Laickie pytanie do ludzi mądrych

1. Data: 2004-03-23 22:09:58

Temat: Laickie pytanie do ludzi mądrych
Od: "Marian Szczerbatko" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

... Dlaczego Waszym zdaneim (dobry wieczor, jestem nowy) w dzisiejszych,
"szybkich" i wyzwolonych czasach tak wielu młodych ludzi wybiera
psychologię? Czy nie jest to przypadkiem reakcją na pychę i arogancję
otaczającej nas rzeczywistości, która generuje odium frustacji, depresji i
totalnego zagubienia. Moja babcia powida (a mądra to starowinka), że cyt.:
"takie mundre niby a same ze sobą sie tłuko". Teraz przetłumaczę...
Otóż nad nami mieszka młode malżeństwo po psychologii na KUL-u, on - doradza
w pradni, a żona coś tam dziarga na uczelni. Co drugi-trzeci wieczór słychać
potworne awantury. Jak tacy ludzie - zdaniem moim i babci - mogą komukolwiek
pomóc.
Czy na takie studia nie idą pzreważnie ludzie, którzy sami ze sobą nie mogą
dojść do ładu?
Za najciekawsze odpowiedzi babcia funduje z renty (546,67.-) browarek.
Dobrej nocy psycholocy!
--
_...@w...pl
_`\<,_

---

1. Data: 2004-03-23 22:16:52

Temat: Re: Laickie pytanie do ludzi mądrych
Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marian Szczerbatko" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> ... Dlaczego Waszym zdaneim (dobry wieczor, jestem nowy) w dzisiejszych,
> "szybkich" i wyzwolonych czasach tak wielu młodych ludzi wybiera
> psychologię?

"Od zawsze" wybierało ją "tak wielu"
(moje "od zawsze" to lata osiemdziesiąte).

Czy nie jest to przypadkiem reakcją na pychę i arogancję
> otaczającej nas rzeczywistości, która generuje odium frustacji, depresji i
> totalnego zagubienia.

Tak, rzeczywistość zawsze była przepyszna i arogancka :))))

... 'odium frustracji'... niezłe, niezłe :))))

S.A.U.L.O.
Synthetic Artificial Unit Limited to Observation

1. Data: 2004-03-23 22:20:10

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał w wiadomości

[...]
> S.A.U.L.O.
> Synthetic Artificial Unit Limited to Observation

Acha, no i sorry, że odezwałem się ja, Jarząbek, mimo skierowania pytania do
ludzi mądrych. :)

P.

PS: Pozdrowienia dla krajana :) z emigracji warszawskiej.

1. Data: 2004-03-23 22:38:21

Od: "MT" <a...@a...aa> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatek co do awantur. To, ze ktos jest psychologiem to nie znaczy ze
przestal byc czlowiekiem :-). Przeciwnie -nic co ludzkie nie jest im (nam)
obce. Awantura to stara jak swiat metoda na rozladowanie napiecia
(oczywiscie sa lepsze) i o ile stosuje sie ja z umiarem i w granicach
dobrego smaku oraz kultury, zwanej niekiedy osobista, nikogo nie powinna
dziwic.
Jesli te awantury prowadza do KONSTRUKTYWNYCH ROZWIAZAN to dobrze bo:
-sami przepracuja niektore trudne aspekty zycia malzenskiego i jesli pracuja
w poradni, to przynajmniej beda wiedzieli o czym mowia
-rozladuja niepotrzebne napiecie, a wiec bedac w pracy nie beda musieli
myslec o trudnej sytuacji w domu.

Poza tym nie kazdy psycholog komus pomaga. Sa przynajmniej 3 kategorie
psychologow:
-nauczyciel
-badacz
-klinicysta

Co do osob ktore ide na psychologie to z pewnoscia moge powiedziec tylko
jedna rzecz -to w wiekszosci bardzo otwarci ludzie i to nawet duzo bardziej
otwarci niz na wiekszosci innych uczelni. To wspaniale kolezanki oraz
koledzy (przynajmniej u mnie) i zdania nie zmienie. Sic!

-MT-

..::trocu(AT)poczta.neostrada.pl::..

1. Data: 2004-03-24 02:36:59

Od: "darek miauu" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian Szczerbatko <o...@w...pl> napisał(a):

> .... Dlaczego Waszym zdaneim (dobry wieczor, jestem nowy) w dzisiejszych,
> "szybkich" i wyzwolonych czasach tak wielu młodych ludzi wybiera
> psychologię?

Duża część ludzi wybiera te studia, bo na jakieś iść musi, a jeśli ma dość
cierpliwości, aby w informatorze o kierunkach studiów przebrnąć przez spis
alfabetyczny poprzez hasła Ekonomia, Hotelarstwo i Pedagogika, to trafi
niechybnie na Psychologię.

Można też zadać pytanie dlaczego ktoś decyduje się na majstekowanie.
Najprawdopodobniej dlatego, że kiedyś parę rzeczy zupełnie mu się popsuło, a
miał ambicję sam to poskładać, z różnym skutkiem.
Podobnie z psychologami - w dużej części zdarzyło im się, albo i nigdy nie
przestało, mieć problemy natury psychologicznej z samym sobą, lub w
najbliższym otoczeniu. Zainteresowało ich pochodzenie tych przypadłości i
już masz pokaźne grono kandydatów na psychologię.
Nie weźmiesz przecież pod uwagę ornitologii, jeśli nigdy nie widziałeś
ptaków, prawda?

Naturalne jest więc, że duży odsetek osób uczących się na kierunkach
psychologicznych nadaje się równocześnie do terapii. Mnie to nie dziwi :)

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2004-03-24 09:47:45

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> psychologię? Czy nie jest to przypadkiem reakcją na pychę i arogancję
> otaczającej nas rzeczywistości, która generuje odium frustacji, depresji i

Oczywiscie, niedlugo polecimy na Marsa miliony kilometrow,
a chlop z babą w domu nie potrafi sie dogadac :)
Dodatkowo depresja jako choroba cywilizacyjna....
mam wrazenie ze cos sie psuje.

Ale jest jeszcze inna przyczyna, nauka zaczyna sie coraz bardziej panoszyc
i ludzie podchodza do spraw rozumowo, a coraz mnie intuicyjnie i
symbolicznie.
Tak wiec np. sensu zycia i oparcia ludzie szukaja w nauce,
a nie poszukaja poprzez wewnetrzne doswiadzcenia, przemyslenia, przezycia.
To jest kolejna przyczyna.

> Czy na takie studia nie idą pzreważnie ludzie, którzy sami ze sobą nie
mogą
> dojść do ładu?

Mysle ze bardziej, ale to nie jest zle, moze tacy ludzie maja wiecej
doswiadczenia
na sobie samym?

.... poprosze Wrocławskiego Fulla ;)
Duch

1. Data: 2004-03-24 12:31:08

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian Szczerbatko; <c3qcnj$3fb$1@news.lublin.pl> :

> .... Dlaczego Waszym zdaneim (dobry wieczor, jestem nowy) w dzisiejszych,
> "szybkich" i wyzwolonych czasach tak wielu młodych ludzi wybiera
> psychologię?

Eeee, to już było - ja to mówię, że drzwi im się pomyliły, zamiast do
poradni weszli na Uniwerek i tak im zostało. ;) Sądzę, że większości z
nich doskwiera nadmierne ego/lęk przed słowem leczyć_się_u_psychologa i
jako Zosie Samosie próbują zgłębić tajniki wiedzy, żeby samemu naprawić
swoją spapraną Psyche. Jakąś wiedzę posiądą, ale są bardziej chorzy, bo
myślą, że posiadanie wiedzy leczy/daje "władzę'. ;)

> Czy nie jest to przypadkiem reakcją na pychę i arogancję
> otaczającej nas rzeczywistości, która generuje odium frustacji, depresji i
> totalnego zagubienia.

Nie daj się zwieźć - zawsze tak było, tylko otoczenie było inne, a i nie
każdy mógł głosno wylewać swoje żale.

> [...]
> potworne awantury. Jak tacy ludzie - zdaniem moim i babci - mogą komukolwiek

Ja tam nie mam zaufania do psychologii na uczelniach katolickich. ;)

> Czy na takie studia nie idą pzreważnie ludzie, którzy sami ze sobą nie mogą
> dojść do ładu?

Niektórych spraw nie da się przeskoczyć Wiedzą - wspólnego mieszkania,
wspólnych opłat [bo na samodzielne nie starczy], wspólnych dzieci, kotów
i psów, wspólnej nienawiści itd. To chyba tak jak z kredytami
[konsumpcyjnymi] - racjonalnie, kredyty powinni brać ludzie, których na
nie stać, ale wtedy nie ma potrzeby brania kredytu - odnośnie
psychologii - psychologia pomaga tym, którzy umieją sami sobie pomóc,
ale wtedy nie potrzeba psychologii. ;)

> Za najciekawsze odpowiedzi babcia funduje z renty (546,67.-) browarek.
> Dobrej nocy psycholocy!

Ja dziękuję za piwo - zmuszam się własnie do własnej, kolejnej warki. ;)
Flyer

1. Data: 2004-03-24 14:30:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marian Szczerbatko:
> Za najciekawsze odpowiedzi babcia funduje z renty (546,67.-) browarek.

Prosze babci przekazac ze sytuacja ktora ja zdumiewa jest jak
najbardziej zgodna z powiedzonkiem o "szewcu bez butow"... :)
co nie oznacza ze np informatykowi jego wlasny komputer 'nawala'
czesciej niz innym...
oraz ze ~zdumiewa mnie dlaczego jou zdumiewa. ;)

PS: majac na uwadze pewien brak nieszczuplosci babcinej renty,
za ew. browarek z gory dziekuje. :)

--
Czarek

1. Data: 2004-03-24 15:02:19

Od: "Nefryt" <N...@N...Com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> swoją spapraną Psyche. Jakąś wiedzę posiądą, ale są bardziej chorzy, bo
> myślą, że posiadanie wiedzy leczy/daje "władzę'. ;)

Jasne... A wiekszosc ludzi na medycynie jest bardzo powaznie chora na
choroby zakazne. Prawie wszyscy piloci maja lek wysokosci, a nauczycielem
zostaje ten kto ma klopoty z przysfajaniem wiedzy LOL :)

> - odnośnie
> psychologii - psychologia pomaga tym, którzy umieją sami sobie pomóc,
> ale wtedy nie potrzeba psychologii. ;)

Podobnie z matematyka, pomaga rozwiazywac zadania ludziom o analitycznym
umysle, ale jesli maja umysl analityczny - to matematyka nie potrzebna im
tak bardzo do rozwiazywania zadan, powinni sobie poradzic i bez niej LOLx2
:)

1. Data: 2004-03-24 16:15:09

Od: "MT" <a...@a...aa> szukaj wiadomości tego autora

BAHAHAHAHAHAHAHAHAA
Nie przejmuj sie Nim (Flyerem) Nefryt :-))) Przeciez widzisz, ze przyszla
wiosna i Mu przygrzalo. Malo z krzesla nie spadlem. Co za herezje. Ehh...

-MT-

..::trocu(AT)poczta.neostrada.pl::..

Śmierć II
"oczyszczanie" podświadomości z negatywnych emocji
Prosze o pomoc.
Ankieta - Bariery Komunikacyjne w malzenstwie
Śmierć