Majonez

41. Data: 2016-12-17 23:44:02

Temat: Re: Majonez
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 17.12.2016 o 18:53, cef pisze:

> Może i najzdrowszy,

Nie wiem, czy w ogóle naj-, ale na pewno do smażenia bardzo dobry. A ten
tłoczony na zimno także dobry do sałatek.

> ale śmierdzi nadal.

Bo każdy olej ma lekko nieprzyjemny zapach (według mnie przynajmniej).
Oliwa także niezbyt przyjemnie pachnie.
A taki np. olej lniany (ten podobno najzdrowszy), to nie dość że
śmierdzi, to przełknąć się tego nie da na trzeźwo. ;)

Ewa

42. Data: 2016-12-17 23:56:08

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-17 o 23:39, Ikselka pisze:

> Nie widzę, aby rafinacja była ukryta - jest o niej napisane wprost.

W internecie może tak,
na butelce już nie jest to tak wprost.
Tzn dużymi literami na stronie kolorowej: z pierwszego tłoczenia,
filtrowany czy tam odsączany na zimno a drobnym drukiem na odwrocie, że
rafinowany, albo nawet tylko w składzie wzmianka, że składnikiem
produktu jest 100% olej rafinowany.
Nie mam pretensji, że akurat Kujawski, inni producenci tez się tak starają.

43. Data: 2016-12-18 01:27:47

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-17 o 23:44, FEniks pisze:

> [...]
> A taki np. olej lniany (ten podobno najzdrowszy), to nie dość że
> śmierdzi, to przełknąć się tego nie da na trzeźwo. ;)

Kiedyś koleżanka z pracy chwaliła się, że jej mamusia smaży karpie na
oleju lnianym (bo to tradycja). Po jakimś czasie kupiłam teą olej lniany
w jakims warzywniaku i schrzanilam swoje karpie wigilijne. Ten olej miał
smak jakiegoś kleju stolarskiego i karpia już nie jadłam. Nigdy już
takiego oleju nie kupię. Wszystko smażę na słonecznikowym i mi bardzo
smakuje.

--
animka

44. Data: 2016-12-18 01:30:42

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-17 o 23:07, Animka pisze:
> [...]
c8ccc79576c.html

> Hahaha. A to fajnie :-) W życiu bym nie skojarzyła.
> Zobaczę później jak się smaruje takim nożykiem chleb.
> Dzięki :

Smaruje sie bardzo fajnie, Posmarowałam kajzereczki twardym masłem
prawie prosto z lodówki i bardzo szybko i ładnie się rozprowadziło.
Tylko uważam, że plastikowe byłoby lepsze, bo to drewienko jest
nieprzyjemne w dotyku.

--
animka

45. Data: 2016-12-18 10:02:56

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 01:27, Animka pisze:

> [...]
> smak jakiegoś kleju stolarskiego i karpia już nie jadłam. Nigdy już
> takiego oleju nie kupię. Wszystko smażę na słonecznikowym i mi bardzo

Jeden z moich (już od dawna nieżyjących) wujków zawsze smarował koła od
wozu - zgadnijcie czym? - właśnie olejem lnianym z wiejskiej tłoczni...
A karpik swiąteczny tylko na własnoręcznie klarowanym masełku.
pozdr
Stefan

46. Data: 2016-12-18 10:09:59

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 01:30, Animka pisze:
> [...]
> prawie prosto z lodówki i bardzo szybko i ładnie się rozprowadziło.
> Tylko uważam, że plastikowe byłoby lepsze, bo to drewienko jest

Szmalczyk też pod tym idzie:
https://www.tescomapolska.pl/noz-do-masla-presto-3
Jednak prawdziwie topowa gospodyni na stół kładzie to:
http://www.geekweek.pl/aktualnosci/20331/genialne---
noz-do-zimnego-masla
:)
Na aukcji w Londynie nożyk do masła z serwisu królewskiego Augusta II
Zbiory Wawelski kupiły za 8 tys Euro (zapłacił nieznany sponsor)
pozdr
Stefan

47. Data: 2016-12-18 10:12:47

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-12-17 20:39, obywatel Animka uprzejmie donosi:

> Ja robiłam bez octu.
> Czasami dodawalam musztardy.

Ciekawe, ciekawe z czego jest robiona musztarda...

48. Data: 2016-12-18 10:14:47

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie śmierdzi oliwa. Ale i tak ją lubię. Oleju używam tylko
> rzepakowego.

Jak oliwa nie "śmierdzi", to nie jest oliwą.

49. Data: 2016-12-18 10:18:35

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem, czy w ogóle naj-, ale na pewno do smażenia bardzo dobry. A ten
> tłoczony na zimno także dobry do sałatek.

> Bo każdy olej ma lekko nieprzyjemny zapach (według mnie przynajmniej).

Nie każdy, nie każdy. Spróbuj z orzechów, czarnuszki czy ostropestu.

> Oliwa także niezbyt przyjemnie pachnie.
> A taki np. olej lniany (ten podobno najzdrowszy), to nie dość że
> śmierdzi, to przełknąć się tego nie da na trzeźwo. ;)

Ale do tofu(j) dodany znakomicie imituje pastę rybną.

50. Data: 2016-12-18 14:48:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.12.2016 o 10:18, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-12-17 23:44, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Nie każdy, nie każdy. Spróbuj z orzechów, czarnuszki czy ostropestu.

No tak, oleje z orzechów rzeczywiście nawet pachną. A z czarnuszki czy
ostropestu nie miałam przyjemności jeszcze.

> Ale do tofu(j) dodany znakomicie imituje pastę rybną.

Fuj!
Racja, smród podobny do tłuszczu rybiego.

Ewa

Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online
Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja