Ktore pietro wygodniejsze do zamieszkania?

11. Data: 2006-07-20 08:54:54

Temat: Re: Ktore pietro wygodniejsze do zamieszkania?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

Sierp napisał(a):
news:e9ne3n$m08$1@news.task.gda.pl...

> ta, a w czasie deszczu mozna zasnac bez problemu, nie? :)

Po 20-tu latach mieszkania na czwartym (ostatnim) piętrze i przeprowadzeniu
się na pierwsze nie zauważam żadnych zalet tego pierwszego (poza niższym
wnoszeniem różnych rzeczy).

Deszczu nie słychać w ogóle - górny strop nie jest z blachy falistej, jest
gruby i ładnie zaizolowany.
Nie wiem jak się teraz buduje, ale to był budynek z końca lat 80-tych i
ostatni strop był zrobiony przyzwoicie, ściany szczytowe z pustaków.

Gorąco też wcale nie było bardziej niż by to wynikało z
wschodnio-południowo-zachodniej orientacji mieszkania.

Zapewne sporo zależy od konstrukcji budynku, o ile wiem to sporadycznie
zdarzają się atrakcje ostatniego piętra pod tytułem zalewania sufitu po
każdych opadach.

Ale pytający nie pytał nawet o ostatnie piętro, a o to czy lepiej wyżej czy
niżej w obrębie środkowych pięter.

12. Data: 2006-07-20 09:18:55

Od: "*Roobert K...*" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkam na I pietrze, jak kupowalem bylo drozsze od innych, najtansze bylo
poddasze.
Co do mieszkania na I pietrze to jest to optymalna wyskosc do wchodzenia.

Co do odglosow chodzenia po suficie, to zalezy od sasiada, ale zawsze moze
sie trafic obok sasiad sluchajacy glosno i z basami techno. To jest loteria.

> Deszczu nie słychać w ogóle - górny strop nie jest z blachy falistej, jest
> gruby i ładnie zaizolowany.

To zalezy od konstrukcji i odleglosci od dachu.

> Gorąco też wcale nie było bardziej niż by to wynikało z
> wschodnio-południowo-zachodniej orientacji mieszkania.

Ale na pewno pietro nizej jest chlodniej.
Mam takze dom i bardzo dobrze odizolowalem dach na poddaszu, ale niestety w
grace dni i noce nie sposob tam spac, natomiast mam lakko wpuszczona
mieszkalna piwnice to tam sie latem chwilami jest za zimno. :)

Przy odsprzedazy I pietro i ostatnie szybciej sprzedaz niz inne.

13. Data: 2006-07-20 09:32:28

Od: "Agatek" <a...@y...co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> możliwość wystawienia sobie na dach anteny satelitarnej czy klimatyzatora,
> nikt nie biega po suficie, najmniej się kurzy, najszerszy widok i

Ja mieszkam na 7, moja babcia na 10 w 10-piętrowcach. U niej rzeczywiście
nie jest źle (pn-pd) - nie jest gorąco ani zimno. Słychać tylko wiatr
świszczący po kominach. Za to widoków na Wawel, kopiec Kościuszki i innych
pięknych miejsc w Krakowie nie zamieniłabym za nic. Nawet jak zepsuje mi się
czasem winda:) A kurzy się pewnie podobnie, zwłaszcza jak wszystko
pootwierane a nowe chodniki pod oknami robią. :(

Agata

14. Data: 2006-07-20 10:06:54

Od: "Qwinto" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> wrote in message

> ta, a w czasie deszczu mozna zasnac bez problemu, nie? :) albo w takie
> gorace dni - fajowo sie smazy? :-) duzo zalezy jeszcze od samego budynku

Po kilkuletnim mieszkaniu na ostatnim 8 pietrze nie zauwazylem takich
problemow. Deszcz, czy upał. Zadnych problemow. Co do temperatury, to fakt
ze mieszkanie jest dwustronne to jest mozliwosc dokladnego przewietrzenia.
Wystarczy uchylic okna, zaslonic rolety i w mieszkaniu bylo ok 6 stopni
chlodniej niz na dworze, mimo ze mieszkanie w zasadzie wschodnio-zachodnie.
Dodatkowo widok i zbierane z daleka przez szyb wentyalcyjny odglosy np
fajerwerkow (o golebiach nie wspomne :))
I tak jak ktos wspomnial, nikt nie stuka w podloge pietro wyzej, nic nie
zaslania anteny SAT itp.

Qwinto

15. Data: 2006-07-20 15:11:42

Od: "Arbiter" <@arbiter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba" <t...@b...tlen.pl> napisał w wiadomości

> A inna sprawa jest ze mieszkanie jest narozne. 3 sciany zewnetrzne.
> Bardzo zle to wplywa na koszty ogrzewania? Ogrzewanie wlasne piecem
dwufunkcyjnym.
> Cieszy natomiast to ze nie bedzie slychac sasiada z boku :)

około 50% roznicy w koszcie. Tak wynikało z porownania z moim sasiadem,
ktory miał 3 sciany zewnętrzne - a ja tylko jedna. Utrzymywalismy podobny
komfort

W kazdym razie bedac w srodku moge w ogole nie ogrzewać - a temperatura nie
spada ponizej 18.
Odnośnie pietra to jeli jest winda to dla komfortu nie ma zadnego znaczenia
bo i tak jezdzi sie windą;)

16. Data: 2006-07-20 18:31:01

Od: "joan" <g...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> ta, a w czasie deszczu mozna zasnac bez problemu, nie? :) albo w takie
> gorace dni - fajowo sie smazy? :-)

To zalezy jaka kto ma hierarchie rzeczy waznych i co kto lubi:). Dla mnie
akurat bebnienie deszczu o dach to najpiekniejsza kolysanka, to najlepszy
sposob na zasniecie w atmosferze rozczulenia, ze tam tak brzydko i mokro za
oknem, a ja leze w cieplutkim luziu z bezpiecznym dachem nad glowa. To
jedyny moment, kiedy uwielbiam deszcz i swiadomie doceniam mieszkanie, jakie
by nie bylo. Upalne natomiast miesiace w Polsce mamy wszystkiego cale dwa a
i to nie zawsze, wiec nie tak duzo. Mozna uzywac wtedy klimatyzatora lub
jakiegos mieszacza powietrza. Albo, wzorem poludniowcow, spedzac wieczory
poza domem, ale ilez mozna;). Ja mam okna w sypialni pod dachem na wschod,
na noc zamykam okna ze wzgledu na komary i inne uciazliwe zyjatka, wiec rano
sie robi naprawde goraco, ale to tylko dodaje mi energii i wczesniej mnie
wygania z lozka - a zwykle mam problemy ze wstawaniem:). Poza tym, przy
dzisiejszym sposobie stawiania budynkow (blisko siebie), im wyzej - tym
jasniej w mieszkaniach. I jesli lubi sie cisze - to z im mniejsza iloscia
mieszkan sie sasiaduje, tym lepiej, bo mniejsze ryzyko posiadania sasiadow o
odmiennym trybie zycia, planie dnia i sposobie rozwiazywania porannych
konfliktow. Mnie nikt nie tupie nad glowa, a nowe budynki niestety sa
beznadziejne pod wzgledem akustyki - slychac jak sasiad sie przewala w
wannie, nie mowiac o malzenskich klotniach, z ktorymi nie radza sobie
podwojne sciany:(. Wiec ciesze sie, ze od gory "o szyby deszcz dzwoni", a
nie biega po panelach bernardyn, ani nikt nie stuka pantofelkami po nocach.
Pozdrawiam,
joan

17. Data: 2006-07-20 20:50:32

Od: Magdalaena <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może wyjdę na rozpieszczoną księżniczkę, ale całe życie mieszkałam na
pierwszym piętrze (bez windy), a teraz przeprowadziłam sie na czwarte (z
windą i miejscem parkingowym na poziomie -1) Różnica jest kolosalna.
Żadnego problemu z zakupami (wózek), z kupieniem jakiegoś mniejszego
mebelka, z walizką na weekend. Nie wyobrażam sobie jak moi biedni
rodzice nadal noszą każdą butelkę wody mineralnej te trzy półpiętra ;-)
W życiu nie zamieszkałabym na drugim.
Magdalaena

18. Data: 2006-07-20 21:39:50

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba" <t...@b...tlen.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiedze takiego pomieszczenia. Ale przypomnialem sobie ze kazde
> mieszkanie ma mala piwnice.
> Kilka schodkow w dol od wejscie. Bo na parter jest chyba kilka schodkow w
> gore z racji 5 garazow.
> Mysle, ze udaloby mi sie wynegocjowac jedna z wiekszych piwnic tzn ponad 3
> m2

Ale chyba nie zamierzasz trzymac wozka (przyszlosciowo) w piwnicy?

Iwona
// Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac / /
Cyceron
http://www.kociszce.ao.pl

19. Data: 2006-07-21 06:58:09

Od: "Ryba" <t...@b...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> Ale chyba nie zamierzasz trzymac wozka (przyszlosciowo) w piwnicy?

Przeszla mi taka mysl przez glowe :)
A sa jakies powody aby tego nie robic? Lepiej nosic wozek np na 2 pietro?

Narazie jestem bezdzietny wiec tylko wyobrazam sobie jak to moze wygladac.
Na dodatek nigdy nie mieszkalem w bloku.

Ryba

20. Data: 2006-07-21 08:49:17

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21.07.2006, o godzinie 08.58.09, na pl.rec.dom, Ryba napisał(a):

> Przeszla mi taka mysl przez glowe :)

Średni pomysł, ale zależny od tego jak piwnica wygląda (są piwnie i piwnice
:) ).

> A sa jakies powody aby tego nie robic?

Kurz, trzeba z dzieckiem schodzić na dół...

> Lepiej nosic wozek np na 2 pietro?

Ja bym wolał. A najlepiej zostawiać na dole. Może jest wystarczająco dużo
miejsca w wiatrołapie?

> Narazie jestem bezdzietny wiec tylko wyobrazam sobie jak to moze wygladac.
> Na dodatek nigdy nie mieszkalem w bloku.

Też tak miałem. I bardzo chcę domek. :)

*Habeck*
- Schutzbach

Szafy Garderoby Meble Kuchenne [spam]