Lunch lososiowy w 2 godziny

1. Data: 2006-05-06 00:30:33

Temat: Lunch lososiowy w 2 godziny
Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Goscilismy dzis u nas siedmioosobowa grupe z polskich parkow narodowych,
ktora odwiedza rozne parki w USA, miedzy innymi ten park za naszymi
plecami, Olympic National Park. Bardzo mili i przyjemni ludzie, milo mi
bylo ich poznac, jak rowniez tlumaczy, ktorzy im towarzyszyli.

Wpadli do nas tylko na lunch, pomiedzy jedna wizyta w parku i druga w
rezerwacie, zaledwie zdazylismy wymienic imiona, spostrzezenia, uwagi, i
juz byli w drodze dalej. Jutro leca do Yellowstone, potem dalej.

Wlasnie posprzatalam kuchnie po lunchu, i wynikajac z talerzy, na
ktorych nic nie pozostalo, lunch im smakowal. Z kierowca bylo nas 12 do
stolu.

Powtorze przepisy, moze sie komus przydadza:

Na 12 osob:

Losos z orzechami
2 platy filetow lososia
2 szklanki zmielonych orzechow wloskich
1 szklanka drobno posiekanej pietruszki
1/2 szklanki stopionego masla
1 lyzeczka soli
1 lyzka pieprzu

Plaska blache wylozyc duzym platem folii aluminiowej. Umiescic na tym
jeden filet. Orzechy, pietruszke i maslo wymieszac, uklepac jak mokry
zwir na jednym placie, przykryc drugim platem, zamknac folie i zawinac,
zeby nie bylo szpar, piec w 200C 35 minut.

Sos
1 szklanka posiekanej, swiezej kolendry
1/2 szklanki bardzo mocnego rosolu
2 szklanki smietanki
2-3 lyzki pokruszonego sera (cheddar)
sol, pieprz do smaku

Kolendre, rosol, smietanke zmielic w blenderze, przelac do garnka,
doprowadzic do wrzenia i gotowac na malym ogniu 10 minut. Zdjac z ognia,
dodac i wymieszac ser i przyprawy.

Grzyby
Duze kapelusze pieczarek nadziac w miejsce po nogach skarmelizowana
cebula, posypac sola i pieprzem, zawinac w cienkie ciasto francuskie,
upiec na zloto w 200C ( w tym samym czasie co ryba, na wyzszej polce w
piecu.

Na goracych talerzach polac kleks sosu (3-4 lyzki), ulozyc jeden
pakiecik z grzybami, dodac 2-3 cm szerokosci plaster pokrojonego w
poprzek "sandwicha" lososiowego.
Podac natychmiast, mozna dodatkowo podac salate, i pokrojony chleb do
wymazywania sosu.

Deser
2 szklanki smietanki
2 szklanki smietany
1/2 szklanki cukru waniliowego (domowego)
Wymieszac. Nalac do 12 kieliszkow do czerwonego wina po 3 lyzki sosu
waniliowego na dno, na to wsypac mala garsc zamrozonych malin i polac
reszta sosu. schlodzic.

Magdalena Bassett

2. Data: 2006-05-07 08:56:52

Temat: Re: Lunch lososiowy w 2 godziny
Od: "darek" <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

brzmi po prostu del.icio.us, wlasnie sie zaczal okres kiedy wlasnie
takie potrawy sa bardzo chetnie podawane w pogodne weekendy z jakims
smacznym rose do tego. Wlsnie dodalem sobie przepis do mojego katalogu.
Pozdrawiam Darek

3. Data: 2006-05-07 15:37:36

Od: "dyńdza" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisał w
wiadomości news:445BEE29.2060104@bluemoonlavender.com...

> [...]

> Wpadli do nas tylko na lunch, pomiedzy jedna wizyta w parku i druga w
> rezerwacie, zaledwie zdazylismy wymienic imiona, spostrzezenia, uwagi, i

NO WRESZCIE SIE WYDAŁO!!!
Prowadzisz knajpę!
Napisz coś więcej na ten temat, a może znowu zabłyśniesz na firmamencie prk.

dżdżownica

4. Data: 2006-05-07 15:40:23

Od: "dyńdza" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> rezerwacie, zaledwie zdazylismy wymienic imiona, spostrzezenia, uwagi, i
> juz byli w drodze dalej. Jutro leca do Yellowstone, potem dalej.

Aaaaa jeszcze powiedz, czy oni byli z PIS-u?
I gdzie jest to dalej od Yellowstone?

d.

5. Data: 2006-05-07 15:43:58

Od: "dyńdza" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> plecami, Olympic National Park. Bardzo mili i przyjemni ludzie, milo mi
> bylo ich poznac, jak rowniez tlumaczy, ktorzy im towarzyszyli.

Czy, aby dobrze tłumaczyli z polskiego na negroenglish?

> Wpadli do nas tylko na lunch, pomiedzy jedna wizyta w parku i druga w
> rezerwacie, zaledwie zdazylismy wymienic imiona, spostrzezenia, uwagi, i
> juz byli w drodze dalej. Jutro leca do Yellowstone, potem dalej.

Mam nadzieję, że przestrzegłaś ich przed Misiem Yogi i Bubu?

6. Data: 2006-05-12 06:20:25

Od: "Ruda" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <n...@b...com> napisal w
wiadomosci news:445BEE29.2060104@bluemoonlavender.com...
> Deser
> 2 szklanki smietanki
> 2 szklanki smietany

Magda, bardzo mnie zainspirowaly te przepisy, jeden na pewno niedlugo
powtórze, ale w tym deserze- jaka jest róznica miedzy smietana a smietanka,
bo nie lapie ?;-)

Usmiechy,
Ruda

7. Data: 2006-05-12 14:54:36

Od: Magdalena Bassett <n...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ruda wrote:
> [...]
>

> Magda, bardzo mnie zainspirowaly te przepisy, jeden na pewno niedlugo
> powtórze, ale w tym deserze- jaka jest róznica miedzy smietana a smietanka,

Smietana to zawsze dla mnie kwasna smietana, smietanka to smietanka
kremowka.

Powodzenia - jest to naprawde pyszne i latwe do wykonania.
MB

Re: Poswiateczne remanenty - co robie zle?
co można zrobić do kaszy gryczanej?
Babka cytrynowa
umawianie sie na kawe
mięso pieczone