Czyszczenie studni.

1. Data: 2007-04-23 11:05:40

Temat: Czyszczenie studni.
Od: "Zbyszek" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam szanownych grupowiczów,

Chciałbym zapytać czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakies doswiadczenia
w zakresie czyszczenia studni nieużywanej od 6-7 lat?
Czym mozna odkazić cembrowiny?
Studnia miała świetną wodę, ale od kilku lat nie była używana.
Wypompuje cała wodę, ale czy to wystarczy aby nadawała się do użycia?

Słyszałem, że mozna odkazić studnię :
-wapnem (???0
-nadmanganianem potasu,

Ale boje się, że to wieści na zasadzie jedna pani drugiej pani....

Czy ktos może mi pomóc?

Pozdrawiam - Zbyszek

2. Data: 2007-04-23 17:04:46

Temat: Re: Czyszczenie studni.
Od: "digitaladam" <digitalfilter(male_wlochate)wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Słyszałem, że mozna odkazić studnię :
> -wapnem (???0
> -nadmanganianem potasu,

Domestosem? ;-)

3. Data: 2007-04-25 08:56:38

Od: "SJS" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym zapytać czy ktoś z szanownych grupowiczów ma jakies
> doswiadczenia
> w zakresie czyszczenia studni nieużywanej od 6-7 lat?

Po pierwsze to lepiej aby to robił ktoś kto się na studniach zna.
Studnie wiele lat nieczyszczone mogą być smiertelną pułapką jeśłi na dnie,
zwłaszcza jeśłi jestdużo wody zbiorą sie gazy to w trakcie czyszczenia
uwolnione wyprą tlen i ten w studni nawet nie zdąrzy krzyknąć. Był tak i
stary sposób na te gazy, rozgrzewano na ognisku kamień i wrzucano do studni.
Teraz to wystarczy sprawdzać przed każdym zejściem na dół opuszczając albo
lampę naftową albo palącą się świeczkę - jeśli płomień nie gasnie ani nie
rośnie to można schodzić.
Czasami okazuje się, że zaszorowało nawet kilka kręgów a te stare studnie
warto czyścic ponieważ wiekszość z nich była wskazywana przez różżdżakarzy
więc stoją na wodzie - były takie czasy gdy jeszcze nie było TVN i program u
Uszczelka to studnie wskazywali różdżkarze a później prześmiewcy wydrwili
coś co było przez setki lat stosowane i tak już narodzie zostało.
> Czym mozna odkazić cembrowiny?

Tu jest firma która sprzedaje środki do odkażania studni
http://www.javel.pl/

> Studnia miała świetną wodę, ale od kilku lat nie była używana.
> Wypompuje cała wodę, ale czy to wystarczy aby nadawała się do użycia?

Czyszczenie studni było opisywane w Muratorze - dośc dawno

> Słyszałem, że mozna odkazić studnię :
> -wapnem (???0
SJS

4. Data: 2007-04-25 09:10:07

Od: mk <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka lat temu u mnie ekipa szorowała szczotkami a w wiaderku miała
roztwór woda + "wapno", wypomopowała prawie całą wiodę i wybierała to co
przez 80 lat naniosło się(nie pogłębiała). Potem odkażałem

Po czyszczeniu i ok. miesiącu wykonaj pełne badanie np. w sanepidzie

Odkażac powinienes raz na pół roku np. chloraminą (w chemicznych
składach kupisz bez problemu, powiedz, ze do studni wtedy często
dołaczaja ulotkę z instrukcją postepowania)
Nie wiem czy tak mozna ale po zaaplikowniu chloraminy kilka razy
spłukałem kręgi wodą ze studni a potem przez jakiś czas odpomowywałem.
Najgorsze jest to, ze to co wyczyściłeś znajdzie się na dnie w studni
dlatego ważne jest "wyprowadzenie" tego osobną, pozbawiona filtrów pompą
Pdr.Mariusz

Zbyszek wrote:
> Czym mozna odkazić cembrowiny?

Jaka kamere polecacie?
Budynek 3-pietrowy, a sprawnosc wentylacji.
Malowanie dachu
Przepraszam że znów o zmywarkach :)
Czy 5 lat gwarancji to dobry argument - AMICA