Meble z wykorzystaniem urządzeń hamujących firmy BLUM czy awykłe Metalboxy???

1. Data: 2005-05-23 17:51:53

Temat: Meble z wykorzystaniem urządzeń hamujących firmy BLUM czy awykłe Metalboxy???
Od: "Yaris" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Właśnie wyceniałam meble do zabudowy i mam dylemat... CZY WARTO dopłacić
1600zł żeby mieć system firmy BLUM w szufladach, dożywotnia gwarancja, efekt
domykania( szyflady hamuja w pewnym punkcie przy zamykaniu i są jakby
wsysane do momentu zamknięcia się).??? Może ktoś z was ma i uzywa, prosze o
opinie.
Pozdrawiam
Yaris

2. Data: 2005-05-23 19:47:01

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

"Yaris" <y...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> efekt domykania( szyflady hamuja w pewnym punkcie przy zamykaniu i są
> jakby wsysane do momentu zamknięcia się).??? Może ktoś z was ma i uzywa,

Używam Bluma, rewelacja, podobnie jak amortyzatorków odbojowych do drzwi
szafek. Przy szufladach trzeba pamiętać o obciążeniu - są dwa zakresy -
szary i pomarańczowy. Duże, ciężkie szuflady wymagają pomarańczowego (chyba
do 80kg się nazywa, co nie znaczy, że tyle ma ważyć szuflada!)

T.

3. Data: 2005-05-23 19:57:37

Od: "Yaris" <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message
> [...]
> szary i pomarańczowy. Duże, ciężkie szuflady wymagają pomarańczowego
> (chyba do 80kg się nazywa, co nie znaczy, że tyle ma ważyć szuflada!)

Mi powiedziano w sklepie że szuflady 100 cm mogą do 50 kg to może to ten
szary zakres???
Yaris

4. Data: 2005-05-24 08:08:13

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 23 May 2005 19:51:53 +0200
"Yaris" <y...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> gwarancja, efekt domykania( szyflady hamuja w pewnym punkcie przy
> zamykaniu i są jakby wsysane do momentu zamknięcia się).??? Może ktoś

bluma warto, czy z domykaniem - kwestia gustu i finansow - przeciez
dokladnie wiesz na czym to polega wiec sam zdecyduj czy czasem trzasniecie
ci przeszkadza czy nie
nie kazdy blum ma automatyczne domykanie

Sierp

5. Data: 2005-05-24 09:02:26

Od: Bartek <b...@p...wywal.to.fm> szukaj wiadomości tego autora

Yaris napisał(a):

> [...]
> punkcie przy zamykaniu i są jakby wsysane do momentu zamknięcia
> się).??? Może ktoś z was ma i uzywa, prosze o opinie.

Pamietaj, ze mozesz sobie zalozyc BLUMA z hamowaniem tylko do wybranych
szuflad - np. tych ktore beda najczesciej otwierane.
Ja tak zrobilem (doplacilem za jednego BLUMa z hamowaniem tylko w
najwyszej szufladzie - tam gdzie trzymam sztucce) i nie zaluje - przy
pozostalych szufladach to hamowanie byloby zupelnie zbedne i nie warte
placenia +100 zl za kazda szuflade.

Bartek

6. Data: 2005-05-24 12:12:21

Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Tomasz Nowicki" <t...@s...com> wrote in message
>
> Mi powiedziano w sklepie że szuflady 100 cm mogą do 50 kg to może to ten
> szary zakres???

Przy takiej dużej szufladzie to ja bym jednak dał te pomarańczowe, dłużej
pożyją. Bo przecież ta gwarancja to na wady materiałowe itp, a nie na
naturalne zużycie jest.

T.

7. Data: 2005-05-24 13:38:17

Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yaris" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> efekt domykania( szyflady hamuja w pewnym punkcie przy zamykaniu i są
> jakby wsysane do momentu zamknięcia się).??? Może ktoś z was ma i uzywa,

ja wybrałem tańsze szuflady i bez mechanizmu
po prostu podkleiłem "odbojnikami" przezroczystymi krawędzie szuflady i nie
trzaskają

oczywiście nie mam aż takiego komfortu jak przy hamowaniu, ale nie sądzę,
aby było ono warte tyle pieniędzy

ale do szafek polecam zdecydowanie "hamowacze"- czy jak się to nazywa

kosztuje grosze, a nie pozwala na trzaskanie

poza tym wszystko zależy od tego jaki % z ceny mebli stanowi ten system -
1600zł to pojęcie bardzo względne w obecnych czasach - ale to raczej dużo

plusz ( http://www.plusz.pl )

8. Data: 2005-05-24 13:46:25

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 May 2005 15:38:17 +0200
"plusz" <p...@i...usun_spam.pl> wrote:

> ale do szafek polecam zdecydowanie "hamowacze"- czy jak się to nazywa
>
> kosztuje grosze, a nie pozwala na trzaskanie

to jest w zawiasach czy montuje sie dodatkowo?
ile toto kosztuje? mam problem z jedna szafka, ktora moja druga polowa
notorycznie trzaska

Sierp

9. Data: 2005-05-24 14:30:34

Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sierp" <s...@s...sierp.net> napisał w wiadomości
..

> to jest w zawiasach czy montuje sie dodatkowo?
> ile toto kosztuje? mam problem z jedna szafka, ktora moja druga polowa
> notorycznie trzaska

to się nazywa opóźniacz - przypomniałem sobie

jest to takie coś jak "pstryczek" w długopisie. Wkręca się to w obudowę
szafki, tam gdzie drzwiczki uderzają. Ten opóźniacz ma taką cechę, że
wyhamowuje pęd szafki i powoli chowa się (tak jakbyś wciskał długopis)

idź do dowolnego sklepu meblowego lub montującego meble - powinni mieć

na pewno mają przy ul. Nowolipki w Warszawie (od strony woli)

plusz ( http://www.plusz.pl )

10. Data: 2005-05-24 15:00:31

Od: "dodo" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> to jest w zawiasach czy montuje sie dodatkowo?
> ile toto kosztuje? mam problem z jedna szafka, ktora moja druga polowa

Amortyzatory Bluma kosztują około 9,70/szt. (Kraków), do tego adapter do
zamocowania około 1,50. Można mocować też bezpośrednio w ściance mebla.
Wydatek spory ale uważam że warto. Sama dokupiłam potem do szafy w łazience
i do drzwiczek do regału z Ikei.

Co do szuflad ze spowalniaczem to kosztowały one około 160 za sztukę ( bez
dna i frontu) . Nie pamietam dokładnie ile. W mojej kuchni mam 5 szuflad i
tylko trzy o dł. 90 cm zrobiłam takie "spasione". Do reszty zamocowałam
zwykłe polskie mechnizmy z ppełnym wysuwem z myślą że jak będę miała nagły
przypływ gotówki to je przerobię. Szuflady ( te ze spowalniaczem) są super i
jestem zadowolona że się zdecydowałam. zwłaszcza przy długich i głębokich
szufladach myślę że warto.

pozdrawiam
Dodo

warunki zabudowy - zasilenie w energi