Lody domowego wyrobu?

1. Data: 2001-05-22 10:12:59

Temat: Lody domowego wyrobu?
Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drodzy grupowicze!
Od pewnego czasu Was czytam (ze ślinotokiem) i ponieważ lubię, co ja gadam,
kocham jeść i wyżywać się artystycznie w kuchni postanowiłam się włączyć.
Na początek pytanie: czy ktoś wie czy można gdzieś kupić maszynę do robienia
lodów, taką domowego użytku? Mam hopla na punkcie lodów i gdy myślę sobie
jakie smaki możnaby stworzyć to nie moę zasnąć. Takie malakserowe (np.
mrożone truskawki i śmietanka) wypróbowałam i to nie jest to- choć dobre.
Chodzi mi o urządzenie, które powoli zamraża w trakcie mieszania. Będę
wdzięczna za informacje.

Pozdrowienia, Agata Solon

1. Data: 2001-05-29 10:40:18

Temat: Re: Lody domowego wyrobu?
Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam od paru lat doskonale urzadzenie
kupione w Niemczech (ale moze bywa w Polsce,
lub sporo ludzi tam jezdzi przeciez).
Jest to garnek( ok. 1,5 l) tworzywo, w srodku teflon
z dwiema sciankami miedzy ktorymi
jest jakis plyn - sadzac z chlupotania o gestosci gliceryny.
Zamraza sie to w zamrazarce 18 godz., potem wyjmuje
naklada przykrywe na nia urzadzenie mieszajace z lopatka i silniczkiem.
Wlacza sie i przez otwor w przykrywie
wlewa powoli przygotowane lody.
Mieszadlo miesza wolno i po ok. 10 min sa gotowe doskonale lody.
garnek trzyma zimno z 2 godz.
Jesli jestes zainteresowana sprawdze w domu dokladne dane
tego ustrojstwa. A lody wychodza naprawde super.
I w komplecie bylo jeszcze mnostwo przepisow na lody.
Pozdrawiam
Barbara

--
Skalowalny, bezpieczny, serwer dedykowany, http://www.wdc.pl

1. Data: 2001-05-29 15:12:47

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jestem zainteresowana?! Juz stracilam nadzieje, ze ktos odpowie, a tu
cud sie stal! Koniecznie przeslij mi dane urzadzenia. Mam brata w Niemczech
a i malzonek czesto bywa sluzbowo, wiec kupi sie.

Serdeczne dzieki, Agata Solon, naturalna

Użytkownik B.Z. <b...@c...com.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@c...com.pl...

1. Data: 2001-05-29 20:18:36

Od: "Ewa" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Agata Solon <a...@p...onet.pl> a écrit dans le message :
9f0e8q$258$...@n...tpi.pl...
> [...]
Niemczech
> a i malzonek czesto bywa sluzbowo, wiec kupi sie.
>
> Serdeczne dzieki, Agata Solon, naturalna

Ja tez chce pomoc. Jutro o swicie sprawdze namiary urzadzenia kupionego w
1992, ktore funkcjonuje, na podobnej zasadzie, do dnia dzisiejszego, anno
domini.

Niesz !

1. Data: 2001-05-30 07:52:03

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A po co jakies urzadzenia? Jak pamietam, to mozna zrobic niezle lody w
zamrazalniku. Niestety nie pamietam jak, bo osobiscie wielkim fanem lodow
nie jestem, ale moze ktos sobie przypomni. Byl przepis nawet w takiej
ksiazce kucharskiej dla dzieci... eee... korzystalem z niej ze 25 lat temu,
wiec z przypomnieniem tytulu tez jest klopot...

Jader

1. Data: 2001-05-30 08:04:49

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9f28s7$dm2$...@s...man.poznan.pl...
> [...]
temu,
> wiec z przypomnieniem tytulu tez jest klopot...

No wiesz? Jakieś ersatze?! Rzeczywiście nie jesteś fanem lodów, bo te
prawdziwe muszą być schładzane w ruchu, a moja zamrażarka jest stanowczo za
mała, by pomieścić mnie, z miską i łyżką. Amerykańskie lodówy szafy są za
drogie. Poza tym nie przepadam za mrozami poniżej minus dziesięciu...

Agata Solon, naturalna

1. Data: 2001-05-30 08:06:17

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki!!!
Agata
Użytkownik Ewa <n...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ihUQ6.12791$a...@t...easynet.fr...

1. Data: 2001-05-30 08:34:37

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> No wiesz? Jakieś ersatze?! Rzeczywiście nie jesteś fanem lodów, bo te

Jakie ersatze? Same naturalne skladniki. A jak juz chcesz oryginal, to
moge zapytac mamy jak sie po wojnie lody robilo przy pomocy dwoch garnkow
pomiedzy ktorymi byl lod narabany ze stawu i przechowany do lata w piwnicy.

Jader

1. Data: 2001-05-30 10:46:55

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Litości!!! Nawet mam staw blisko domu, ale kto mi tego narąbie i przytaska?
Poza tym piwnica u mnie symboliczna dość...Qrczę, lubie nowoczesność w domu
i zagrodzie i urządzenia na prąd i chcę się mało narobić a użyć dużo.

Agata

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9f2bc0$506$...@s...man.poznan.pl...

1. Data: 2001-06-01 10:55:19

Od: "B.Z." <b...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No wiec mam takie dane:
Firma Severin, nazwy zadnej nie ma - pewnie Eismaschine ;-)
na silniku od mieszadelka pisze typ 7400
Na pojemniku naklejona jest ozdóbka z napisem Ice time i rysunek loda
a pod spodem pojemnika pisze "Made in Italy" !!
Kosztowalo to chyba ok. 50 Dm, ale nie jestem pewna
kupilam w takim duzym sklepie Elektrogeraete.
Udanych poszukiwan i super lodow
Pozdrawiam
Barbara

--