RE: Kuchnia japonska w Europie

1. Data: 2002-11-24 09:28:42

Temat: RE: Kuchnia japonska w Europie
Od: "W. Stempniewicz" <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Masz racje - ale pomysl: czy niemoznosc stworzenia "prawdziwie" japonskich
potraw tu, w Europie wyklucza mozliwosc proby ich przygotowania?
Eksperymentow kuchennych? Bo np: czy probowales ugotowac bigos, majac do
dyspozycji tylko wedliny niemieckie? Mozesz domysliec sie, co z tego
wyjdzie... Dlatego bede podawac dalej odcinki o kuchni japonskiej - moze sie
ktos tym zainteresuje? Bo kilka maili juz dostalem - i wiem, ze ludzie te
moje wypociny czytaja;-)))
A co do tempury - tu sie pomyliles: to potrawa stosunkowo nowa w kuchni
japonskiej, tak jak wszystkie inne potrawy miesne. Tradycja kuchni
japonskiej, to nie mieso - to produkty morza. Tempura dostala sie do Japonii
dzieki marynarzom portugalskim - bo i slowo "tempura" pochodzi z
portugalskiego
Wojtek

1. Data: 2002-11-24 10:06:39

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.USUNTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "W. Stempniewicz" <w...@t...de> napisal w wiadomosci

> moje wypociny czytaja;-)))

A czytaja, czytaja :-)))

Pzdr
Pawel

1. Data: 2002-11-24 10:30:31

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "W. Stempniewicz" <w...@t...de>
Dlatego bede podawac dalej odcinki o kuchni japonskiej - moze sie
> ktos tym zainteresuje? Bo kilka maili juz dostalem - i wiem, ze ludzie te
> moje wypociny czytaja;-)))

Wiedzy nigdy za wiele :-)))
Barbara

---

1. Data: 2002-11-24 12:43:19

Od: "Artur Z" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlatego bede podawac dalej odcinki o kuchni japonskiej - moze sie
> ktos tym zainteresuje? Bo kilka maili juz dostalem - i wiem, ze ludzie te
> moje wypociny czytaja;-)))

Piszesz naprawde fajne rzeczy, nie poddawaj sie ;))
Kuchnia japonska dotad kojarzyla mi sie z wyjatkowo dziwnymi potrawami
(jadalnymi???), a do tego zdawala mi sie ascetyczna i uboga. Chyba musze cos
upitrasic wg.Twoich przepisow.

Artur

1. Data: 2002-11-24 17:02:20

Od: "Halina Sagan" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

smacznego

1. Data: 2002-11-24 17:03:52

Od: "Halina Sagan" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

smacznego

1. Data: 2002-11-24 17:12:00

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-24 19:07:39

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.USUNTO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Halina Sagan" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> smacznego

A dziękuję serdecznie.

Pzdr
Paweł

1. Data: 2002-11-24 20:40:12

Temat: Re: RE: Kuchnia japonska w Europie
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W. Stempniewicz w wiadomości <arq5vg$c9l$05$1@news.t-online.com> napisał(a):

(...)
> A co do tempury - tu sie pomyliles: to potrawa stosunkowo nowa w kuchni
> japonskiej, tak jak wszystkie inne potrawy miesne. Tradycja kuchni
(...)

Nnnie rozumiem, ale moje niezrozumienie być może bierze się z nikłej
znajomości kuchni japońskiej. Otóż wydawało mi się, że "tempura" to nie
jakaś konkretna _potrawa_, lecz określenie oznaczające w nazwie potrawy,
że jest to "coś" w cieście. Ale, jak podkreślam, może tkwię w błędzie.
Jeżeli tak, to proszę o oświecenie w tej kwestii.

Z poważaniem
Piotr Zawadzki

--
Pan Bóg stworzył jedzenie, a diabeł kucharzy.

Banany w ciescie?
RE: Kuchnia japońska w Europie.
Kuchnia japońska w Europie.
banany do lodówki?...