Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Chiron" <e...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Ktoś mnie tutaj pytał, czym jest miłość- oto odpowiedź.
Date: Tue, 11 May 2010 13:29:07 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 132
Message-ID: <hsbf2b$2uo$1@news.onet.pl>
References: <4be4bdaf$0$17086$65785112@news.neostrada.pl>
<9...@o...googlegroups.com>
<hs8f2k$eab$1@news.dialog.net.pl>
<rs0461j5wc7x$.jw8l78gpz734.dlg@40tude.net>
<hs8kdn$hf5$1@news.dialog.net.pl>
<4e61ng3j6cmf$.182phi6ar7yck.dlg@40tude.net>
<hs8o11$19s$1@news.task.gda.pl> <hs8t35$mg4$1@news.dialog.net.pl>
<hsb8mf$tff$1@news.task.gda.pl> <hsbauh$p2$1@news.dialog.net.pl>
<hsbchn$bsq$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline25371.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1273577355 3032 217.113.230.73 (11 May 2010 11:29:15 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 11 May 2010 11:29:15 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:540264
Ukryj nagłówki
Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hsbchn$bsq$1@news.task.gda.pl...
> Druch wrote:
>
>> Po pierwsze Stalkerze: mam wrazenie ze starasz sie wprowadzic klimat
>> "oblezonej twierdzy" dla ateizmu (?), rzekomej nagonki ze strony religii.
>> MZ, demonizujesz sprawe.
>> Np. to rzekome oburzenie dla ewolucji jest marginalne, a Ty chcesz
>> uczynic z tego glowna oś sporu. To jest troche bez sensu.
>
> No jest bez sensu, jak się nie doczyta, że to przykład był, a nie oś :-)
>
> Poza tym mam rozumieć w takim razie, że zgadzasz sie z teoria ewolucji,
> czy że należysz do "marginesu"? :-)
>
>> To tak jak w katastrofie Soleńskiej, demonizowales kazde przypuszczenie
>> ze moglo dojsc do zamachu, nazywajac to przerazliwa teorią spiskową.
>> A nawet prokuratorzy biora i musza zreszta brac taka wersje pod uwage.
>
> Nieprawda drogi Duchu. Ja tylko oddemonizowywoływa... odenimono...
> Oceniałem na gruncie choćby logiki wartość poszczególnych teorii :-)
>
> I conajmniej kilkukrotnie pisałem wręcz:
> "Teoriom spiskowym 3 x TAK! Ale dałoby radę, by uwzględniać w nich sens i
> logikę?"
>
>> Znowu zarzut ze "wielu wierzacym zdaje sie ze gdy nie ma Boga to nie
>> trzeba
>> byc dobrym" jest nadinterpretacja.
>
> Czyżby? :-) A od jakiego stanowiska zaczęła się nasza dyskusja? :-)
>
>> Zreszta Bog w religii nie jest wylacznie od karania i nagradzania.
>> Religia jest dosc zlozona.
>
> No ba. Ale teraz dyskutjemy nad jednym jej aspektem.
> Kto ciekaw innych aspektów i ich powiązania ze sobą, służę literaturą
> "kompleksową":
>
> 1. Leszek kołakowski: "A jeśli Boga nie ma?"
> 2. Jan Woleński "Granice niewiary"
> 3. Richard Dawkins: "Bóg urojony"
>
> plus kilka jeszcze innych, w których "aspekty" rozbite są rozpatrywane
> osobno...
>
>> Wiem ze musisz podeprzec sie cytatem Kogos,
>> bo byc moze sam do konca tego nie przemyslales.
>
> Rozgryzłeś mnie Duchu. Jak ty to robisz, powiedz?
> Skąd wiedziałeś? :-)
>
> A myslałem, że jestem taki przebiegły... ;-)
>
>> Ten kto to napisał sprawia wrazenie ze ma to wszystko przemyslane i
>> "góruje".
>> Moze dlatego przejeles jego punkt widzenia?
>
> "Bo sprawia wrażenie", czy "bo ma to przemyślane?" :-)
>
> A może nie chciałem wyważać otwartych drzwi? Eeeeee, nie to by było za
> proste...
>
>> Wracajac do tematu - zostawmy nawet Boga - wezmy wolną wolę.
>> Samo stwierdzenie ze "nie mamy wplywu na nasze zachowanie", powoduje ze
>> czlowiek ma wieksze sklonnosci do oszukiwania (byly badania na grupie
>> kontrolnej).
>
> Ależ my mamy wpływ na nasze zachowanie.
> Rzecz w tym, że usiłujesz przekazać, że do tego wpływu potrzebna jest
> religijne pojęcie "wolnej woli". A ja Ci próbuje przekazać, że nie jest
> :-)
>
> To troche tak jak z Laplacem i Napoleonem.
> Cesarz: "Dlaczego w tych roprawach nie ma niczego o Bogu"
> Laplace: "Panie, taka hipoteza nie była mi potrzebna"
>
>> Dlatego jakie ma znaczenia JAKI naprawde mamy wplyw na to co robimy?
>> Nie wiadomo, jak to zmierzyc?
>> Natomiast STWIERDZENIE "nie mamy wplyw na to co robimy", to
>> dociera do naszej swiadomosci i MA REALNY wyplyw na nasze decyzje.
>> Zwykle stawia sie to twierdzenie wlasnie po to zeby usprawiedliwiac lub
>> nie swoje czyny.
>
> Ależ mamy wpływ. Gdzieś ty wyczytał, że nie mamy?
>
>> Bardzo, bardzo.
>> W takim razie, czy mozesz mi udowonic
>> (bez powolywania sie na kogokolwiek, samemu)
>> ze miales wplyw na napisanie tego posta ktory rzekomo napisales?
>> Ze jestem kims wiecej niz zbiorem atomow i zwyklych impulsow
>> elektrycznych?
>
> Znowu odesłał bym Cię do książki, ale boję się, że wyjdzie wtedy ten mój
> fakt "nieprzemyślenia" :-)
>
>> Zaprzeczysz jesli stwierdze ze to tylko zwyle popychanie atomów i impulsy
>> elektryczne to "napisaly",
>> co rzekomo napisales?
>> Udowodnisz ze jest inaczej? Czyli ze post napisalo cos wiecej niz prosta
>> materia czyli rzekomy TY,
>> dzialajaca wedlug prostych zasad?
>> Nie miales wplywu na napisanie tego posta. To wynika z ateizmu.
>
> Z ateizmu mój drogi Duchu wynika co najwyżej tyle, że nie ma potrzeby
> tłumaczenia pojęć typu wolna wola, moralność, świadomość, umysł istnieniem
> dodatkowego bytu metafizycznego :-)
>
> Stalker
Z ateizmu wynika pojęcie "przypadek" w ujęciu stochastycznym. No to weź
proszę przestań się wygłupiać twierdząc, że można mieć wolną wolę w
koincydentalnym świecie. Wysil się:-)
--
Serdecznie pozdrawiam
Chiron
1. Znaleźć człowieka, z którym można porozmawiać nie wysłuchując banałów,
konowałów, idiotyzmów cwaniackich, łgarstw, fałszywych zapewnień, tanich
sprośności lub specjalistycznych bełkotów "fachowca", dla którego branżowe
wykształcenie plus umiejętność trzymania widelca jest całą jego kulturą,
kogoś bez płaskostopia mózgowego i bez lizusowskiej mentalności- to znaleźć
skarb.
- Waldemar Łysiak
2. Jedyna godna rzecz na świecie twórczość. A szczyt twórczości to tworzenie
siebie
Leopold Staff
|