Majonez

1. Data: 2016-12-09 12:43:37

Temat: Majonez
Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądałem wczoraj "Kuchenne rewolucje" i z niedowierzaniem patrzyłem na
robienie majonezu blenderem. Dzisiaj wypróbowałem ten sposób. Świetny!
Problemem było tylko rozładowanie się akumulatora w blenderze, musiałem
naładować. Gdyby odliczyć czas ładowania, to ukręcenie litra majonezu
zajęło mi 2-3 minuty. Rewelacja!

--
Akarm
http://www.bykomstop.avx.pl

2. Data: 2016-12-09 19:03:20

Temat: Re: Majonez
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akarm <a...@w...pl> wrote:
> [...]
> Problemem było tylko rozładowanie się akumulatora w blenderze, musiałem
> naładować. Gdyby odliczyć czas ładowania, to ukręcenie litra majonezu

Złudzenie. Policzenie salmonelli zajmie znacznie więcej czasu - w szpitalu.

--
XL

3. Data: 2016-12-09 20:15:20

Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
a.pl...

[...]
======================

Ja robię majonez mikserem (Zelmer) z tzw. końcówką do majonezu
(taka płaska tarczka zakładana na końcówkę, którą zwykle ubija się
np.pianę).
Zajmuje to może 5-6 minut ale nie mam też problemów z zasilaniem.
A jajka przed użyciem najpierw myję wodą z detergentem, a potem sparzam
wrzątkiem (sparzam też końcówkę miksującą i naczynie w którym
robię majonez). W życiu swoim (a mam już dużo latek) może z 5 razy
jadłem majonez "sklepowy". Zawsze robię sam i polecam innym.

p.s. salmonella dla brudasów :)

4. Data: 2016-12-10 00:34:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Dec 2016 20:15:20 +0100, Pomidor napisał(a):

> A jajka przed użyciem najpierw myję wodą z detergentem, a potem sparzam
> wrzątkiem (sparzam też końcówkę miksującą i naczynie w którym
> robię majonez).

To za mało - po prostu masz szczęście. Salmonella nie musi bytować tylko na
skorupce, bo jajo może być nią zakażone całe, czyli także w środku, tzn.
kiedy jeszcze nie ma skorupki.

---
Avast.

5. Data: 2016-12-11 15:19:11

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Problemem było tylko rozładowanie się akumulatora w blenderze, musiałem
> naładować. Gdyby odliczyć czas ładowania, to ukręcenie litra majonezu

Potwierdzam: końcuwa " a la blender" do zwykłego miksera doskonale nadaje
się do robienia majonezu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

6. Data: 2016-12-14 14:12:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

> Potwierdzam: końcuwa " a la blender" do zwykłego miksera doskonale nadaje
> się do robienia majonezu.

Majonezu nie robię, bo nie ma sensu, skoro mogę kupić bardzo dobry jak ten
jedyny prawdziwy. Robię tylko winegret - owszem, super się robi. Majonez
kupuję - tylko i wyłącznie Kielecki, bo pyszny i naprawdę bez konserwantów
i gumowatych dodatków. Tak, jawnie reklamuję i polecam majonez Kielecki!

--
XL

7. Data: 2016-12-14 19:22:34

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i gumowatych dodatków. Tak, jawnie reklamuję i polecam majonez Kielecki!

Dziwne: serek robisz sama, wędliny, pszetwory, wina....
A majonezu pełnego usztywniaczy, octu , farb itp nie robisz?

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

8. Data: 2016-12-14 22:10:11

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Dec 2016 19:22:34 +0100, Stokrotka napisał(a):

> Dziwne: serek robisz sama,

Nie "serek" (serek to mi robi pani Baba, bo i tak robi, to co się będę),
tylko sery - właśnie jemy własny 3-miesięczny manchego (zdjęcie wkrótce).
Goudę skończyliśmy, ale nowa dojrzewa. P o e z j a !

> wędliny, pszetwory, wina....
> A majonezu pełnego usztywniaczy, octu , farb itp nie robisz?

A po co, kiedy wiem z pierwszej ręki (córka - biotechnolog, czasowo obecna
w Społem Kielce), że na tym obrazku to czysta prawda?
http://x3.cdn03.imgwykop.pl/c3201142/comment_Bq9Yh8O
8E5fSoO0H0osyIHzs0IbZR0nw.jpg
Okres przydatności dosyć długi, ale dlatego, że produkt jest pakowany w
atmosferze ochronnej - i to też prawda przez moją córkę naocznie
potwierdzona.

Widzisz tam gdzieś barwniki, konserwanty, zagęstniki, gumy guar i te inne
swiństwa obecne w majonezach innych firm? Tylko Kielecki w całej Polsce nie
ma konserwantów.
Przecież dokładnie tych samych składników użyłabym sama. Co masz do octu? -
ocet to nic złego, byle z umiarem. A już kielecki ocet to samo zdrowie - od
przedwojnia produkowany metodą tradycyjną w kolumnach fermentacyjnych na
bukowych wiórach, a nie z rozcieńczanej esencji octowej z beczki. A jaki
smak i aromat ma cudny! Gdyby nagle przestali go wytwarzać, to nie ma dla
mnie innego octu, koniec. Kup kiedyś, jeśli będzie okazja, i porównaj z tym
marki Tesco choćby. Niebo a ziemia. Kieleckim nawet polewamy sobie galaretę
(zimne nóżki) - i jest świetną przyprawą, wzbogaca smak i zapach, a nie
tylko zakwasza. Różnica taka, jak między sokiem cytrynowym a roztworem
kwasu cytrynowego. Czyli kardynalna.

---
Avast.

9. Data: 2016-12-14 22:12:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 14 Dec 2016 22:10:11 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> Okres przydatności dosyć długi, ale dlatego, że produkt jest pakowany w
> atmosferze ochronnej - i to też prawda przez moją córkę

, a wnuczkę autora receptury tegoż majonezu, wieloletniego kierownika
laboratorium Społem w Kielcach,

> naocznie
> potwierdzona.

J.w.

---
Avast.

10. Data: 2016-12-15 18:52:50

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko Kielecki w całej Polsce nie
> ma konserwantów.
> Przecież dokładnie tych samych składników użyłabym sama.

Dziwne : w składzie zwykle są: ocet, jaja w proszku...

> Co masz do octu? -
Ocet jest niezdrowy na szereg dolegliwości, aż szkoda czasu wymieniać, ale
zacznę: żołądek, watroba, jelita....
W domowym pszepisie daje się troszkę soku z cytryny, a octu tylko tyle ile
jest w składzie musztardy.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online
Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja