Majonez

51. Data: 2016-12-18 14:52:28

Temat: Re: Majonez
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 18.12.2016 o 01:27, Animka pisze:
> Kiedyś koleżanka z pracy chwaliła się, że jej mamusia smaży karpie na
> oleju lnianym (bo to tradycja).

Ciekawe. Smażenie na oleju lnianym - ani to zdrowe, ani smaczne. Olej
lniany najwięcej wartości ma spożywany na zimno (choć smak pozostawia
wiele do życzenia), podgrzany do wysokiej temp. może być wręcz szkodliwy.

Ewa

52. Data: 2016-12-18 17:27:03

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 10:02, stefan pisze:

> Jeden z moich (już od dawna nieżyjących) wujków zawsze smarował koła
> od wozu - zgadnijcie czym? - właśnie olejem lnianym z wiejskiej
> tłoczni...
To by się zgadzało do czego ten olej się nadaje :-)
> A karpik swiąteczny tylko na własnoręcznie klarowanym masełku.
Muszę na google poszukać coś na temat własnoręcznie klarowanego masełka,
bo nic o tym nie wiem:-(
W ogóle chyba nigdy nie jadłam klarowanego masła.

--
animka

53. Data: 2016-12-18 17:36:07

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Ciekawe. Smażenie na oleju lnianym - ani to zdrowe, ani smaczne. Olej
> lniany najwięcej wartości ma spożywany na zimno (choć smak pozostawia
> wiele do życzenia), podgrzany do wysokiej temp. może być wręcz szkodliwy.

Albo pożyteczny -- wszak tak robi się z niego pokost (tradycja taka).

Jarek

--
W pobliżu świątynia stała sztuk,
Stamtąd się zakradł najpierwszy wróg,

54. Data: 2016-12-18 17:37:20

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 10:09, stefan pisze:

> Szmalczyk też pod tym idzie:
> https://www.tescomapolska.pl/noz-do-masla-presto-3
Taki normalny raczej nóz.
> Jednak prawdziwie topowa gospodyni na stół kładzie to:
> http://www.geekweek.pl/aktualnosci/20331/genialne---
noz-do-zimnego-masla
> :)
Ten jest super, ale nie widziałam jeszcze w żadnym sklapie, albo nie
zwracałam uwagi na noże.
> Na aukcji w Londynie nożyk do masła z serwisu królewskiego Augusta II
> Zbiory Wawelski kupiły za 8 tys Euro (zapłacił nieznany sponsor)
Nie miał chłopina już na co wydać pieniędzy to zasponsorował nożyk ;-)

--
animka

55. Data: 2016-12-18 17:38:34

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 10:12, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-12-17 20:39, obywatel Animka uprzejmie donosi:

> Ciekawe, ciekawe z czego jest robiona musztarda...
Jest w niej ocet. To czuć.

--
animka

56. Data: 2016-12-18 17:42:45

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 14:52, FEniks pisze:

> Ciekawe. Smażenie na oleju lnianym - ani to zdrowe, ani smaczne. Olej
> lniany najwięcej wartości ma spożywany na zimno (choć smak pozostawia
> wiele do życzenia), podgrzany do wysokiej temp. może być wręcz szkodliwy.

Olej lniany podobno jest dobry do czyszczenia mebli dębowych
nielakierowanych.

--
animka

57. Data: 2016-12-18 17:58:59

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 17:27, Animka pisze:

> Muszę na google poszukać coś na temat własnoręcznie klarowanego masełka,
> bo nic o tym nie wiem:-(
> W ogóle chyba nigdy nie jadłam klarowanego masła.

służę pomocą i polecam. Naprawdę dobre!
http://artkulinaria.pl/magia-gotowania/kulinarne-abc
/klarowanie-masla-przepis-krok-po-kroku
pozdr
stefan

58. Data: 2016-12-18 18:01:14

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 17:42, Animka pisze:

> Olej lniany podobno jest dobry do czyszczenia mebli dębowych
> nielakierowanych.

mój znajomek olejem lnianym impregnował drewnianą podłogę w pokoju
kąpielowym (to nie pomyłka!!!). Po ok 10 latach podłoga jak nowa!
pozdr
Stefan

59. Data: 2016-12-18 18:04:18

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-12-18 o 17:37, Animka pisze:

> Nie miał chłopina już na co wydać pieniędzy to zasponsorował nożyk ;-)

E, nie, to spora firma w Krakowie (ale nie polska) znana z akcji
sponsorowania zakupów dzieł sztuki. Charytatywnie tez działają (przez
fundację, ale nie powiem jaką)
pozdr
Stefan

60. Data: 2016-12-18 18:48:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> mój znajomek olejem lnianym impregnował drewnianą podłogę w pokoju
> kąpielowym (to nie pomyłka!!!). Po ok 10 latach podłoga jak nowa!

Pomysł dobry, o ile nie używa się mydła (to nie pomyłka!!!).

--
Jarek

Młynek do zboża
Watch tv shows online free | Free episodes online
Wkładka dystsnsowa Zelmer do maszynki
Skarzy sie ze mu w PRL-bisie pomidory nie smakuja
Facet skarzy sie ze w PRL-bisie pomidory mu nie smakuja