Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Manipulacja
Date: Wed, 16 Apr 2003 09:52:17 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 44
Message-ID: <b...@g...hef92480b.invalid>
References: <b71lau$nrk$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <b71lso$d55$1@nemesis.news.tpi.pl>
<8...@n...w-net.pl> <b73ss4$4df$1@nemesis.news.tpi.pl>
<6...@n...w-net.pl> <b742mg$mg$1@nemesis.news.tpi.pl>
<p...@n...w-net.pl> <b76c3i$5kr$1@nemesis.news.tpi.pl>
<c...@n...w-net.pl> <b79k0t$s0h$1@atlantis.news.tpi.pl>
<k...@n...w-net.pl> <b7e7j6$nr4$1@nemesis.news.tpi.pl>
<g...@n...w-net.pl> <b7ejhk$9ga$1@atlantis.news.tpi.pl>
<h...@n...w-net.pl> <b7et06$9r5$1@nemesis.news.tpi.pl>
<g...@n...w-net.pl> <b...@g...h8a1e0902.invalid>
<b7h5cm$gee$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: pa126.jeleniag.cvx.ppp.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1050480931 19667 213.76.84.126 (16 Apr 2003 08:15:31
GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 16 Apr 2003 08:15:31 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4133.2400
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4133.2400
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:197720
Ukryj nagłówki
"EvaTM" w news:b7h5cm$gee$1@nemesis.news.tpi.pl...
/.../
> Czy to wszysko o czym piszesz, to nie są oczywistości, aby??? ;)
> No... chyba że głupota jest już tak wielka, że tylko się pochlastać, lub..
> manipulatorzty tak uważają.
> E.
:). Bez przesady z tą głupotą Ev...
No i dla kogo oczywistości? ;)
Myslisz EvTM, że istnieje jakiś kanon oczywistości jasny dla wszystkich?
Gdyby tak było - świat stałby przecież w miejscu - a nie stoi...
Różnice są motorem ewolucji ;)). Paliwem różnicujący ;)).
Ludzie myślą, definiują i redefiniują pojęcia, cały czas od nowa, gdyż kazdy
ma własną ścieżkę poznawania.
Wg mnie porządkowanie znaczeń słów jest nigdy nie kończącym się procesem;
ważne jest rozpoznawanie tego, co inni trzymają we własnych przegródkach -
szczególnie wobec zmian jakie nas stale atakują z zewnątrz, gdy następują
rozmycia, nadinterpretacje, uogólnienia, zniekształcenia.
Pomijam wiele w tym miejscu...(!)
Weźmy choćby ewolucję samych reklam. Był taki moment zaraz po zmianie ustroju,
kiedy pojawiła się pierwsza fala reklam zachodnich produktów. W TV2 zespół
realizatorów zrobił jedną reklamę - _przeszlyczną_ imo parodię...
"Co to za proszek !!!?" - pytała przerażona panienka z ekranu trzymając w rękach
poszarpane na strzepy gacie ... ... ...
(mogło być nieco inaczej - pamięć figle płata - ale myśl przewodnia była mniej
więcej taka). Więcej już tej ekipy nie widziałem - nastąpiła wymiana personelu
na bardziej dostosowany do realiów.
Po prostu - wówczas nikt nie rozumiał po co cały ten szum. Pojęcie reklamy
praktycznie nie istniało. Następował gwałtowny proces uczenia się nowego.
Czy dzis jest inaczj? Nie sądzę... może następuje to w innym zakresie w innych
obszarach, ale IMO dzieje się stale.
A słowniki dalej swoje. One zmieniają się najwolniej...
pozdrawiam
All
|