Miasto zamyka poradnie przeciwdzialania przemocy

1. Data: 2005-12-05 10:42:51

Temat: Miasto zamyka poradnie przeciwdzialania przemocy
Od: "Pawel Drozdziak" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poradnia Psychoterapii Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie przy ul.
Belgijskiej 4 w Warszawie została powołana w dniu 28.22.2003 zarządzeniem
935/2003 prezydenta Warszawy Lecha Kaczyńskiego. Poradnia funkcjonuje w
strukturach Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Lecznictwa Otwartego
Warszawa-Mokotów. Od 2004 roku Poradnia funckcjonowała w ramach przyznanej
dotacji podmiotowej z Urzędu Miasta.

W chwili obecnej w Poradni zarejestrowanych jest ponad 750 pacjentów z
następujących grup:

- osoby pozostające w związkach małżeńskich i partnerskich w których
doświadczają przemocy
- osoby z zespołem stresu pourazowego po jednorazowym lub kilkukrotnym
doznaniu przemocy fizycznej i/lub seksualnej
- osoby doświadczające przemocy w domu rodzinnym ze strony rodziców,
rodzeństwa lub dalszej rodziny
- dzieci doświadczające obecnie lub w przeszłości przemocy ze strony członków
własnej rodziny
- osoby stosujące różne rodzaje przemocy które do Poradni zgłosiły się
dobrowolnie pragnąc zmienić swoje zachowania
- osoby stosujące różne rodzaje przemocy skierowane na terapię korekcyjną
przez sąd

Główne kierunki pomocy oferowane przez Poradnię:

- grupy wsparcia dla kobiet doznających przemocy
- grupy terapeutyczne dla osób z zespołem stresu pourazowego
- indywidualna terapia krótko i długoterminowa dla osób doznających przemocy
w rodzinie, ofiar nadużyć seksualnych i zgwałceń
- grupy rozwoju umiejętności wychowawczych dla rodziców z rodzin z problemem
przemocy
- indywidualna terapia i konsultacje dla dzieci i rodziców z rodzin z
problemem przemocy
- treningi psychologicznej i fizycznej samoobrony dla kobiet skierowanych na
taki trening przez terapeutów prowadzących
- trening kontroli i redukcji zachowań agresywnych dla mężczyzn zgłaszających
się dobrowolnie
- trening kontroli i redukcji zachowań agresywnych dla mężczyzn skierowanych
sądownie
- indywidualne konsultacje terapeutyczno korekcyjne dla mężczyzn
przejawiających zachowania agresywne
- konsultacje prawnicze dla kobiet &#8211; ofiar przemocy
- konsultacje specjalisty od spraw socjalnych dla kobiet &#8211; ofiar przemocy
- konsultacje i diagnozy psychiatryczne

Funkcjonowanie Poradni wpisane jest w miejski system pomocy &#8211; placówka
współpracuje z Ośrodkami Pomocy Społecznej, komendami policji, strażą miejską
i kuratorami. W chwili obecnej obłożenie placówki pacjentami jest pełne -
czas oczekiwania na pierwszą wizytę konsultacyjną dochodzi do 3 tygodni.

Wszystkie usługi Poradni są bezpłatne. Z pomocy specjalistów korzystać może
każda osoba mieszkająca na terenie Warszawy.

Od momentu rozpoczęcia adaptacji pomieszczeń do chwili obecnej koszt
całkowity funkcjonowania Poradni (adaptacja, opłaty lokalowe, pensje dla
pracowników, sprzęt itd.) wyniósł jeden milion siedemset siedemdziesiąt dwa
tysiące złotych.

W chwili obecnej Poradni grozi zamknięcie. Placówka przestanie funkcjonować
najprawdopodobniej w styczniu lub lutym 2006. Bezpośrednią przyczyną
zagrożenia zamknięciem są trudności formalne związane z odbiorem pomieszczeń.
Co najmniej zastanawiająca jest jednak opieszałość i nieporadność władz w
rozwiązaniu czysto formalnego problemu, która doprowadza do uniemożliwienia
przyznania przez miasto kolejnej dotacji. W efekcie zamknięcia placówki cała
praca terapeutyczna zostanie przerwana, dotychczas włożone pieniądze zostaną
zmarnowane a pomieszczenia wyremontowane kosztem miasta staną puste. Dla
ponad 750 pacjentów i masy ciągle zgłaszających się nowych osób nie
zaproponowano żadnej alternatywy. Z chwilą zamknięcia Poradni te osoby
zostaną po prostu pozostawione same ze swoim problemem.

Zespół Poradni wyczerpał już wszystkie urzędowe metody załatwienia sprawy.
Ponieważ droga formalna okazuje się zupełnie nieskuteczna decydujemy się
skorzystać z pomocy mediów i maksymalnie nagłośnić sytuację. Osoby
zainteresowane uzyskaniem bliższych informacji na ten temat mogą kontaktować
się z zespołem poradni telefonicznie pod nr. (022) 845 12 12 codziennie w
godzinach 8.00-20.00.

2. Data: 2005-12-05 14:50:10

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Drozdziak" <p...@g...pl> napisał w
wiadomości news:dn15jb$e0m$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> zaproponowano żadnej alternatywy. Z chwilą zamknięcia Poradni te osoby
> zostaną po prostu pozostawione same ze swoim problemem.

No zaraz, jesli placowka instnieje od 2003, to przeciez wznaczna czesc osob
(z tych 750, ktore
sie zglosila) powinna byc wyleczona, no, powiedzmy - powinna byc im
udzielona pomoc.
Wiec aktualnie nie 750 osob... chyba ze sposob leczenia jest taki zeby osoby
te nigdy nie
mogly zyc samodzielnie bez osrodka, bo zostali "wiecznymi pacjentami"...

Pozdrawiam,
Duch

3. Data: 2005-12-06 11:34:39

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
> te nigdy nie
> mogly zyc samodzielnie bez osrodka, bo zostali "wiecznymi pacjentami"...

No i żeś pięknie zadziałał wg zasady: "powiedział co wiedział".

Jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o pracy takich placówek...

4. Data: 2005-12-06 12:45:32

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> No i żeś pięknie zadziałał wg zasady: "powiedział co wiedział".
>
> Jakbyś miał jakiekolwiek pojęcie o pracy takich placówek...

Nie mam - ale chetnie poczytam, napisz cos....

Jakiej dotacje potrzebuje placowka / rok, miesiac bo nie jest napisane ?
Ile przez placowke przewinelo sie przez te 3 lata osob? (750 czy wiecej?)

Pozdrawiam,
Duch

5. Data: 2005-12-06 12:48:19

Od: zielsko <zielsko_p@_wytnij_to_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 05-12-2005 o 11:42:51 Pawel Drozdziak

[...]

http://dziekujemykacz.com/

--
Paweł Zioło
http://my.opera.com/zielski/albums/

6. Data: 2005-12-06 14:03:47

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

http://www.oska.org.pl/print.php?what=news&id=2827

"Poradnia na Belgijskiej idealnie spełnia tę funkcję - mówi Szopińska. Nie
wiadomo jednak, czy będzie działać w przyszłym roku, bo budynek, w którym
zajmuje trzecie piętro, nie spełnia norm budowlanych i przeciwpożarowych."

Duch

7. Data: 2005-12-06 14:26:41

Od: zielsko <zielsko_p@_wytnij_to_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-12-2005 o 15:03:47 Duch <n...@n...com> napisał:

[...]
> przeciwpożarowych."

Z całą pewnością cofnięcie dotacji poprawi te warunki.

8. Data: 2005-12-06 16:36:37

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <zielsko_p@_wytnij_to_tlen.pl> napisał w wiadomości

Ja rozumiem, tylko z tresci zalenia sie wynika, ze

"Co najmniej zastanawiająca jest jednak opieszałość i nieporadność władz w
rozwiązaniu czysto formalnego problemu, która doprowadza do uniemożliwienia
przyznania przez miasto kolejnej dotacji. "

Tylko jak ten "czysto formalny problem" mialby byc rozwiazany, wedlug autora
tekstu?
Wyjac budynek spod prawa przeciwpozarowego i budowlanego?
Ja tez tak chce!

Tak ze nie do konca uznaje ten tekst jako obiektywny.

Ok, pewnie powinny znalesc sie pieniadze na inny lokal... tylko to dodatkowe
koszty.

Pozdrawiam,
Duch

9. Data: 2005-12-06 17:05:15

Od: zielsko <zielsko_p@_wytnij_to_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06-12-2005 o 17:36:37 Duch <n...@n...com> napisał:

[...]
> Ok, pewnie powinny znalesc sie pieniadze na inny lokal... tylko to
> dodatkowe
> koszty.

W sumie jak Ci ludzie nie będą się mieli gdzie leczyć, uzyskiwać pomocy to
kosztów nie będzie. No po prawdzie będzie troszkę więcej pobitych
dzieciaków bo tatko nie ma już kogo o pomoc poprosić i więcej kasy włożymy
w leki bo ktoś z PTSD nie będzie miał gdzie uzyskać pomocy, ale ile
zaoszczędzimy! Zamknijmy jeszcze wszystkie oddziały dzienne dla
uzależnionych. Kiedy się ktoś połapie, że miastu się opłaca zainwestować w
oszczedzanie? Jak rozumiem ktoś kto siedzi w domu bo się boi / ktoś kogo
wywalają z każdej roboty bo nie potrafi się kontrolować jest bardziej
opłacalny, niż ktoś ktoś kto może zarabiać i płacić podatki?
Tak wiem demagogia.
Tylko jak to jest, że jedyną odpowiedzią na problemy w moim radosnym kraju
jest nie mamy kasy. Na profilaktykę nie ma kasy, na naukę nie ma kasy, na
przywracanie ludzi do życia zawodowego nie ma kasy. To na co jest?
--
Paweł Zioło
http://my.opera.com/zielski/albums/

Spotkanie PSP - odnowienie wątku