Kto zna dobry przepis na konfitury z truskawek??

1. Data: 2004-07-08 11:18:09

Temat: Kto zna dobry przepis na konfitury z truskawek??
Od: "Anjja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o podanie przepisu na konfitury i soki z truskawek:))
Dziekuje:))Pozdrawiam, Anjja

1. Data: 2004-07-08 11:36:46

Temat: Re: Kto zna dobry przepis na konfitury z truskawek??
Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anjja" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Bardzo proszę o podanie przepisu na konfitury i soki z truskawek:))
> Dziekuje:))Pozdrawiam, Anjja

Ostatnio robiłem takie konfitury:
1kg cukru żelującego 1:1, 1kg przebranych, odszypułkowanych i opłukanych
drobnych truskawek, 1 łyżeczka imbiru w proszku.
Najdrobniejsze truskawki zostawiłem całe, większe rozgniotłem, wszystkie
starannie wymieszałem z cukrem żelującycm. Po pięciu godzinach leżakowania w
garze zagotowałem truskawki z imbirem przez jakieś 4 minuty i szybko
wrzuciłem do czystych, gorących słoików (z zakręcaniem). Wyszło tego równo 7
pękatych słoiczków po 240g konfiturach z Łowicza.
Konfitury okazały się nawet smaczne, może trochę za słodkie, ale i tak
bardziej mi smakują od tych, co to je można kupić w sklepach za kilka
złotych.

PS. Stawiam swoje pierwsze kroki w kuchni, więc chętnie przeczytam jakiś
życzliwy komentarz.

1. Data: 2004-07-08 11:44:51

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
wiadomości news:40ed31cf@news.home.net.pl...

> [...]
> garze zagotowałem truskawki z imbirem przez jakieś 4 minuty i szybko
> wrzuciłem do czystych, gorących słoików (z zakręcaniem).

to raczej dzem zrobiles, a nie konfitury...

pzdr
marta

1. Data: 2004-07-08 11:52:53

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> PS. Stawiam swoje pierwsze kroki w kuchni, więc chętnie przeczytam jakiś
> życzliwy komentarz.

Gratuluje pomysłu z imbirem i własnego dzemu;-) Do truskawek doradzałabym
cukier żelujący bądz żelfix 1:2 a nawet 1:3, bo to dośc mdły po
przetworzeniu owoc, wiec nie musi być tak słodki.
Co do środków żelujących, to przećwiczyłam różne i zdecydowanie najlepszy
jest 'żel do dżemów' firmy Emix, jednoczesnie najtanszy i najtrudniej
dostepny....

pozdrawiam serdecznie
Basia

1. Data: 2004-07-08 11:56:04

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
> wiadomości news:40ed31cf@news.home.net.pl...
>
> to raczej dzem zrobiles, a nie konfitury...

Ja się oczywiście na tym nie znam, ale kiedyś tłumaczono mi, że dżem to
rozgotowana paćka, a konfitury to całe lub prawie całe owoce w gęstym
czymśtam. Z tego punktu widzenia to ja zrobiłem konfitury.

Konfrontacja z onetowym słownikiem wskazuje, że być może zrobiłem konfitury
tak, jak robi się dżem.

Ktoś mnie oświeci?

1. Data: 2004-07-08 12:01:13

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
wiadomości news:40ed3654@news.home.net.pl...

> Ja się oczywiście na tym nie znam, ale kiedyś tłumaczono mi, że dżem to
> rozgotowana paćka, a konfitury to całe lub prawie całe owoce w gęstym
> czymśtam. Z tego punktu widzenia to ja zrobiłem konfitury.

a jednak nie, bo konfitury to cale owoce w syropie, koszmarnie słodkie i
całkowicie nasycone cukrem. Przetwory ze środkami żelującymi to dżemy.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-07-08 12:03:24

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Ja się oczywiście na tym nie znam, ale kiedyś tłumaczono mi, że dżem to
> rozgotowana paćka, a konfitury to całe lub prawie całe owoce w gęstym

no wlasnie, czymstam :)))) w gestym syropie. one sobie tak w nim plywaja.

pzdr
marta, w tym roku bez szalenstwa przetworow

1. Data: 2004-07-08 12:04:42

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> a jednak nie, bo konfitury to cale owoce w syropie, koszmarnie słodkie i
> całkowicie nasycone cukrem. Przetwory ze środkami żelującymi to dżemy.

OK! Dzięki! Idę pomazać tytuł na kartce z notatkami! :-)

1. Data: 2004-07-08 12:07:46

Od: "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
> wiadomości news:40ed3654@news.home.net.pl...

> no wlasnie, czymstam :)))) w gestym syropie. one sobie tak w nim plywaja.

No to mam całe owoce w galaretce z owocowym zagęszczaczem (czy to chociaż
dżem konfituropodobny?). I tak dobre. Dzięki!

1. Data: 2004-07-08 12:11:47

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarcinB" <mn_b[a_może_by_tak_bez_spamu_?]@go2.pl> napisał w
wiadomości news:40ed3910$1@news.home.net.pl...

> No to mam całe owoce w galaretce z owocowym zagęszczaczem (czy to chociaż
> dżem konfituropodobny?). I tak dobre. Dzięki!

masz dzem, dzem dobry :))) daj spokoj ten konfiturze :))

pzdr
marta

nowakuchnia MB
prośba o pomoc