Leberknedelsupe - kuchnia austriacka - Pomocy

1. Data: 2003-08-02 20:04:46

Temat: Leberknedelsupe - kuchnia austriacka - Pomocy
Od: "Alex" <m...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Podróżując po austrii kilkakrotnie jadłem Leberknedelsuppe. To wątrobowy
duży knedel zanurzony w bulionie.
Czy ma ktoś przepis na tą zupę. Nigdzie nie mogę znaleźć.

Pozdrawiam
Alex

1. Data: 2003-08-02 20:33:19

Temat: Re: Leberknedelsupe - kuchnia austriacka - Pomocy
Od: "" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> duży knedel zanurzony w bulionie.
> Czy ma ktoś przepis na tą zupę. Nigdzie nie mogę znaleźć.

Witam.Moja babcia robiła bulion z kluskami z wątróbki. Sadzę, że to jest
podobna potrawa. Podaję przepis: 10 dag wątróbki, łyżeczka masła, mała cebula,
2 łyzki bułki tartej zmieszanej z łyżeszką kaszy manny, odrobina majeranku, 1
jajko, sól, pieprz . Wątróbkę posiekać i przetrzeć przez sito, dodać
podsmażoną cebulkę, dodoać pozostałe składniki. Wyrabiać kulki. Wrzucać do
gotującego się bulionu, gotować na wolnym ogniu kila minut. Należy wrzucić
jedną kluskę i sprawdzić czy farsz nie jest za rzadki, jeśli tak to dodać
bułki tartej lub kaszy manny. Jeśli zdecydujesz się zrobić to napisz czy
wyszło coś podobnego do Leberknedelsupe. pzdr.

1. Data: 2003-08-02 21:27:23

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Kocham Leberknödel!
Trzeba jednak tez uwazac aby nie byly za twarde. Smakuja tez z kiszona
kapusta na cieplo.

Monika

1. Data: 2003-08-03 08:06:29

Od: "Alex" <m...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moniko, a czy mozesz potwierdzic ze swoje kulki watrobowe robisz tak jak
babcia mistelli i czy to wlasnie ten przepis?

Pozdrawiam
Mariusz

Uzytkownik "Monika Biermann" <m...@g...de> napisal w wiadomosci

1. Data: 2003-08-03 08:31:41

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Alex" <m...@o...com.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Moniko, a czy mozesz potwierdzic ze swoje kulki watrobowe robisz tak jak
> babcia mistelli i czy to wlasnie ten przepis?
>
> Pozdrawiam
> Mariusz

Robilam raz w zyciu z jakiegos przepisu z internetu i pofantazjowalm troche
przez co wyszly za twarde. Stwierdzilam, ze lepiej od czasu do czasu zjesc
gdzies w bawarskiej knajpie jest lepiej, ale moj tato robi wedlug tego
przepisu i trzymjac sie scisle podanych iloscoi skladnikow wychodza ponoc
dobre. Niestety nie mam juz tego przepisu, ale jesli istnieje
zainteresowanie to poszperam po niemieckich stronach i tu podam .

Monika

1. Data: 2003-08-03 08:45:31

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leberreis - Kluseczki wątrobowe do rosołu.

Bułka namoczona w mleku (jak do mielonych);
200g wątroby;
50g cebuli;
2 jajka;
30g masła;
30g smalcu;
sól, pieprz, majeranek.

1. drobno posiekaną cebulę przesmażyc na smalcu
2. wątrobę drobno posiekać
3. wymieszaćdokładnie odciśniętą bułkę, posiekaną wątrobe, i
przesmażoną cebulę z surowymi jajkami i ze stopionym masłem;
przyprawić solą, pieprzem i majerankiem, pozostawić na 20 minut.
4. zagotować wodę, posolić.
5. formować małe kuleczki i gotować 10 min
6. podawać do rosołu

za: Maciej E. Halbański - Potrawy z różnych stron świata. Wyd IV str.
9

pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński
Gdańsk; GG 5420750
www.marusinski.prv.pl/

1. Data: 2003-08-03 08:50:00

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

Jeden juz mam przetlumaczony, zaznaczam jednak, ze nie wyprobowany:

Bawarskie knedle z watróbki

1 bulka

10 g smalcu

250 g watróbli wolowej

1 jajo

2 peczki pietruszki

sól

pieprz

1 lyzka tartej bulki

smalec roztopic i w kostke pocieta bulke usmazyc w tym na zloto; oczyszczona
watróbke i ksteczki z bulki zemlec; wymieszac z roztrzepanym jajkiem,
pocieta pietruszka, pieprzem i sola; ciasto odstawic na 1-2 godziny aby
napecznialo; jesli nadal jest plynne dodac tartej bulki; dwoma lyzkami
formowac knedle i wkladac do goracej wody - woda ma byc goraca ale nie moze
sie gotowac!!! I tak 10-15 minut parzyc. Jeszcze raz NIE GOTOWAc!

Cos mi sie wydaje, ze wtedy, to ciasto wydawalo mi sie zbyt luzne i dodalam
za duzo bulki tartej i przez to wyszly za twarde.

To jest jeden przepis z wielu. Znalazlam tez inne, ktore sa robione z
watrobki i mielonego. Jesli nadal istnieje zainteresowanie to pobawie sie w
tlumacza.

Pozdrawiam

Monika

1. Data: 2003-08-03 11:24:10

Od: "Alex" <m...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki
Jak zrobie próbe to dam znac o efektach.
Jestem w o tyle dobrej sytuacji ze wiem jak to powinno smakowac, i bede
wiedzial czy to o to chodzilo czy nie.
Na marginesie mozesz podac strone z której to sciagalas?

Pozdrawiam
Alex

1. Data: 2003-08-03 17:32:48

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

http://www.fritzwitz.de/leberknoedel.htm,

poza tym polecam: http://www.chefkoch.de/

Monika

Spaghetti letnie
poszukuję pilnie
Były sobie pytania dwa
Tort bakaliowy - gdy nie ma co zrobić z białkami
ZAPROSZENIE DO POWROTU