Lodówka w samochodzie

1. Data: 2007-04-24 11:03:42

Temat: Lodówka w samochodzie
Od: "Tata" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy domowa, małogabarytowa lodówka sprężarkowa, może być eksploatowana w
samochodzie? Zasilanie przetwornicą 12/230 V. Lodówka byłaby przewożona na
tylnej kanapie pojazdu.

Z poważaniem
MJ

2. Data: 2007-04-24 12:58:50

Temat: Re: Lodówka w samochodzie
Od: Tomasz Roskal <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24.04.2007 Tata <k...@k...net.pl> napisał/a:
> Czy domowa, małogabarytowa lodówka sprężarkowa, może być eksploatowana w
> samochodzie? Zasilanie przetwornicą 12/230 V. Lodówka byłaby przewożona na
> tylnej kanapie pojazdu.

A masz za zimno w samochodzie?
Pamietaj ze cieplo z wnetrza lodowki jest przenoszone na jej zewnatrz
(czyli do wnetrza samochodu). Do tego dochodzi cieplo z pracy potrzebnej
do ochlodzenia wnetrza lodowki.

3. Data: 2007-04-24 13:45:20

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie licz na to, że taka lodówka wystartuje na zasilaniu z przetwornicy. Moc
ma 120-140 W ale przy rozruchu potrzebuje znacznie więcej niż daje
przetwornica (chyba, że masz jakąś potężną)
Jacek

4. Data: 2007-04-24 15:20:08

Od: "Tata" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy 600W w szczycie wystarczy? Mogę też kupić 1000W w szczycie, parę minut.
Moc ciągła to 300-500 W.

5. Data: 2007-04-24 15:25:52

Od: Robek <l...@n...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Tata pisze:
> Czy 600W w szczycie wystarczy? Mogę też kupić 1000W w szczycie, parę minut.
> Moc ciągła to 300-500 W.

Na kilowatowej moze ruszy, kiedys probowalem ruszyc lodowke z agregatem
150W z ups'a 650VA i nie dalo rady. Rozruch za duzo pradu ciagnie.

Robek

6. Data: 2007-04-24 15:56:54

Od: "Tata" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi mnie też o to, czy drgania i podskakiwania samochodu podczas jazdy,
nie zakłucą pracy lodówki?

7. Data: 2007-04-24 17:37:44

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chodzi mnie też o to, czy drgania i podskakiwania samochodu podczas jazdy,
> nie zakłucą pracy lodówki?

Chcesz wozić tą lodówkę w samochodzie osobowym ? Rozumiem jeszcze w jakimś
dostawczym.
Wydaje mi się, że lodówka musi być nieruchoma, szczególnie te starsze.
Poza tym musisz ją jakoś przymocować cobyś w trakcie hamowania nie dostał
nią w głowę.
Będzie potrzebować dużego prądu rozruchu no i nie wiem jak rozwiążesz sprawę
spływajacej wody po wyłączeniu lodówki.
Po to produkują lodówki turystyczne, żeby tych domowych nie wozić w
samochodzie :)

Tomek

8. Data: 2007-04-24 18:28:25

Od: "Tata" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po to produkują lodówki turystyczne, żeby tych domowych nie wozić w
> samochodzie :)

Chcę dzieciom zawieźć samochodem różne kupne, zafoliowane próżniowo,
kiełbaski i szyneczki do GB (może i wędzonego węgorza), ichniejsze nie
nadają się do jedzenia, w ichniejszych polskich sklepach ceny są 2x wyższe,
niż w u nas. Lodówki turystyczne, te na ogniwach Peltiera, są dobre do
schłodzenia piwa (częściowo), nie do przewozu przetworów mięsnych.
Interesowałem się tematem (Allegro, sklepy), "peltierówki" o mocy 40-60W,
obniżają temperaturę o ok. 10 stopni poniżej temperatury otoczenia, te
najlepsze maksymalnie o 20 stopni, ale to chyba tylko reklama. Nie można w
nich osiągnąć temperatury poniżej 0 stopni, izolacja termiczna jest wręcz
symboliczna, pojemność tylko 12-24 litry, brak zamrażalnika. Można kupić
kostkarki do lodu, niestety, pojemność ich wystarcza na kilka kieliszków
wódeczki, no, może trochę więcej. Moim problemem jest zagadnienie, czy mała
lodówka sprężarkowa, ok. 50 cm wysokości, może przetrzymać drgania i
"podskoki" samochodu na naszych "autostradach", oraz, czy przetwornica 1000W
będzie w stanie "wystartować" silnik sprężarki?

9. Data: 2007-04-24 18:39:28

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Drganiami się nie przejmuj, nic lodówce nie zrobią.
Pozostaje do rozwiązania problem startu z przetwornicy
Jacek

10. Data: 2007-04-24 18:43:24

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tata" <k...@k...net.pl> writes:

> "podskoki" samochodu na naszych "autostradach", oraz, czy przetwornica 1000W
> będzie w stanie "wystartować" silnik sprężarki?

Na jachtach są lodówki na gaz...

MJ

ekspertyza budynku
brak wentylacji