Kurczak i miód - dylematy

1. Data: 2004-06-12 08:16:24

Temat: Kurczak i miód - dylematy
Od: Arram <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.
Od czasu do czasu czytuję sobie niusy pl.rec.kuchnia, a dziś naszedł
dzień pierwszego pytania ;-). Przygotowuję obiad "chrzcielny" dla 12
osób i wymyśliłem sobie jako danie uzupełniające (takie na "dobicie"),
udźce kurzęce w miodzie. Przeszukałem archiwum, poszperałem w przepisach
i mam mały dylemat dotyczący samego miodu i majeranku.
Planuję wymoczenie kurczaka w zalewie miodowej z miodu, oliwy z oliwek,
czosnku, soli i majeranku. Nie wiem jednak czy w czasie pieczenia:
a) miód nie będzie się przypalał, czy "zalewę" można wlać do naczynia
żaroodpornego? razem z kurczakiem, czy tylko go polewać w czasie pieczenia.
b) majeranek - dodać do zalewy czy posypać nim kurczaka już w piekarniku
(coś mi się po głowie tłucze że może się spiec, lub przypalić i będzie
gorzki)
Proszę o jakąś rade.

--
Pozdrawiam Arram - stały czytelnik PRLu
[news{na}raczki.net]

1. Data: 2004-06-12 08:29:33

Temat: Re: Kurczak i miód - dylematy
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Arram wrote:
> [...]
> b) majeranek - dodać do zalewy czy posypać nim kurczaka już w piekarniku
> (coś mi się po głowie tłucze że może się spiec, lub przypalić i będzie

Ulala, wiecej przypraw nie chcesz tam wrzucic ?? Napewno ?? ;)

Z mojego doswiadczenia: piersi kurze sa znacznie bardziej poreczne do
jedzenia i szybciej sie robi. Dzieki czemu odpadnie problem
przypalajacego sie miodu, chociaz jak bedzie dosc duzo wody do
pieczenia/duszenia, to i tak nie powinno go byc. Poza tym - jakos mi nie
pasuje do tego czosnek i majeranek - miod ma wystarczajaco duzo smaku i
nie trzeba go dodatkowo doprawiac. Jako garnitur podalabym duzo owocow,
np. pokrojone w osemki jablka, kolorowe winogrona, kawalki pomaranczy -
wlozone do piekacego sie/duszonego drobiu na 5 minut przed koncem, zeby
sie podgrzaly i dodaly troche smakowitego soku. Pozniej sos zlalabym na
patelnie, dosc mocno odparowala i polala tym mieso.

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-06-12 10:30:29

Od: "Bleifrei" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> b) majeranek - dodać do zalewy czy posypać nim kurczaka już w piekarniku
> (coś mi się po głowie tłucze że może się spiec, lub przypalić i będzie

Ja robię w miodzie i sosie cłodko-kwaśnym chili z Tao-tao. pycha. Miód sie
nie przypala. Czosne też może być. Z majerankiem nie próbowałem. Najlepiej
go troszkę podmacerować.
Pozdrawiam
Piotr

1. Data: 2004-06-12 18:24:17

Od: "Ania " <k...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arram <a...@n...pl> napisał(a):

> Przygotowuję obiad "chrzcielny" dla 12
> osób i wymyśliłem sobie jako danie uzupełniające (takie na "dobicie"),
> udźce kurzęce w miodzie.
> Proszę o jakąś rade.

Ja robię w ten sposób:
Nacieram udka miodem z majerankiem i czosnkiem oraz sporą ilością sosu
sojowego dzień przed obiadem albo chociaż odkładam na 2 godz.w ciepłe miejsce
przed rozpoczęciem duszenia.
Potem na chwilkę (aby złapało złocisty kolor) rzucam na patelnię, następnie
wszystko zalewam rosołkiem i duszę.
Smakuje wysmienicie.

Z pozdrowieniami

Kobra

1. Data: 2004-06-12 21:01:12

Od: "Agniesia" <a...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dzień pierwszego pytania ;-). Przygotowuję obiad "chrzcielny" dla 12
> osób i wymyśliłem sobie jako danie uzupełniające (takie na "dobicie"),

Ja nie mam często czasu i ochoty na zalewy i inne profesjonalne rozwiązania.
Za to udka kurczaka po prostu układam w żaroodpornym naczyniu,
dość ciasno, bo zwykle jest ich sporo, polewam miodem prosto ze słoika i
posypuję
orzechami włoskimi, ew. rodzynkami. Potem piekę pod foią aluminiową, na
koniec odkrywam,
żeby się zarumieniły. Wszystkim bardzo smakuje, a jest zupełnie bezstresowe
:)
Acha. Można tez użyć udek przygotowanych do grillowania, które można kupić
pakowane na tackach.

Pozdrawiam,
AK

OT-normy zachowania
Ogórki w sopckiej solance kiszone ?
kompot truskawkowy
pieprz kajeński i Ducros
do znajacych sie na robieniu nalewek-pytanie