Lody domowe

71. Data: 2017-08-30 15:53:34

Temat: Re: Lody domowe
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan donosi:

> W Krakowie na Staromostowej obok czarnych lodów
> można dostać lody z polskich śliwek węgierek

Czy chodzi o polską węgierkę włoską?

--
Jarek

72. Data: 2017-08-30 16:30:00

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pan stefan donosi:

> Czy chodzi o polską węgierkę włoską?

nie wiem, lodów pod żadną postacią (wegańską, z boczkiem i cynamonem
itp.) niestety.... Jedynie z czystej (wody) do czystej...
A u Janasa na Felicjanek były taaaaaaaakie dobre... :)
pozdrawiam
Stefan

73. Data: 2017-08-30 21:47:38

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.08.2017 o 13:32, Akarm pisze:

> Chyba nie wiesz, co piszesz. Podobnie zresztą jak tandoori curry.
> Przecież jedna taka, doświadczona, z praktyki podała wyraźnie - banany
> obrane mają ciemnieć i już.
> Ja jeszcze nie widziałem ciemniejącego banana bez skórki, ale przecież
> nie będę polimeryzował z wybitną (w jej własnym mniemaniu) kucharką. :D

Bo my maluczcy kupujemy banany w biedach albo lidlach. Gdybyśmy kupowali
te dojrzewające 300 dni w słońcu na Teneryfie, to pewnie ciemniałyby nam
jak należy!

Ewa

74. Data: 2017-08-30 21:50:00

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> W naturze nie, ale w internecie wszystko znaleźć można:
>
> http://wiadomosci.wpr24.pl/pruszkowska-lodziarnia-na
-szczycie;31573.html

> Do Pruszkowa nie mam specjalnie daleko.

No ciekawe, ciekawe, jak się te lody mają do tych z mojej ulubionej
lodziarni Przełam Lody we Wrocławiu. Dzisiaj jadłam mascarpone z
karmelizowaną figą.

Ewa

75. Data: 2017-08-30 22:07:08

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 30 sierpnia 2017 21:47:39 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:

> Bo my maluczcy kupujemy banany w biedach albo lidlach. Gdybyśmy kupowali
> te dojrzewające 300 dni w słońcu na Teneryfie, to pewnie ciemniałyby nam
> jak należy!

Pewnie cały internet kupuje na Teneryfie, bo mu ciemnieją:
https://www.google.pl/search?q=banany+ciemniej%C4%85
&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gfe_rd=cr&dcr=0&
ei=iBqnWYDILtDc8AfC1YPAAg

"WY maluczcy" jesteście po prostu LEPSI!

76. Data: 2017-08-30 22:31:42

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> "WY maluczcy" jesteście po prostu LEPSI!

Luz.

77. Data: 2017-08-30 23:19:39

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

-szczycie;31573.html

> No ciekawe, ciekawe, jak się te lody mają do tych z mojej ulubionej
> lodziarni Przełam Lody we Wrocławiu. Dzisiaj jadłam mascarpone z
> karmelizowaną figą.

Nawet jeśli pojadę do Pruszkowa, to nie będę miał jak porównać.

--
Jarek

78. Data: 2017-08-30 23:44:09

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Jestem wyluzowana. Lubię dojrzałe banany po prostu, a nie kołki.

79. Data: 2017-08-31 11:05:50

Od: bananowy.kołek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawostka - w latach dziewięćdziesiątych dotarłem do jakiejś żydowskiej
> książki kucharskiej sprzed II wojny światowej, gdzie lody były robione z
> ubitych na pianę białek wymieszanych z musem owocowym (np. śliwkowym).

Pamiętasz może tytuł tej książki ?
Być może dotarłeś do innych przedwojennych książek kucharskich ?
Tam są pewnie korzenie tego co mamy dzisiaj.

80. Data: 2017-08-31 14:06:01

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .08.2017 o 11:05 bananowy.kołek <t...@g...com> pisze:

> Pamiętasz może tytuł tej książki ?
> Być może dotarłeś do innych przedwojennych książek kucharskich ?
> Tam są pewnie korzenie tego co mamy dzisiaj.
> pozdrawiam

To była prawdopodobnie "Polska kuchnia koszerna" Rebeki Wolff (raczej
wydanie późniejsze niż powszechnie dostępne z 1877 r).
https://dzismis.com/2015/07/14/gefilte-fish-czulent-
kugel-czyli-kuchnia-zydow-polskich/

Ciekawie wydany reprint dwujęzyczny (polski i niemiecki).

Doczytałem dokładniej R. Wolff, moje uwagi na temat użycia śmietanki w
kuchni żydowskiej są wprawdzie prawdziwe, ale nie dotyczą lodów - są tam
też przepisy na śmietanie i mleku z jajkami i owocami, czyli mogą
występować łącznie.

Mam słabość do starych książek kucharskich, mam tego parę gigabajtów
(oprócz tych na półce), od "Compendium ferculorum" aż po wydania sprzed II
wojny. Lektura bardzo pouczająca.

Gdyby ktoś miał jakieś pytania, chętnie służę pomocą.
Ale w kuchni często pokutują współczesne mity, jak to widziałem w dyskusji
o piernikach.

--
Trefniś

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!