Łosoś norweski

21. Data: 2006-05-26 16:55:18

Temat: Re: Łosoś norweski
Od: robbi <r...@n...frompoznan.com> szukaj wiadomości tego autora

Agatek napisał(a):

> Na przyszłość - ło(so)sia najchętniej jadamy (i dzidzior tyż) upieczonego:
> natrzeć czosnkiem, owinąć w folię, posolić. Dodać w środka łyżkę masła.
> Piec aż będzie miękki. Są tacy, co na talerzu cytryną polewają, ja
> dodaję jeszcze surowego masełka. Pycha.

Tudziez polecam polaczyc maslo,czosnek i świeży koperek w maslo
czosnkowe :D bialy pieprz i dalej wg przepisu Agatek'i.

pzdr
robbi

22. Data: 2006-05-30 19:56:51

Od: "yapann" <y...@o...pe.el> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w
wiadomości news:e56hvb$gi3

$...@n...news.tpi.pl...

> Tym czym kurczak fermowy od zagrodowego.
a 'norweski hodowlany' (taki sprzedają u mnie za winklem) od
'nie-norweskiego'?

> bywają i te odławiane przez rybaków/wedkarzy, ale to
a 'lepszy' barwnik, czy ołów (czy co tam pływa, nie wiem) z mórz?

--
ya

23. Data: 2006-05-31 08:41:23

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

yapann napisał(a):
> Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl>
> a 'norweski hodowlany' (taki sprzedają u mnie za winklem) od
> 'nie-norweskiego'?

Jesteś pewien co u ciebie sprzedają?
"Salmon farming is very big in Norway, Sweden, Scotland, Canada, and
Chile and is the source for most salmon consumed in America and Europe."
http://en.wikipedia.org/wiki/Salmon

Możesz uściślić?
Łososiowate - Rodzina ryb kostnoszkieletowych (Teleostei), obejmująca
ok. 66. gatunków grupowanych w 11 rodzajów; wg nowszych systematyk
łososiowate (Salmonidae) stanowią jedyną rodzinę w obrębie rzędu
łososiokształtnych (Salmoniformes). Niektórzy badacze jako odrębne
rodziny traktują podrodzinę siejowatych (Coregoninae) i lipieniowatych
(Thymallinae). [...] Maksymalnie dorastają do 1,5 m. Łososiowate żyją w
rzekach i jeziorach półkuli północnej; część gatunków żyje w morzu, a na
okres rozrodu wędrują w górę rzek, czasem pokonując odległości kilku
tys. km. Odżywiają się bezkręgowcami dennymi, owadami, planktonem,
większe gatunki także rybami. Poławiane w dużych ilościach i hodowane w
stawach dla bardzo smacznego mięsa, z ikry większych gatunków wytwarza
się czerwony kawior. W Polsce występuje łosoś atlantycki (Salmo salar),
troć (Salmo trutta), pstrąg potokowy, który jest niewędrowną formą
troci, lipień (Thymallus thymallus), sielawa (Coregonus albula) i sieja
(Coregonus lavaretus).
ENiT 2002

> a 'lepszy' barwnik, czy ołów (czy co tam pływa, nie wiem) z mórz?

Wybór należy do ciebie.
;-)
pozdr. Jerzy

24. Data: 2006-06-07 21:39:53

Od: "NOA" <magda_rn@CIACHO_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Styś" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Na tym jest napisane że jest bez barwników i konserwantów.

Na niektorych produktach dla maluszkow tez jest napisane,
ze bez konserwantow i innych swinstw,
a pod tym malym druczkiem, ze wedlug przepisow prawa :((

Magda

25. Data: 2006-06-07 21:46:02

Od: "NOA" <magda_rn@CIACHO_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <e...@p...fm> wrote in message
> Anna Styś napisał(a):
Co z tego w ogóle
> bedzie po usmażeniu?
>
> Pozdrawiam
> Ewa

C zemu mowisz zeby nie smazyc wedzonego?? :(
Kiedys Maklowicz pokazal taki przepis na tagliatelle z lososiem,
kaparami, szafranem i smietana, robie to dosc czesto i jest przepyszniaste.
I wlasnie podsmaza sie lososia.

Pozdrawiam

Magda

Co dobrego zjeść / przywieźć z Portugalii ?
crodino
He..he...
Blachy do pieczenia z piekarnika
Zupa z klopsa