Re: Lekarzu ulecz się sam...

From: "jerry" <n...@s...xxx>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia,pl.soc.polityka
Subject: Re: Lekarzu ulecz się sam...
Date: Sat, 20 Oct 2007 12:31:06 +0200
<ff4spi$2qn$1@news.onet.pl> <ff5j9c$1mr$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ff5loh$dai$1@nemesis.news.tpi.pl> <ff5q51$608$1@news.onet.pl>
<ff5qf1$rkb$2@atlantis.news.tpi.pl> <ff5rdc$ss1$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ff772t$bd2$1@achot.icm.edu.pl> <ff79bv$5i5$2@nemesis.news.tpi.pl>
<ff7r1m$ft8$1@achot.icm.edu.pl> <ff7taa$2j7$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ff7ui2$mhk$1@achot.icm.edu.pl> <ff7v26$6ii$4@nemesis.news.tpi.pl>
<ff7uvf$n8k$1@achot.icm.edu.pl> <ff7vqv$8u0$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ff803h$p7n$1@achot.icm.edu.pl> <ff80r6$ela$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ff81fp$s2r$1@achot.icm.edu.pl> <ff843m$k5g$1@nemesis.news.tpi.pl>
<ff8583$44n$1@achot.icm.edu.pl> <ffb369$c34$1@atlantis.news.tpi.pl>

Użytkownik "Renata" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ffb369$c34$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Jerry dalbys sobie na wstrzymanie i akurat leczenie chorob
> nowotworowychj est najlepszym przykladem niewydoolnosci sluzby
> zdorwia.

to ciekawe, bo wyleczalność nowotworów systematycznie rośnie. oczywiście
ogromne (być może decydujące) znaczenie ma tu profilaktyka i wczesne
wykrywanie, ale nie jest tak źle jak piszesz. i na pewno nie jest coraz
gorzej.

> I nie pasuje na zarty jakie sobie z tego robisz ze szpitali
> onkologicznych.

wypraszam sobie (zupełnie poważnie). żarty ze szpitali onkologicznych
robi sobie ikselka pisząc że tłok na parkingu jest dowodem na cokolwiek
poza tłokiem na parkingu.

> Jakie sluzba zdrowia i chorzy maja problemy to wystraczy posluchac
> tlyko w tv.

tv jest słabym źródłem informacji.

> Ludzie czekaja miesiacami a nawet latami na radioterapia bo sprzetu
> jest za malo a kolejki dlugie. Juz nie mowiac o tym ze NFZ nie ma
> pieniedzy na chemioterapie.

tak powiedzieli w tv? akurat tak się składa że mój ojciec od 8 lat
choruje na raka i mam ten temat dosyć dobrze obcykany (nawet wczoraj
byłem coś załatwić w C.O.). na radioterapię i hormonoterapię (obie
rzeczy - bardzo drogie) nie czekał latami, ani miesiącami, tylko
rozsądnie krótki czas. ma pecha bo to jest nowotwór nieuleczalny, ale
lekarze zrobili WSZYSTKO co w ich mocy. a teraz prowadzone są na nim
badania kliniczne nowego leku i jeszcze wszystko jest możliwe (łącznie z
wyleczeniem). nie mówię że jest to na coś dowód, ale jakby czekał na
zabiegi miesiącami to już by nie żył.

> Chyba jestes nietutejszy, albo wcale nie chorowales jesli bedziesz
> bronil kondycji poslkiej sluzby zdrowia albo nigdy nie byles w
> szpitalu na poziomie europejskim.

fakt. nie byłem w zachodnich szpitalach. ale np. w sierpniu poleżałem
sobie przez tydzień u nas i nie mogę powiedzieć złego słowa o obsłudze.
może faktycznie byli niemili, nie mieli dla mnie czasu, jedzenie było
obleśne itp, ale to są bzdety, bo w końcu wyleczono mnie doskonale.
nadspodziewanie dobrze. i nikt nie proponował mi łapówki, ani nie
widziałem, aby cokolwiek kradli.

> Moze sa jednostkowe szpitale jak np szpital im. Barlickiego w Lodzi
> ktory dzieki swojemu menagerowi profesorowi Kunie dziala bardzo
> dobrze, szpital zostal wyciagniety z dlugow dano podwyzki lekarzom,
> zakupiono nowy sprzet itd.

to jak z tymi podwyżkami? dobre są, czy złe?

i skąd wiesz, że to są jednostkowe przypadki? w ilu szpitalach byłaś by
rzucać takie sądy?

> Niestety reszta polskiej sluzby zdrowia to totalna klapa nawet jak
> kupia sprzet to nie ma pieniedzy na jego uzywanie i wogole placac sie
> chce.
> Wspolczuje bradzo chorym ludziom na nowowtwory i inne ciezkie choroby
> zwlaszcza tym, ktorzy nie maja pieniedzy.

...bo tak powiedzieli w tv? poprzyj czymś swoje kontrowersyjne słowa.

i nie demonizuj nowotworów bo coraz częściej nie są one wyrokiem
śmierci. ale żeby poprawić ten stan, trzeba sprawić aby ludzie chodzili
do onkologów odpowiednio wcześnie, odczarować tę specjalizację. niestety
wielu ludzi wciąż boi się iść na badania onkologiczne, bo wydaje im się
że jak pójdą do onkologa to umrą na raka. narzekanie na zły stan służby
zdrowia i pisanie że do CO idzie się tylko 'w smutnym celu' naprawdę
nikomu nie pomaga.

razem z ikselką postawiłyście bardzo kontrowersyjną tezę "jest źle i
robi się coraz gorzej". a kiedy było lepiej? rok temu? 10 lat temu? 30
lat temu? przecież wszystkie możliwe wskaźniki mówią co innego!

jeżeli coś tak kontrowersyjnego się mówi, to wypada to jakoś uzasadnić,
a ja czytam tu tylko o tłoku na parkingu, łapczywości lekarzy i innych
bzdetach, które nie są dowodem właściwie na nic. i wiesz, nie mówię że
jest jakoś super, no ale trzymajmy się faktów.