańcze :)

Dobry wytrawny ganasz dużo owoców uniesie. Też i truskawki, śliwki, gruszki.
Białą czekoladę widziałam już w towarzystwie malin, borówek i czerwonych
porzeczek.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

93. Data: 2015-07-16 17:06:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 16 Jul 2015 17:04:18 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dobry wytrawny ganasz dużo owoców uniesie. Też i truskawki, śliwki, gruszki.
> Białą czekoladę widziałam już w towarzystwie malin, borówek i czerwonych
> porzeczek.

Dobrze jest ubić ganasz przed samym zastygnięciem - zyskuje
kremowo-piankową konsystencję.
--
XL
"W Europie narasta arogancja Żydów, a nie antysemityzm" - Stanisław

94. Data: 2015-07-16 17:09:26

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wątek rozpoczęłam pod wpływem tarty, którą właśnie zjadłam. Wszelkie
> rady zachowuję sobie na najbliższą przyszłość po urlopie. :)

A, to udanego urlopu życzę.

95. Data: 2015-07-16 17:12:54

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-07-15 21:44, obywatel Fragi uprzejmie donosi:

> Może Ewa nie chce, ale goście chcą?
> Ja bym chętnie poznała przepis _Trefnisia_ na _tartę_ z owocami sezonowymi.
> Czy to co powyżej napisałeś to wypróbowany sposób?

Teraz to nie wiadomo, czy zechce się ku dołom zniżyć i podzielić swym
sekretem z byle domową kuchtą jedną a drugą.

96. Data: 2015-07-16 17:59:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Jul 2015 15:23:32 +0200, Ikselka napisał(a):

> (...)wymyśliłam:
>
> całe jajka ubić z cukrem na parze (będzie gorące - salmonelli się zatem
> nie boimy), aż masa zbieleje i będzie się rwać przy trzepaczce. Ostudzić.
> DELIKATNIE wymieszać (objętościowo pół na pół) z ubitą (oczywiście z cukrem
> i cukrem waniliowym - ilość słodyczy wg gustu) śmietaną kremówką.

..i zrobiłam.
I TO JEST TO, czego szukałam! Lekkie, kremowe i puszyste, nie lepkomaślne,
nie oblepia zębów, ładnie trzyma owoce. Hurra :-)

PS. Jeśli ma dłużej poczekać, ze względu na śmietanę doradzam śmietanfiks
do jej ubicia - wyjątkowo.

97. Data: 2015-07-16 18:49:50

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-16 o 17:09, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-07-16 09:53, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> A, to udanego urlopu życzę.

A dzięki, dzięki. Pewnie znowu podzielę się jakąś wakacyjną miłością.

Ewa

98. Data: 2015-07-17 09:38:19

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-16 o 17:09, Qrczak pisze:

> A, to udanego urlopu życzę.
I ja tysz, i czekam na relacje kulinarne stamtąd, gdzie byliście.
--
B.

99. Data: 2015-08-04 14:11:00

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-17 o 09:38, bbjk pisze:

> I ja tysz, i czekam na relacje kulinarne stamtąd, gdzie byliście.

Kraj owoców morza, a ja tego nie jadam, więc wiele z tamtejszej
(dalmackiej) kuchni mnie ominęło. Z racji panujących wysokich temperatur
żywiłam się głównie sałatkami i lodami (te drugie wyborne!), od czasu do
czasu jakąś rybą. Chyba pierwszy raz jadłam dobrze przyrządzony stek z
tuńczyka - nie był suchy. Nie jestem jego fanką, ale doceniam.
A największą konsumpcyjną miłością (obok lodów oczywiście) okazała się
po prostu regionalna woda mineralna "Jana". ;)

PS: Tartę z lemon curd zrobiłam. Niezła, ale wciąż poszukuję i następna
będzie pewnie białym ganaszem.

Ewa

100. Data: 2015-08-05 06:40:01

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-04 o 14:11, FEniks pisze:

> [...]
> A największą konsumpcyjną miłością (obok lodów oczywiście) okazała się
> po prostu regionalna woda mineralna "Jana". ;)

Temperatury chyba przywiozłaś tutaj ze sobą. Pomysł żywienia się lodami
i ja praktykuję, a riba, riba... dobra rzecz, ale faktycznie nie w ten
upał.
--
B.

jajko ugotowane na twardo