Leki uspokajajace

1. Data: 2003-12-04 16:17:14

Temat: Leki uspokajajace
Od: "stratuss" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy znacie jakies leki ktore dzialaja jako inhibitory zwrotnego wychwytu
serotoniny? Chodzi mi o jakis bezpieczny lek, ktory nie uzaleznia (zadnego
seroxat, zadnego valium ani prosac). Lek nie musi miec silne dzialanie, byle
by dawalo jakis efekt.

2. Data: 2003-12-04 18:13:04

Temat: Re: Leki uspokajajace
Od: "hmmm" <j...@b...jestem> szukaj wiadomości tego autora

sport :)

3. Data: 2003-12-04 19:23:51

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

stratuss wrote:

> [...]
> seroxat, zadnego valium ani prosac). Lek nie musi miec silne dzialanie,

Po pierwsze to prozac (fluoksetyna) na pewno nie jest lekiem uspokajajacym.
Po drugie, poza SSRI i trojpierscieniowcami (ktorych chyba tez nie chcesz
stosowac) przychodzi mi do glowy jeszcze Zyban. Stosowany w Polsce jako
wspomagacz w rzucaniu palenia, ale np. w USA jako srodek przeciwdepresyjny.

PS. Jest tez wydziag z dziurawca (Deprim, Perhip). Jedni twierdza, ze
to lekki iMAO, inni, ze lekki SSRI, a jeszcze inni ze nie dziala wcale.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

4. Data: 2003-12-05 14:18:19

Od: " Pramolan" <g...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

stratuss <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> by dawalo jakis efekt.
>
> 1.Inhibitory zwrotnego wychwytu serotoniny nie są lekami uspokajającymi,
nie uzależniają i mają na ogól niewielkie działania uboczne. Jest ich dość
dużo zarejestrowanych w Polsce, nielicząc Fluoksetyny (Prozac, czy też
generyki Fluoxetin, Seronil...), to np Fluwoksamina (Fewarin), Paroxetyna
(Seroksat), Sertralina (Zoloft), Citalopram (Cipramil)...
2.Valium (Diazepam - w Polsce Relanium) jest uazależniającą benzodiazepiną.
3.Chyba że chodzi o nieselektywne inhibitoru wychwytu zwrotnego monoamin (
tym i Serotoniny) które mają trochę działań ubocznych, ale też są
nieuzależniające i wiele z nich prócz właściwego dla tej grupy działania
przeciwdepresyjnego ma też dziłanie uspokajające. Najbardziej pod tym
względem popularnym lekiem w Polsce o stosunkowo niewielkiej ilości dziłań
niepożądanych jest Opipramol (Pramolan)

5. Data: 2003-12-06 12:19:14

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal

> Po pierwsze to prozac (fluoksetyna) na pewno nie jest lekiem
uspokajajacym.

Oficjalnie i teoretycznie nie jest, niemniej kiedy "rozwinie" swoje
dzialanie na powaznie "uspokaja".
Anna

6. Data: 2003-12-06 14:41:29

Od: "Bodzio Podolak, Jr." <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

stratuss <s...@w...pl> napisał(a):

> Czy znacie jakies leki ktore dzialaja jako inhibitory zwrotnego wychwytu
> serotoniny?
Jest jeszcze Zoloft od Pfizera.

7. Data: 2003-12-06 21:32:10

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

dipsom_ania wrote:

> Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal
> uspokajajacym.
> Oficjalnie i teoretycznie nie jest, niemniej kiedy "rozwinie" swoje
> dzialanie na powaznie "uspokaja".

Nieprawda. Uspokajac to moze mirtazepina, paroksetyna.
Fluoksetyna czesciej powoduje nadaktywnosc.

8. Data: 2003-12-07 18:56:58

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@S...cpi.pl.XX> napisal

> Nieprawda. Uspokajac to moze mirtazepina, paroksetyna.
> Fluoksetyna czesciej powoduje nadaktywnosc.

Ciezko mi z Toba polemizowac poniewaz najpewniej powolujesz sie na zródla
jakies. Natomiast ja "tylko" na podstawie swojego przykladu moge powiedziec,
jak przy okazji dziala.
Ale byc moze mam taki organizm, moze u kogos innego dzialalaby mocniej
pobudzajaco...

Pozdrawiam...
Anna

9. Data: 2003-12-08 10:51:42

Od: "Anika" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)

A co powiecie o Anafranilu?

Papatki
Anika

10. Data: 2003-12-09 08:01:10

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A co powiecie o Anafranilu?
To świństwo dostałam na depresję po poronieniu. Działanie miało takie, że
zwalało mine z nóg i spałam całymi dniami nie mając kontaktu z moimi dziećmi
ani mężem. Wycieło mi to miesiąc życia, łykanie, spanie, łykanie itd a przy
okazji łaknienie w moim przypadku było zerowe.

wycinanie pieprzyków
Program specjalizacji z psychiatrii I i II st
konkurs "co mi jest" ;)
urządzenia diagnostyczne
wcześniak