Kuchnia, taka wiejska

71. Data: 2008-01-11 13:33:35

Temat: Re: Kuchnia, taka wiejska
Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uhuha, uhuha idzie zima sroga... a *gdaMa* takie rzeczy gada:

> I bigos ...
> W dochodzący powolutku po nocnym przemrożeniu i tak ze 3 dni :)

W dzień dochodzący...

*gdaMa*

72. Data: 2008-01-11 14:23:40

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 14:31:48 +0100, Maciej Jastrzębski napisał(a):
> (...)
> Mam przypuszczenie, że (oczywiście ceteris paribus) metoda podgrzewania
> potrawy - czy to na gazie, czy na piecu opalanym węglem lub drewnem nie ma
> znaczenia. Bo niby dlaczego miałaby mieć?

Choćby dlatego, że inaczej się temperatury rozkładają, kiedy garnek jest
cały zanurzony w chmurze ciepła, a inaczej, kiedy tylko od dna... Ale nie
ma sensu Cię przekonywać - to sie wie tylko wtedy, kiedy się ma :-)

73. Data: 2008-01-11 17:57:07

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 11 Jan 2008 02:10:13 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

Może ja odpowiem - bo widzę, że masz niezłe wyobrażenie o miłośnikach
kuchni kaflowych ;-PPP

> No więc co z tym życiem towarzyskim,

Zbyt bujne, jak dla mnie, bo trochę mnie męczy hałas i gwar, jednak nie
można odmówić zaproszeniom, a i zapraszać trzeba samemu :-)

> teatrem, kinem, wernisażami,

Teatr - raz w miesiącu, plus koncert w filharmonii - też raz w miesiącu,
plus wyjazd do Warszawki na jakąś wystawę też raz w miesiącu - to zostają
dwa weekendy wolne, bo uwielbiam siedzieć w domu :-)

> spacerkami w
> parku,

Wolę po lesie - pieszo lub na rowerze, z mężem, często, ostatnio nawet w
nocy - las wcale nie jest ciemny nocą zimową :-)

> nocnym życiem, tańcami do rana,

Tego nie cierpię.

> lubieniem metropolii,

Nienawidzę metropolii. A są takie w Polsce?
;-P

> partnerką (czy
> partnerem). Masz partnerkę (czy partnera)?

Mąż od 25 lat, partner od lat 30 :-)

> Piszesz o kocie, psie. Lepiej mieć
> lepszą (w Twoim mniemaniu, bo reszta ma jaką ma i ma to w dupie) niżmieszczuchy
> kuchnie z kotem?

Dwa psy (kot w planach), mieszczuchów nie wpuszczają :-P

> Z Ciebie żaden chłop przecież bo się podniecasz czymś tak oczywistym jak
> zaparzenie kawy ekspresowej, normalni (nawet "na wsi") używają do tego ekspresu
> elektrycznego

Mów za siebie - ja używam włoskiej kafetierki stawianej na kuchni, moi
sąsiedzi i znajomi też maja swoje sposoby na świetną kawę, expressy to mają
dla mieszczuchów :-D

> i nie robią z tego ceremonii, Ty masz kuchnię opalaną i czujesz
> się wiejskim.

Wiejskim? - nie chodzi o poczucie wiochy, zapewniam Cię. Chodzi o poczucie
odpoczynku od cywilizacji, wyciszenia oraz spowolnienia tempa życia - i tak
faktycznie jest. Czy Ty miałbyś czas i warunki, aby cały dzień podtrzymywac
ogień tak, aby nie wygasł, od np. 8:00 do 22:00, żebyś w kazdym momencie
miał dostępny wielki czajnik wrzątku na przykład, jak również możliwość
siedzenia przy ogniu ?
No to teraz już chyba wiesz, że to wielki luksus, bynajmniej nie ze względu
na kafle :-)

> Za grube pieniądze należałoby dodać. Tak. Pieniądze - co jest z tymi
> pieniędzmi, że lubisz o nich pisać? Duże są? Małe? I dlaczego publika ma o tym
> wiedzieć?

Tak, spore pieniądze. takie, jakie Ty pewno wydałeś na najnowszą plazmę lub
kompa :-D

> Ja to jestem myślę wredny

Ważne, że zdajesz sobie z tego sprawę. Może kiedyś dojrzejesz do posiadania
kuchni kaflowej...

74. Data: 2008-01-11 20:02:42

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

szomiz pisze:
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
>
> Moim zdaniem to nie jest dobry pomysl. Agroturystyka to przemysl a nie
> sztuka/rzemioslo.
>
> I na prawde wiem co mowie.

Dziękuję za otrzeźwienie, a już myślałem, że ...
pozdr. Jerzy

75. Data: 2008-01-11 20:13:09

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

szomiz pisze:
[...]
> Na jaki bok? Ja mam od tego tak zwana "slepa blache" :-)
[...]

W prawdziwej kuchni węglowej celowi temu służy duchówka.
pozdr. Jerzy

76. Data: 2008-01-11 20:20:06

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka pisze:

> Popiół z drzewa

drewna

> zawiera potas i jest doskonały do wzbogacania gleby.
> Jeżeli utrzymasz dyscyplinę i nie będziesz podpalał plastyków,

mam jednego znajomego plastyka, nawet jest [...] ale wątpię czy da się
spalić.

Trujesz byku.
pozdr. Jerzy

77. Data: 2008-01-11 20:32:00

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 18:57, Ikselka wrote:
> [...]
> Ważne, że zdajesz sobie z tego sprawę. Może kiedyś dojrzejesz do posiadania
> kuchni kaflowej...

Nie, no...
Czytasz trochę nieuważnie;p
Przecież @Konrad Kosmowski napisał, że taką kuchnię ma:)
Z Jego wypowiedzi wywnioskowałam, że nie używa jej w mroźne dni;]
Nie chcę przeprowadzać projekcji na temat Jego odczuć, ale wiem, jak
kłopotliwe jest np. pilnowanie ognia, gdy robi się coś na ogródku; jak
się wieczorem jest zmęczonym, że nie staje już sił na radowanie się
ogniem:(
Dlaczego? Bo na tej działce nie przebywa się ciągle i prace nie
wykonuje się w międzyczasie, tylko specjalnie przyjeżdża się po to, bo
na niej jest do pokonania front robót;p
I wiem też, jak upierdliwy jest ten ogień, gdy na zewnątrz jest upał;/
Dlatego ja nie gotuję rosołu na kuchni, ale wiem, jak tak ugotowany -
smakuje;p

78. Data: 2008-01-11 20:39:08

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

I[...] pisze:
> Dnia Fri, 11 Jan 2008 02:10:13 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):
[...]
> *Mąż* od 25 lat, *partner* od lat 30 :-)
[...]

Dlaczego mnie to nie dziwi?
;-)
pozdr. Jerzy

79. Data: 2008-01-11 20:48:48

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Sty, 21:20, Jerzy Nowak wrote:
> [...]
> drewna

Ano:) --> w domu razy 100

> mam jednego znajomego plastyka, nawet jest [...] ale wątpię czy da się
> spalić.

No, dobra: - plastyku
;)
BTW Jeśli jem szynkę z Łysych, to czemu nie mogę podpalać plastyków?

> Trujesz byku.

Jam nie taka waleczna ani tak... jurna;)
Thx za czujność :))

80. Data: 2008-01-11 20:50:19

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

flower pisze:
> Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
> wiadomości news:fm6c9p$2sc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> wrzatkiem
>
> Podobny mit krąży o piwie z butelki i z puszki. Zdaje się nie spotkałem
> nigdy człowieka, który by je skutecznie potrafił odróżnić.

To nie mit: zacznij pić z butelki lub z puszki bez pośrednictwa naczynia.
Zresztą może też być i naczynie, raz szklanka a raz kubek np. aluminiowy.
Smacznego.
pozdr. Jerzy

Obiady dla 1 osoby
placki ziemniaczane
Stockbrot - jak to nazwać po polsku?
Grill gazowy czy ktoś ma ? używa ?
my sister having sex with her boy friend