Re: Masz telefon?

Data: 2011-10-26 12:25:34
Temat: Re: Masz telefon?
Od: "Kris" <k...@w...pl>

eo-discussion-forums@yqnv12...

>Tak, są naciągacze, automatyczne reklamy itp. co nie zmienia faktu że nie
>ma w polskiej telefonii (ani stacjonarnej ani mobilnej) możliwości
>przekierowania połączenia po jego rozpoczęciu.
>Automaty mają Cię skłonić abyś zadzwoniła pod podany nr> Zwykle nie jest on
>lokalny a słono płatny, ale musisz go wystukać osobiście w całości.
>Wcześniej możesz sprawdzić ile kosztuje takie >połączenie.

Pewnie masz rację ale opisze mój przypadek. "Promocja" Ery "Era milionerów".
Na początku grudnia ubiegłego na mój nr komórkowy zadzwonił "automat" że
mogę wziąć udział w promocji itp. Rozłączyłem połączenie nie wysłuchawszy
nawet do końca komunikatu. Od tego dnia zaczełem dostawać sms że mam kolejną
szanse czy coś w tym stylu. SMS te kasowałem bez dokładnego czytania.
Zdziwiłem się na początku stycznia jak dostałem fakturę - każdy z tych sms
ów kosztował mnie 2,44 zł . Razem wyszło ok 90 zł. Złożyłem reklamację do
Ery Era że to nie oni że loterię organizuje firma zewnętrzna itp. Ponieważ
faktura była od ery to uparcie słałem reklamacje do Ery dodatkowo do
Rzecznika konsumenta i UOKiK.
Odpowiedz była taka że przeanalizowali kwerendę systemowa i stwierdzili że w
podczas połączenia telefonicznego zachęcającego do udziału w loteri
wcisnełem przycisk z liczbą 1 na klawiaturze co było równoznczne ze zgoda na
udział w loterii a więc otrzymywaniu płatnych smsów. Odpisałem że ja również
przeanalizowłem swoja kwerendę;)0 i wychodzi mi że takiej zgody nie
wyraziłem.
Dopiero po kilku moich pismach i piśmie od rzecznika praw konsumenta
dostałem info że uznają moje reklamację, zwracają kasę a dodatkowo dostaję
ileś tam bezpłatnych minut prze pół roku chyba.
Ja więc swoje odzyskałem ale znam conajmniej kilka osób którym się nie
chciało/nie potrafili reklamacji składać i zapłacili po kilkadziesiąt lub
nawet kilkaset zł. Zresztą s[prawa miała zasięg ogólnopolski i pozew
zbiorowy przeciwko Erze podobno jest szykowany.