Makowniczki

1. Data: 2003-12-15 16:44:47

Temat: Makowniczki
Od: "MW" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyszne ciastka na święta

Ciasto:
40 dkg mąki
15 dkg masła /może być trochę więcej/
5 dkg drożdży rozmieszanych dokładnie z 3 łyżkami śmietany
cukier waniliowy,
2- 3 łyżki cukru pudru
2 całe jajka i 1-2 żółtka
ciasto od razu wyrobić jak za twarde to dodać śmietany

Nadzienie makowe:
mak przygotować jak do makowca , ja zawsze robię ,,na oko" ale chyba 30 -40dkg,
kilka razy mielony
do rondla wkładam 10 dkg masła, mak , bakalie jak najwięcej potem miód też na
oko i na końcu cukier niecałą szklankę a jak przestygnie wbijam 2 całe jajka
i dokładnie mieszam.
Ciasto rozwałkować po kawałku jak na pierogi , wykrawam szklanką krążki,
farsz makowy nakładać jak na pierogi tylko zalepić boki środek otwarty.
smaruje białkiem i maczam w cukrze wymieszanym z mielonymi albo
posiekanymi orzechami. Piekę na złoty kolor

Ciasto robię bardzo wolne i raczej cieniutko wałkuje.
Smacznego!

1. Data: 2003-12-15 19:16:41

Temat: Re: Makowniczki
Od: "Pauletta" <p...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MW" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> 2- 3 łyżki cukru pudru
> 2 całe jajka i 1-2 żółtka
> ciasto od razu wyrobić jak za twarde to dodać śmietany

<ciach>
> Ciasto robię bardzo wolne i raczej cieniutko wałkuje.
> Smacznego!

Własnie mnie uratowałas...:)
mialam wymyslic jakies ciekawe ciasteczka na swieta.....dzieki
mam tylko kilka pytan:)
1.ile wychodzi tych ciastek?
2.na zloto-czyli okolo 10-15 min w tem 180?

pozdrawiam Pauletta
(uratowana i niecierpliwa proby)

1. Data: 2003-12-15 20:57:02

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> <ciach>
> >
> Własnie mnie uratowałas...:)
> mialam wymyslic jakies ciekawe ciasteczka na swieta.....dzieki
na sztuki nie pamietam, bo robie tylko na Boże Narodzenie, ale dla 4 os.
rodziny w sam raz
> 2.na zloto-czyli okolo 10-15 min w tem 180?
około 15 min.

1. Data: 2003-12-15 21:12:23

Od: "Pauletta" <p...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na sztuki nie pamietam, bo robie tylko na Boże Narodzenie, ale dla 4 os.
> rodziny w sam raz
czyli nic nie wiem:) ja mam piec ciasta na wigilie i swieta dla okolo20
osob(nawet wiecej, bo w 2 miejscach), wiec potrzebuje okolo60 sztuk (to
bedzie jedno w wielu ciast) wiec moze zrobic z podwojnej ilosci produktow?

> około 15 min.

dzieki wielkie za odpowiedz, jeszcze raz pozdrawiam Pauletta

1. Data: 2003-12-15 21:25:41

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Oczywiscie, możesz zrobić z podwójnej porcji. Ja podaje je również leciutko
pogrzane w piekarniku albo Mikrofali (ewentualnie te które trochę podeschły,
jak upieczesz we wtorek to doczekaja na Sylwestra). Pozdrawiam świątecznie .

Szukam przepisu
Sum Afrykanski??
Piekarnik
(OT) poszukuje osoby, ktora mieszka w Irlandii w celu uzyskania pewnych informacji
Chianti