Re: Lodówki a kilowaty

From: Panslavista <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Lodówki a kilowaty
Date: Thu, 27 Mar 2008 20:32:26 -0700 (PDT)

On 27 Mar, 19:22, "Shivman" <s...@e...pl> wrote:
> Jak to bliczyć kilowatogodziny, czyli zużycie energi przez lodówkę?
> Pisze np. 0,299 kWh / d  (domyślam się że na dobę)
> Pisze że lodówka zużywa 109 kWh na rok.
> A ile kosztuje 1 kW?
> Sory za pytanie ale nie płacę rachunków za prąd.
>
> --
>     Pozdrawiam Adam

Nie da się policzyć, gdyż jest to zmienna. Najłatwiej kupić licznik
energii i podłączyć go jako podlicznik. Są też dostępne liczniki
elektroniczne wbudowane we wtyczkę (przejściówka) (pytaj w firmie AJM
- przedstawiciel niemieckiego Conrada). Myślę, ze szybko się
zamortyzuje, gdy dowiesz się, jakie urządzenia łykają twoją kasę.
Uwaga - elektroniczne są niewrażliwe na magnesy neodymowe.