Miażdżyca w świetle ostatnich badań...

1. Data: 2000-01-23 06:57:38

Temat: Miażdżyca w świetle ostatnich badań...
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam przed oczami pewien artykuł z czasopisma "Poblemy".
Autorem jego jest lek. med. Józef Kobos z AM w Łodzi.
Artykuł ten opublikowany był w maju 1983 roku...

Autor stwierdza tam m.inn.:
"Obecnie uważa się, że miażdzyca powstaje w wyniku reakcji
komórek mięśni gładkich w tętnicach na niedokładnie jeszcze
poznane bodźce. Reakcje te polegają na nadmiernym tworzeniu
estrów cholesterolu, a ponadto kolagenu, elastyny, aminoglikanów
oraz na migracji i rozplemie komórek mięśni gładkich. Lipidem,
który odkłada się w ogniskach miażdzycowych, jest cholesterol
a ściśle jego estry. W ostatnich latach zaobserwowano, że
estry te są wytwarzane miejscowo przez komórki mięśni gładkich
a nie pochodzą z pożywienia i nie przedostają się wtórnie
do ściany naczynia"
[...]
"Początkowo uważano, że podwyższony poziom cholesterolu we
krwi prowadzi do zmian miażdzycowych. Obecnie sądzi się, że
cholesterol nie jest właściwym bodźcem miażdzycotwórczym
i sam nie wyzwala zmian w tkance łącznej tętnic. Obserwacje
te zostały potwierdzone podczas badań na zwierzętach
o najbardziej do ludzkiego zbliżonym metaboliźmie i podobnej
budowie tętnic (małpy, świnie), gdzie zmiany miażdzycowe
pojawiały się dużo częściej w przypadkach, w których stwierdzono
w osoczu znaczne podwyższony poziom lipidów o małej gęstości.
Udowodniono, że cholesterol pochodzący z diety stanowi zaledwie
1/4 do 1/3 całkowitej ilości cholesterolu w osoczu, pozostałe
3/4 do 2/3 wytwarza ustrój w zależności od potrzeb. W ten sposób
wykazano eksperymentalnie, że nie wysoka podaż cholesterolu
w diecie, lecz inne czynniki prowadzą do miażdzycy."

Mam w związku z tym kilka pytań... Czy w ciągu ostatnich lat
dokonano jakiś przełomowych odkryć w dziedzinie miażdzycy,
które podważałyby opisane powyżej spostrzeżenia? Czy tekst
z 83 roku ma wciąż wartość naukową czy już jest przestarzały?

Idealnie tekst ten koreluje się z Dietą Optymalną, w której
mimo drastycznie zwiększonej podaży cholesterolu (jajka
i wiele tłuszczów zwierzęcychy) nie ma problemów z miażdzycą!

Czy macie na ten temat jakieś nowsze materiały? Czy są takie
źródła dostępne w internecie? Bardzo proszę o informacje...
Czy ktoś może jest w stanie zaprzeczyć temu co zostało tam
powiedziane w 1983 roku i podeprzeć się czymś nowszym?

2. Data: 2000-01-23 11:34:05

Temat: Re: Miażdżyca w świetle ostatnich badań...
Od: _Artur _Makowski <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol napisa?(a):

> Idealnie tekst ten koreluje si? z Diet? Optymaln?, w której
> mimo drastycznie zwi?kszonej poda?y cholesterolu (jajka
> i wiele t?uszczów zwierz?cychy) nie ma problemów z mia?dzyc?!

Gdzie mozna znalezc publikacje o badaniach na temat:
- dieta optymalna a miazdzyca ?
Nie znalazlem takowych ...

Pozdrowienia

3. Data: 2000-01-23 17:00:53

Temat: Odp: Miażdżyca w świetle ostatnich badań...
Od: "SG" <n...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemol !!!

Czyzbyscie, wy optymalni, zanudzili sie na SWOJEJ grupie na smierc, ze
wypisujesz znowu tutaj o tych walkowanych setki razy sprawach.

Gwoli Twojej satysfakcji znam J. Kobosa ( teraz to juz docent ) osobiscie i
zapytam go o adres maila. Sam odpowie Ci najlepiej na Twoje pytania.

Pozdrawiam,
SG

4. Data: 2000-01-23 17:54:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

_Artur _Makowski <a...@p...onet.pl> w artykule
news:388AE72D.FDD0C058@priv7.onet.pl pisze...
> Pszemol napisa3(a):

> Gdzie mozna znalezc publikacje o badaniach na temat:
> - dieta optymalna a miazdzyca ?
> Nie znalazlem takowych ...

Ja za to rozmawiałem z ludźmi wyleczonymi z miażdzycy właśnie
taką dietą. Nie tylko Kwaśniewski ją na świecie stosuje...
W USA ma swoją klinikę dr Atkins, który ma na swoim koncie
ponad 30000 otyłych, nadciśnieniowców z miażdżycą wyleczonych
właśnie tłustą dietą. To jest mała liczba, lecz udokumentowana
bo leczona bezpośrednio w jego klinice. Oprócz tego na ok 2mln
ludzi ocenia się w USA liczbę osób stosujących jego dietę poza
kliniką, w domciu... i czujących się świetnie!

p.s. Odwiedź witrynkę http://www.trzcionk.alpha.net.pl/niusy/
i ustaw sobie czytnik newsów w komputerze bo to bardzo łatwe,
a bez tego strasznie masakrujesz polskie literki z ogonkami!

5. Data: 2000-01-24 04:13:38

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

SG <n...@f...onet.pl> w artykule news:86fhk8$rqa$1@rymunda.torun.pdi.net pisze...
> Przemol !!!
>
> Czyzbyscie, wy optymalni, zanudzili sie na SWOJEJ grupie na smierc,
> ze wypisujesz znowu tutaj o tych walkowanych setki razy sprawach.

Ależ nie... szukamy fachowej pomocy u ekspertów!

> Gwoli Twojej satysfakcji znam J. Kobosa ( teraz to juz docent ) osobiscie
> i zapytam go o adres maila. Sam odpowie Ci najlepiej na Twoje pytania.

Byłbym Ci bardzo wdzięczny. Mam nadzieję że dotrzymasz słowa... :-)

6. Data: 2000-01-25 07:59:59

Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol, wystarczy spojrzeć na obrazy mikroskopowe, a nawet ryciny na
plakatach w przychodniach kardiologicznych, reklamujacych jakis preparat.
Plytka miażdzycowa tworzy sie pod nabłonkiem wyściełającym naczynie
krwionośne. A więc nie może ona pochodzić z krwi tylko tworzy się ona w
ścianie naczynia, w jego tkance.
Naprawdę wystarczy dokładnie popatrzeć na to co widać pod mikroskopem!
A ze dziś nikt nie widzi patrząc to juz inna sprawa.
to właśnie jest nam optymalnym znana wadliwa czynność mózgu, kiedyśnazywałem
to "oczy z guzików"
Pozdrawiam
Jacek

Pszemol <P...@P...com> wrote in message
Ciach

7. Data: 2000-01-25 11:01:05

Od: "Ryszard" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dobra

LDL-e ( i cholesterol ) trafiaja na poczatku z krwi- wiadomo.
poprzez receptor dla LDL-i, przechodza w ten sposob przez srodblonek
gromadza sie i zostaja utlenione oraz zglikozydowane przez makrofagi
wybuch tlenowy itd ). Taki cholesterol nie jest zdolny do przyłączenia
się poprzez receptor LDL lecz poprzez receptory "zmiatajace" , ktore pow.
wchloniecie cholesterolu ale ten cholesterol ( pochodzacy z receptorow
zmiatajacych ) nie wplywa na synteze cholesterolu w komorce np miocyta
gladkiego ( nie blokuje reduktazy HMG-CoA albo cos w tym stylu ) i
produkcja nie podlega zadnej regulacji

wyklad z patofizjologi na lekarskim sprzed paru dni :-) w lodzi

czemu w dyskusji nie ma mowy o komorkach typu makrofagi, monocyty ?
czemu nikt nie podjal tematu wplywu wolnych rodnikow na rozwoj blaszki
miazdzycowej ?

rycho

8. Data: 2000-01-25 17:52:29

Od: "Ender" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ryszard <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:Rnfj4.3324$H...@n...tpnet.pl...
> [...]
> poprzez receptor dla LDL-i, przechodza w ten sposob przez srodblonek
> gromadza sie i zostaja utlenione oraz zglikozydowane przez makrofagi

Nie bardzo. Taki LDL co wejdzie przez zwykly dla siebie receptor to wcale
nam nie przeszkadza, bo uczestniczy on w regulacji gospodarki cholesterolem
i hamuje jego endogenna synteze. Problem zaczyna sie wtedy, gdy LDLi jest za
duzo - wtedy zostaja zzerane przez makrofagi takimi wlasnie "scavenger
receptors" (czyli receptorami zmiatajacymi, tylko ze malo kto je tak
nazywa). Podobnie dzieje sie, gdy LDL zostanie zmodyfikowany - utleniony,
ulegnie glikacji, tiolacji, glikotiolacji i czemu tylko jeszcze. Wtedy
rowniez nie moze zostac wylapany przez receptor E/B100 i zajmuja sie nim
receptory zmiatajace. Jak sie taki monocyt obezre cholesterolem, to robi
rzecz wredna - zamienia sie w komorke piankowata i zamiast wedrowac do
watroby, popelnia samobojstwo (apoptoza). Uwalniaja sie z niego liczne GF
(czynniki wzrostu) i wolne rodniki, ktore uszkadzaja sciane naczynia i
zwiekszaja proliferacje miocytow.

> czemu w dyskusji nie ma mowy o komorkach typu makrofagi, monocyty ?
> czemu nikt nie podjal tematu wplywu wolnych rodnikow na rozwoj blaszki
> miazdzycowej ?

A po co? Mam dyskutowac z expertem? ;-)

Pozdrawiam
Ender

9. Data: 2000-02-03 10:26:26

Od: "jacek" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ryszard <s...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> poprzez receptor dla LDL-i, przechodza w ten sposob przez srodblonek
> gromadza sie i zostaja utlenione oraz zglikozydowane przez makrofagi
Czy chcesz powiedzieć ze przechodząc przez ten receptor do wnętrza komórki
nabłonka wychodzi po drugiej stronie tej samej komórki w stronę sciany
naczynia? Nie sądzę to by działało jak sitko.które akurat bardzo lubi
cholesterol z krwi. Ja optuję za tworzeniem sie tego cholesterolu w samej
tkance sciany naczynia. Są badania (niestety nie znam źródeł) potwierdzające
że glukoza spożywana jest w drodze pewnych przemian odkładana właśnie w
postaci cholesterolu, blaszki.

> [...]
>

> czemu w dyskusji nie ma mowy o komorkach typu makrofagi, monocyty ?
> czemu nikt nie podjal tematu wplywu wolnych rodnikow na rozwoj blaszki
No właśnie!
a co jest znaczącym źródłem wolnych rodników?
czy nie są nimi utlenione nienasycone kwasy tłuszczowe?
Jacek

10. Data: 2000-02-07 19:16:32

Od: "Wojciech Kazimierak" <s...@p...am.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> No właśnie!
> a co jest znaczącym źródłem wolnych rodników?
> czy nie są nimi utlenione nienasycone kwasy tłuszczowe?
> Jacek

Wrecz przeciwnie, jako ze kwasy tluszczowe nienasycone maja wolne wiazania
uwaza sie je za wymiataczy wolnych rodnikow.

Re: Homeopatia a działanie placebo...
Re: Wspolczesna homeopatia to taka sama chemia jak inne leki.
oftopik? TESTY...
Tkanka łączna a hormon wzrostu?
kto pomoże łysiejącemu dziecku???