regulacja temperatury w lodówce

1. Data: 2007-04-23 20:09:41

Temat: regulacja temperatury w lodówce
Od: AA <u...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam pytanie do użytkowników lodówek ze sterowaniem elektronicznym, gdzie
można ustawić sobie konkretną temperaturę w części chłodziarki oraz
zamrażarki (1 agregat). Nie wiem czy moja działa prawidłowo ? - chodzi o
to, że jak w chłodziarce ustawie np. 6 stopni, to cały czas na
wyświetlaczu jest 6 - wynika z tego, że sterowanie działa skutecznie
utrzymując taką właśnie temperaturę. Ale jak w zamrażarce ustawie -19
stopni to tam temperatura cały czas się zmienia, fakt, nie podnosi się
powyżej -19, ale zwykle jest około -24 a w porywach do -28 stopni. Pan z
serwisu powiedział mi, że to tak ma być i że jak jest zimniej niż
ustawione to jest dobrze. No niby nie ma powodu do zmartwienia, ale z
drugiej strony to dość dziwne bo, po co u licha to całe sterowanie i
ustawianie jeśli i tak później nie jest właśnie tyle. Cała sytuacja jest
dla mnie dość zagadkowa. Jak to działa u Was ? Aa moja lodówka to
Electrolux ENB 3451X.

Pozdrawiam
Lukasz

2. Data: 2007-04-23 20:48:25

Temat: Re: regulacja temperatury w lodówce
Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na moj rozum, to jesli jest tylko jeden agregat to nie moze on
jednoczesnie spełniać dwóch warunków sterowania. Jeden z nich musi byc
potraktowany w przyblizeniu i tyle.

3. Data: 2007-04-23 22:22:48

Od: Magda <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Kwi, 22:09, AA <u...@h...com> wrote:
> [...]
> ustawianie jeśli i tak później nie jest właśnie tyle. Cała sytuacja jest
> dla mnie dość zagadkowa. Jak to działa u Was ? Aa moja lodówka to

U nas to działa tak:) : jeśli jest wyższa temp. w zamrażarce (np.-19),
a chcemy ustawić niższą (np.-22), to przez jakiś czas wskaźnik
pokazuje temp. niższą niż zaprogramowaliśmy (np.-24). Po prostu na
początku chłodzi mocniej, by szybciej osiągnąć wybraną przez nas
temperaturę. Gdy już osiągnie pożądaną temperaturę, wyświetla tyle
stopni, ile zaprogramowaliśmy. Ten proces trwa różnie, czasami ok. 30
min, czasami dłużej (w zależności od ilości produktów w zamrażarce i
różnicy pomiędzy temperaturą, jaką zaprogramujemy, a temperaturą,
która w danym momencie jest w zamrażarce). W każdym razie po jakimś
czasie wyświetla się temperatura, którą zaprogramowaliśmy.
(Mamy lodówkę firmy Hoover HCA 454 PW).

Pozdrawiam,
Magda

4. Data: 2007-04-24 14:40:02

Od: brutus <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AA napisał(a):
> to, że jak w chłodziarce ustawie np. 6 stopni, to cały czas na
> wyświetlaczu jest 6 - wynika z tego, że sterowanie działa skutecznie

u mnie w lodwce LG na wyswietlaczu pojawia sie tylko temp. jaka mam
ustawiona, a nie rzeczywista temperatura w lodowce, wiec moze tez tak masz

> utrzymując taką właśnie temperaturę. Ale jak w zamrażarce ustawie -19
> stopni to tam temperatura cały czas się zmienia, fakt, nie podnosi się
> powyżej -19, ale zwykle jest około -24 a w porywach do -28 stopni.

no ale u mnie ta temp tez sie nie zmiania na wyswietlaczu

Rafal

5. Data: 2007-04-24 19:06:54

Od: AA <u...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

tomek napisał(a):
> Na moj rozum, to jesli jest tylko jeden agregat to nie moze on
> jednoczesnie spełniać dwóch warunków sterowania. Jeden z nich musi byc
> potraktowany w przyblizeniu i tyle.

No niby racja, ale chyba nie do końca.. bo gdyby było tak jak piszesz,
to po co w ogóle byłyby dwa oddzielne potencjometry to ustawiania
temperatury w zamrażarce i lodowce ? Wówczas powinien być jeden
potencjometr i informacja w instrukcji np. ze temperatura w zamrazarce
jest powiedzmy o 20 stopni nizsza... czy coś takiego.
A w mojej sytuacji instrukcja nie wspomina nawet o tym, że jeden z
parametrów miałby być w przybliżeniu... tylko właśnie nie wiem cały
czas, czy to mam sie sam tego domyslec, czy jednak cos jest nie tak ;/

6. Data: 2007-04-24 19:08:02

Od: AA <u...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Magda napisał(a):
> [...]

> która w danym momencie jest w zamrażarce). W każdym razie po jakimś
> czasie wyświetla się temperatura, którą zaprogramowaliśmy.

Heh, no czyli jednak da się tak zrobić... ciekawe czy w Electroluxach
tez... ?

7. Data: 2007-04-24 19:11:22

Od: AA <u...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

brutus napisał(a):

> u mnie w lodwce LG na wyswietlaczu pojawia sie tylko temp. jaka mam
> ustawiona, a nie rzeczywista temperatura w lodowce, wiec moze tez tak masz

U mnie jest tak, ze z momencie kręcenia potencjometrem na wyswietlaczu
widać temperature, którą chce się ustawić, jak już sie skończy kręcenie,
to po chwili wyświetlacz wskazuje aktualną temperaturę w chłodziarce lub
w zamrażarce lub na zewnątrz - znaczy w kuchni. W sumie ciekawy bajer,
dobrze by było tylko gdyby działał przewidywalnie i dobrze :)

> no ale u mnie ta temp tez sie nie zmiania na wyswietlaczu

to widać, że jednak trochę inny mechanizm masz.

8. Data: 2007-04-28 21:05:28

Od: "desmear" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

za duzo bajerow w lodowce i masz problem.
normalnie - po bozemu- mialbys kolko w srodku,
nastwil raz i wszystko byloby ok. a tak to wyswietlaczek,
duperele i czlowiek ma problem.

a tak nawiasem jaki sens jest ustawiania temp. w zamrazarniku ?

9. Data: 2007-04-29 05:06:06

Od: " zayzayer" <z...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

desmear <d...@t...pl> napisał(a):

> a tak nawiasem jaki sens jest ustawiania temp. w zamrazarniku ?
No właśnie. Może być co najwyżej przydatna funkcja "super mrożenie"
stosowana podczas zamrażania większej ilości produktów. Po zamrożeniu
wystarczy, że jest poniżej -18.
To, że temp. skacze w zamrażarce, to normalne. W lodówce masz to samo, tylko
elektronika jest tak zaprogramowana, że na skoki +/- jakieś 3oC nie reaguje.
Nie zrobili tego dla zamrażarki :) W większości tego typu lodówek tak jest
zaprogramowana elektronika, że podaje po pewnym czasie temp. nastawione i
nie reaguje na zmiany dochodzące nawet do 5 st. i klienci się cieszą, że
mają super precyzyjne lodówki :D

10. Data: 2007-04-29 13:35:25

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ekonomia, a potrzeby?
To jasne, że przy -24°C zuzywa więcej prądu, niż przy -12°C
BTW ciągle czekam na lodówkę ze sterowaniem zegarowym, dostosowanym do licznika
dwutaryfowego.
Tak, żeby podczas II tańszej taryfy namroziła sobie troszkę na zapas...
JaC

> a tak nawiasem jaki sens jest ustawiania temp. w zamrazarniku ?

Miska wisząca
podkłady kolejowe
Czyszczenie studni.
Jaka kamere polecacie?
Budynek 3-pietrowy, a sprawnosc wentylacji.