Krem waniliowy - pomóżcie mi przypomnieć

1. Data: 2006-01-15 07:47:07

Temat: Krem waniliowy - pomóżcie mi przypomnieć
Od: "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zgubiłam kartkęz przepisem na przepyszny krem waniliowy. Pamiętam
większość składników i mniej-więcej sposób przygotowania. Nie pamiętam
proporcji :(
Może komuś z Was przypomni się mój zaginiony przepis. Aha, pochodził z
książki pod tytułem +/- "Ciasta, desry, napoje" wydanej w głębokiej
komunie. Książka dość cienka, okładka mała pomarańczowa z rysunkiem
deserów umieszczonym w białej kwadratowej ramce. Przepis bodajże 190.
A teraz wróćmy do składników:
żółtka
mąka (jaka?)
cukier waniliowy
mleko?

Bez żelatyny.

Pozdarwiam i z góry dziękuję za pomoc.

--
Paulina Frydrych
http://www.toksycznirodzice.nzn.pl/forum

2. Data: 2006-01-15 14:20:34

Temat: Re: Krem waniliowy - pomóżcie mi przypomnieć
Od: Tomasz Kałużny <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dqcull$305$1@inews.gazeta.pl...
> "Ciasta, desry, napoje" wydanej w głębokiej

Jesli nikt Ci nie przypomni, to na 90% taka ksiazeczka stoi u moich
rodzicow w kuchni. Jesli to ta sama to odszukam dla Ciebie przepisu.

Pozdrawiam. Tomek.

3. Data: 2006-01-15 20:00:05

Od: "Barto" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepis:
Składniki:
- 1/2 litra mleka
- 3/4 szklanki cukru
- 2 cukry waniliowe
- 3 żółtka
- 4 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
- 1,5 kostki masła (koniecznie bez dodatków roślinnych)

Jak przyrządzić?

Z podanej ilości mleka odlać pół szklanki. Do mleka dodać cukry i zagotować.
Do 1/2 szkl. mleka dodać żółtka i mąkę, wymieszać dobrze. Kiedy mleko zawrze
połączyć składniki i doprowadzić do wrzenia mieszając (aby nie powstały
grudki). Gotuje się jak tradycyjny budyń. Wyłożyć do wystudzenia. Nastepnie
ubijać masło (może być mikser elektryczny) lub ucierać, dodając budyń. Można
w trakcie ubijania kremu dodać kilka kropli soku z cytryny.

4. Data: 2006-01-16 09:32:37

Od: "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:43ca5a0d@news.vogel.pl,
niejaki(a): Tomasz Kałużny z adresu <tomaszka_maupa_UWAGA.klub.chip.pl>
napisał(a):

> Jesli nikt Ci nie przypomni, to na 90% taka ksiazeczka stoi u moich
> rodzicow w kuchni. Jesli to ta sama to odszukam dla Ciebie przepisu.

Baaardzo bym prosila. Przepis nr 90 (numer sobie przypomniałam).

5. Data: 2006-01-16 09:34:14

Od: "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dqe9kk$9ht$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Barto z adresu <b...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> elektryczny) lub ucierać, dodając budyń. Można w trakcie ubijania
> kremu dodać kilka kropli soku z cytryny.

Dziękuję.
Brzmi smacznie, choć na 100% to nie to - mój był bez masła.
Ale, jeśli nie uda mi się odzyskać tamtego przepisu poleję gruszki tym
:)

6. Data: 2006-01-16 16:27:46

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Paulina Frydrych wrote:

> Dziękuję.
> Brzmi smacznie, choć na 100% to nie to - mój był bez masła.
> Ale, jeśli nie uda mi się odzyskać tamtego przepisu poleję gruszki tym :)

Do polewania gruszek potrzebny Ci jest sos waniliowy, a nie krem. Tu
przepis na taki sos do polewania gruszek duszonych w syropie:

sos waniliowy:
2 zoltka
3 lyzki cukru waniliowego domowej roboty lub 2 lyzki cukru + 1 lyzka
cukru waniliowego z paczki
2 lyzki maki kartoflanej
1/2 szklanki smietanki
1+1/2 szklanki mleka
Zoltka utrzec z cukrem, az jasne i puszyste, dodac make kartoflana,
smietanke, wymieszac dobrze. W malym garnku zagrzac mleko, (jesli sie
ma laske wanili, mozna ja zagotowac razem z mlekiem, i gdy zawrzy,
wyjac, oplukac, wytrzec i wsadzic w cukier) i do wrzacego wlewac malym
strumieniem mieszanke zoltkowa, ciagle mieszajac. Gdy zacznie bulgotac,
odstawic do wystygniecia.

Magdalena Bassett

7. Data: 2006-01-21 10:22:17

Od: "Kalisima" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komunie. Książka dość cienka, okładka mała pomarańczowa z rysunkiem
> deserów umieszczonym w białej kwadratowej ramce. Przepis bodajże 190.

u mnie ta książeczka stoi na półce. Tytuł: "Desery i napoje" Barbary
Brzozowskiej-Bączkiewicz, okładka
pomarańczowa, z 1985 r. i myślę, że to właśnie o nią chodzi :)
Przepis 90. brzmi:

Krem waniliowy

2 żółtka,
1 łyżka mąki,
2 łyżki cukru,
1 1/2 szklanki mleka,
cukier wanilinowy lub wanilia.

Mąkę rozprowadzić niewielką ilością zimnego mleka. Resztę mleka zagotować z
cukrem wanilinowym lub wanilią, dodać mleko z mąką. Żółtka ubić z cukrem,
wlać do nich ostrożnie ugotowane mleko, mieszać, podgrzewając, aby krem
zgęstniał, ale nie zagotował się. Zastudzić.

A przy okazji to ja się może przywitam tak bardziej ogólne...., bo czytam
grupę już od około 8-9 lat ale jakoś tak nie było okazji.

pozdrawiam wszystkich
Kalisima

8. Data: 2006-01-28 14:57:38

Od: "Paulina Frydrych" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:dqt210$15h$1@atlantis.news.tpi.pl,
niejaki(a): Kalisima z adresu <n...@m...me> napisał(a):

> u mnie ta książeczka stoi na półce. Tytuł: "Desery i napoje" Barbary
> Brzozowskiej-Bączkiewicz, okładka
> pomarańczowa, z 1985 r. i myślę, że to właśnie o nią chodzi :)
> Przepis 90. brzmi:

O to to to! Serdecznie dziękuję. Będzie jutro na deser.

--
Paulina Frydrych
http://www.toksycznirodzice.nzn.pl/forum

Losos jeszcze inaczej
jagodzianki czyli dobrodziejstwo posiadania zamrażarki
Tajemniczy kolor czosnkowej nalwewki
z czym podać spagetti?
[SPAM]={Zapraszam } kamień do pieczenia pizzy, chleba ...