Maslaki

1. Data: 2006-08-27 15:42:51

Temat: Maslaki
Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam za oknem mnóstwo maślaków i nie bardzo wiem, co mozna z nich zrobic.
Nie mam na mysli suszonych tylko jakies takie bardziej skomplikowane.
Dzisiaj zrobiłam pyszna tarte z maslakami, cebula, porem i..niestety
pomysły sie skonczyły
--

Gosia

2. Data: 2006-08-27 15:50:46

Temat: Re: Maslaki
Od: "Browar" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może ukiś.

3. Data: 2006-08-27 16:52:59

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> [...]
> Nie mam na mysli suszonych tylko jakies takie bardziej skomplikowane.
> Dzisiaj zrobiłam pyszna tarte z maslakami, cebula, porem i..niestety

Uduś z ziołami i cebulką w śmietanie.Zamarynuj. Zrób zupę.
--

Magdalena Fabrykowska Młotek

4. Data: 2006-08-27 17:00:49

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gosia Plitmik" <p...@o...pl> wrote in message
> [...]
> Nie mam na mysli suszonych tylko jakies takie bardziej skomplikowane.
> Dzisiaj zrobiłam pyszna tarte z maslakami, cebula, porem i..niestety

Poddusić bez cebuli i zamrozić - przypomnienie lata w zimie.

5. Data: 2006-08-27 17:19:53

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek napisał(a):

> Uduś z ziołami i cebulką w śmietanie.Zamarynuj. Zrób zupę.

A, takie marynowane to dobre???Zawsze marynowałam podgrzybki, a ostatnio
prawdziwki.

--

Gosia

6. Data: 2006-08-27 17:20:26

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Panslavista napisał(a):

> Poddusić bez cebuli i zamrozić - przypomnienie lata w zimie.

Dobry pomysł;-)

--

Gosia

7. Data: 2006-08-27 17:22:27

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A, takie marynowane to dobre???Zawsze marynowałam podgrzybki, a ostatnio
> prawdziwki.

Fantastyczne, ale co się trzeba skórki naobciągać... Nabieraj wprawy
;-P)))))))))))

8. Data: 2006-08-27 17:26:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dobry pomysł;-)

Pewnie - dobre danie objadowe, zeszklić cebulę, dodać rozmrożone grzyby,
poddusić razem lekko podlewając mąłą ilością wody, lub gdy zupełnie miekkie
zprawić odrobiną mąki i śmietaną 30% do ziemniaków, do klusek - także
śląskich, ale i paluszków czy kopytek, do hałuszek, w końcu do kaszy.
Opcja - paszteciki z grzybami - mój mały syn paszteciki nazywał
"pyszneciki"...

9. Data: 2006-08-27 20:48:25

Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@n...sgh.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> A, takie marynowane to dobre???Zawsze marynowałam podgrzybki, a ostatnio
> prawdziwki.

Nawet bardzo dobre jeżeli nie przeszkadza ci konieczność oberwania skórki z
kapelusza. Mogą być lekko "śluzowate" po marynowaniu.

Ja tam lubię ze śmietaną. Od teściowej co roku dostaję lekko podgotowane,
zamrożone maślaki i dla przypomnienia jesieni w zimie duszę z kurczakiem,
śmietaną, białym winem i ziołami.

--

Magdalena Fabrykowska-Młotek

10. Data: 2006-08-28 09:28:07

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Fabrykowska-Młotek napisał(a):

> Nawet bardzo dobre jeżeli nie przeszkadza ci konieczność oberwania skórki z
> kapelusza. Mogą być lekko "śluzowate" po marynowaniu.

Qurcze, przeszkadza;-(Strasznie glutowate sa, nie mogłam rak domyc

> Ja tam lubię ze śmietaną. Od teściowej co roku dostaję lekko podgotowane,
> zamrożone maślaki i dla przypomnienia jesieni w zimie duszę z kurczakiem,
> śmietaną, białym winem i ziołami.

O, o fajnie, z kurczakiem zrobię;-)

--

Gosia