Małże w sosie prowansalskim

1. Data: 2001-05-24 17:03:02

Temat: Małże w sosie prowansalskim
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc wszystkim grupowiczom!!!

Mam male pytanie.

Kupilam niedawno malze w sosie prowansalskim.
Z początku chcialam je zjesc bez zadnej obrobki - prosto ze sloiczka,
jednak doszlam do wniosku, ze lepiej zrobie jak przygotuje cos na kolacje
(i nie bedzie to tylko wyjecie ich ze sloiczka ;-).

A moje pytanie jest takie: czy ktos z was zna jakis dobry przepis,
w którym jednym ze skladnikow beda malze?

Za propozycje z gory dziekuje
P.

1. Data: 2001-06-25 10:47:09

Temat: Re: Małże w sosie prowansalskim
Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja sie musze pochwalic i tak sie zastanawialam do którego watku sie
podpiac. W sobote pierwszy raz w zyciu jadlam malze..niebo w buzi.Bylam
na parapetówie u znajomych i cala impreze zajadalam sie malzami na
chlebku z maselkiem omijajac tysiace innych rzeczy, bo sie nie moglam
oderwac...znajomi patrzyli z przestrachem w oczach, ze zjem wszystko.
Byly w occie, smakowaly niemalze jak rolmopsy i tak sie zastanawiam,
lepiej robic samemu czy mozna kupic równie dobre? Do tej pory raczej
omijalam owoce morza wiec zero doswiadczen w tym kierunku zarówno z
kupnem jak i robieniem.
pzdr
agi

1. Data: 2001-06-25 11:31:37

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fghfgh" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
:
(ciach)
[...]

No to musze Cie zmartwic z tym samodzielnym przyzadzaniem, bo ja np. jeszcze
nigdzie nie widzialam swiezych, a mrozonki to nie to samo!
Moglabym je jesc na tysiace sposobow (gdybym tylko je znala! ;o))))
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-06-25 21:34:13

Od: "Baron" <t...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik {Wilma} w wiadomości do grup dyskusyjnych
> [...]
> nigdzie nie widzialam swiezych, a mrozonki to nie to samo!
> Moglabym je jesc na tysiace sposobow (gdybym tylko je znala! ;o))))

malzy swiezych co prawda nie widzielem w stolicy ale swieze mule owszem w
hypernowej (Galeria Mokotow)

pozdro

Baron

1. Data: 2001-06-26 08:09:46

Od: fghfgh <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> malzy swiezych co prawda nie widzielem w stolicy ale swieze mule owszem w
> hypernowej (Galeria Mokotow)
>
> pozdro
>
> Baron

Muli nie jadlam jeszcze nigdy wiec tym bardizej nie umiem przyrzadzac.
Trudno-pozostane przy gotowcach sklepowych albo daniach restauracyjnych
dzieki za zainteresowanie tematem :))
agi

1. Data: 2001-06-26 08:34:31

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Muli nie jadlam jeszcze nigdy wiec tym bardizej nie umiem przyrzadzac.

Swieze mule sa super na spartanskie imprezy na swiezym powietrzu.
Rozpala sie ognicho (nie za wielkie), opiera kawal blachy na kamlotach i
grzeje. Co jakis czas rzuca sie tam garsc tych muli. Po chwili kazdy sobie
po jednej wyciaga i po wcisnieciu cytryny oraz ew. posypaniu pieprzem
zajada, popijajac wytrawnym, bialym winem. Z moich doswiadczen wynika, ze po
wypiciu odpowiedniej ilosci wina ognisko i blacha przestaje byc potrzebne -
wszyscy rabia na zywca :)

Jader

1. Data: 2001-06-26 09:08:04

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Koniecznie spróbuj małży podwędzanych w oleju! To jest dopiero niebo w
gębie, nie trzeba nic robić tylko otworzyć puszeczkę i aaam niam niam. Można
je dostać w tych lepszych sklepach rybnych oraz w sklepiku Ikei, firmy ABBA.

Agata Solon, naturalna

Użytkownik fghfgh <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...

1. Data: 2001-06-27 07:43:20

Od: "Dana" <d...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lepiej robic samemu czy mozna kupic równie dobre? Do tej pory raczej
> omijalam owoce morza wiec zero doswiadczen w tym kierunku zarówno z

Dawno, dawno temu lowilismy w Bulgarii mule i pieklismy na blaszce. Wydawalo
mi sie, ze zapamietam smak na cale zycie. Bedac w ubieglym roku na poludniu
Frrancji, dorwalam sie do malzy. Jednakze tym razem nie pieklam na blasze
lecz ugotowalam. Zjedlismy z synkami cala miche, powtarzalismy jeszcze
kilkakrotnie. Niestety, zapomnialam smaku tamtych bulgarskich i nie mialam
porownania. Ciekawa jestem jak smakuja nasze jeziorne omulki? Z tego, co
wiem , mozna je przyrzadzac tak samo jak morskie. Moze ktos ma namiary na
jezioro z takimi rarytasami? Odwdziecze sie konfiturami (np. z drylowanego
agrestu).

--
DanaB
http://www.kuchnia.com.pl

1. Data: 2001-06-27 08:35:29

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> Dawno, dawno temu lowilismy w Bulgarii mule i pieklismy na blaszce.
Wydawalo

Qrde mole! To moze razem je tam pieklismy?!

Jader

1. Data: 2001-06-27 20:19:57

Temat: Odp: Małże w sosie prowansalskim
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jader <j...@p...com.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych
napisał:9hc5qb$2h3$...@s...man.poznan.pl...
> Użytkownik "Dana" <d...@n...com.pl> napisał w
wiadomości
na blaszce.
> Wydawalo
>
> Qrde mole! To moze razem je tam pieklismy?!

Qrde mule! ( było by bardziej na miejscu!)
AgataW.

spróbujcie przygotować sobie taką pastę ( kiedyś)
kurs gotowania
Troszke zawiedziony...
jeszcze raz platki rozy
szwedzki stol???