Lapis czyli azotan srebra gdzie kupic ?

1. Data: 2011-01-03 21:22:09

Temat: Lapis czyli azotan srebra gdzie kupic ?
Od: Rysio <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno temu za zlej komuny w kazdej aptece mozna bylo to kupic, na
kurzajki rewelacja. Dzisiaj pod ta nazwa jakies gowna homeopatyczne
sprzedaja. Gdzie to mozna dostac dzisiaj albo jak to sie dzis w aptekach
nazywa ?Tylko prosze mnie nie odsylac do acetonopodobnych gowien.

2. Data: 2011-01-04 00:42:07

Temat: Re: Lapis czyli azotan srebra gdzie kupic ?
Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-03 22:22, Rysio pisze:
> [...]
> sprzedaja. Gdzie to mozna dostac dzisiaj albo jak to sie dzis w aptekach
> nazywa ?Tylko prosze mnie nie odsylac do acetonopodobnych gowien.

Kiedyś kupiłam sobie taki w sztyfcie i wypaliłam na udzie 2 włókniaki.
Do tej pory mam spokój. Tez szukałam, żeby było to w apteczce domowej,
jednak podobno wycofali z aptek (chyba po to, żeby prywaciarze
dermatolodzy mogli kasę sobie nabijać swoimi nieskutecznymi preparatami).

--
animka

3. Data: 2011-01-04 10:50:36

Od: "tadeusz" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rysio" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Gdzie to mozna dostac dzisiaj albo jak to sie dzis w aptekach nazywa
> ?Tylko prosze mnie nie odsylac do acetonopodobnych gowien.

Np. na Allegro, jest azotan srebra, niestety nie w sztyfcie apostaci
proszku lub granulek.

tadeusz

4. Data: 2011-01-04 14:35:53

Od: Rysio <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-04 11:50, tadeusz pisze:
> azotan srebra

A jak ma to sie do tego apteczanego bo tamten to podobno azotan srebra
i trochę chlorku srebra

5. Data: 2011-01-04 14:51:44

Od: Rysio <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-04 15:35, Rysio pisze:

> A jak ma to sie do tego apteczanego bo tamten to podobno azotan srebra i
> trochę chlorku srebra

Odpowiem sam sobie podobno ten apteczany to bylo za wikipediom ""Lapis"
dostępny dawniej w aptece składał się w 33% z AgNO3 i w 66% z KNO3"

ktos moze to potwierdzic ?

6. Data: 2011-01-04 19:28:57

Od: "wt" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Gdzie to mozna dostac dzisiaj albo jak to sie dzis w aptekach nazywa
> ?Tylko prosze mnie nie odsylac do acetonopodobnych gowien.

Na kurzajki dobra jest terpentyna, tylko nie na wszystkie rodzaje.

Czarodziejka Statystyka :-(
Sumamed i Bromergon jednocześnie
stopy
Żółtaczka typu B i narodziny - jak chronić dziecko?
Relanium