Re: Lubicie takie filmy?

From: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Lubicie takie filmy?
Date: Fri, 22 Jan 2010 13:24:49 +0100
<a...@f...googlegroups.com>

Ja ostatnio obejrzałam 'Dwa światy" z Morganem Freemanem (w nastroju coś jak
Dym, albo Brooklyn Boogie).
Bardzo mi się podobało.

Jednodniowa wędrówka i spotkanie dwóch obcych sobie osób. Bez zobowiązań, po
prostu. trochę takie nomadyczny klimat. Bardzo sympatyczne.

MK

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...

Vilar napisał(a):
> [...]
> traktuje ludzi jak w?a?nie tak? mas?.
> Jednak zawsze s? wyj?tki.
>
> Ja np. jestem takim wyjatkiem. Reaguj?. Nie jestem w stanie sta? i patrze?
> si?, jak co? si? dzieje a ludzie tak stoj?cy przypominaj? mi stado goryli
> rozdziawionymi paszczami.
> Mia?am takich wypadk?w w swoim zyciu troch? - po prostu mam inaczej.
>
> Dlatego upieram si? nad nieog?lnianiem.
>
> Zastanawia?am si? te? nad eksperymentem Zimbardo. Tzn. jakbym si? realnie
> zachowa?a w takiej sytuacji, bo wiesz, gdyba? to sobie mog? do woli. Ale
> wa?ne s? fakty i reakcje na konkretne sytuacje. Prawdziwe sytuacje.

m.googlegroups.com...

> Vilar napisa?(a):

m.googlegroups.com...

> Ludzie s? r?ni, ale depersonalizuj? si? w t?umie i wtenczas jak jeden
> jest troch? bardziej brutalny, to w t?umie narasta nakr?ca si?
> brutalno??
> i tak do momentu gdy jeden przez drugiego jest zwierze, ale nie czuje
> tego, bo jak wszyscy s? zwierz?tami, to on jedynie post?puje tak jak
> inni i nie widzi co robi. Tak wi?c ?eby przesta? musi zobaczy? siebie,
> trzeba go wyrzuci? z t?umu. Wi?c to nic nie znaczy ?e ka?dy jest
> r?ny.
Znam ten eksperyment i zastanawiam się nad tym, że takie filmy
oglądają najczęściej jacyś niezbyt stadni ludzie , buntownicy trochę,
więc wychodzi mi, że oni trochę są poza masą i właśnie oni takie coś
oglądają, a jednocześnie najczęściej występują o sprzeciw do różnych
ekscesów . Na razie jeden z kawałków obrazu mi powstał, może błędny, a
może nie.