Re: Manifest Breivika

Data: 2020-07-13 16:05:01
Temat: Re: Manifest Breivika
Od: Kviat

W dniu 13.07.2020 o 12:17, trybun pisze:

> No i kto tu powinien podlegać osądowi i karze - ten co widzi kradzież i
> krzyczy  - "złodziej" czy ten co ukradł?

Jeszcze raz, powoli.
Jeżeli widzisz kradzież, to zgłaszasz na policję (lub do prokuratury).
Jeżeli widzisz kradzież i nic z tym nie robisz, to stajesz się wspólnikiem.

> Pokazywanie złodzieja czy
> sprzedawczyka palcem to niby nawoływanie do nienawiści?

Jeżeli oskarżasz kogoś bezpodstawnie o kradzież (krzyczysz i pokazujesz
palcem - "złodziej"), to jest to mowa nienawiści, a nie ocenianie.
Czego znowu nie rozumiesz?

> Pełna zgoda - NIE dla bezpodstawnych oskarżeń,

W końcu zrozumiałeś, że istnieją granice wolności słowa.
I że to nie ma nic wspólnego z ocenianiem.
Brawo.

> nawet tzw władzy nie
> można odmawiać prawa do zachowania dobrego imienia. Niech oni tylko nie
> dają podstaw do takich oskarżeń. Wczoraj słyszałem że w pobliskim
> miasteczku Obywatel dostał mandat za dorysowanie długiego nosa na
> plakacie wyborczym jednemu z kandydatów... qrwa dokąd ten kraj zmierza...

Pytanie za co ten mandat. Jeżeli za zniszczenie cudzego mienia, to chyba
słusznie, nie?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr