Mieszanki.pl - dostałem i upiekłem

1. Data: 2005-03-17 09:03:53

Temat: Mieszanki.pl - dostałem i upiekłem
Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Dzięki uprzejmości mieszanki.pl dostałem właśnie próbkę mieszanki do
upieczenia chleba cebulowego. Upiekłem wczoraj chlebek i chciałbym się
podzielić wrazeniami. Generalnie jeżeli chodzi o sam proces pieczenia,
mieszania i składników to nie różni się niczym od innych dostępnych na
rynku. Natomiast jak dla mnie ma tę przewagę że te mieszanki są typowo
"smakowe" - cebulowy, paprykowy itp a te które ditychczas dostępne były na
rynku raczej nie. Można oczywiście było dodać we własnym zakresie cebulkę,
czosnek itp ale to już więcej zachodu. Sam chleb po wypieczeniu smakuje
naprawdę dobrze, dzięki suszonej cebui z mieszanki jes naprawdę cebulowy i w
smaku i w zapachu. Nie wiem jak to będzie w produkcie końcowym (dostałem
próbkę) ale mi osobiście brakowało w zestawie torebeczki z suszonymi
drożdżami jak to jest w miesznkach z chlebpolski.pl. W przepisie podane jest
że trzeba dodać drożdże zwykłe nie suszone ale jest na szczęście przelicznik
na w/w.
Generalnie jeżeli w zestawach będą również dołączane drożdże to mają we mnie
mają na pewno zagorzałego wielbiciela :-)))) Oczywiście mam też nadzieję że
zarówno dostępność w sklepach jak i cena będą zbliżone do konkurencji :-)))

--
pozdrowionka znad morza
Sławek

"Drogi mej nie wytyczyły ni dźwięk werbla ni cytra
Idę póki sił starczy - idę po pół litra"

1. Data: 2005-03-17 09:16:51

Temat: Re: Mieszanki.pl - dostałem i upiekłem
Od: Magdalena Fabrykowska-Młotek <m...@s...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

A jak walory smakowe? Przypomina konsystencją może chleb baltonowski?

1. Data: 2005-03-17 09:23:13

Temat: Re: Mieszanki.pl - dosta3em i upiek3em
Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak walory smakowe? Przypomina konsystencją może chleb baltonowski?

Jak dla mnie bomba. Smaczniutki, pulchniutki - w sam raz. Ciekaw jestem jak
te pozostałe ale cebulowy bardzo mi podpasował.
Co do konsystencji to nie wiem o co z tym baltonowskim ale ten ma
konsystencję takiego dobrze wyrośniętego chlebka z dobrej piekarni
pozdawionka znad morza
Sławek

1. Data: 2005-03-17 09:25:37

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> Dzięki uprzejmości mieszanki.pl dostałem właśnie próbkę mieszanki do
> upieczenia chleba cebulowego.

a ja dostałam chlebek dyniowy... ale bez przepisu pieczenia... :-/

Jini - odrobinę w konsternacji ...

1. Data: 2005-03-17 09:29:09

Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ja dostałam chlebek dyniowy... ale bez przepisu pieczenia... :-/
>
> Jini - odrobinę w konsternacji ...

Karteczka była w środku w tym woreczku foliowym razem z mieszanką.
Podane były przepisy do pieczenia w formie i w automacie
pozdrowionka
Sławek

1. Data: 2005-03-17 09:31:39

Od: "Jini" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Karteczka była w środku w tym woreczku foliowym razem z mieszanką.
> Podane były przepisy do pieczenia w formie i w automacie
> pozdrowionka
> Sławek

aaaa...
no tak - nie wpadłam na pomysł otwierania woreczka z mieszanką, zanim znajdę
chwilkę na upieczenie....
hehehe
upiekę więc w weekend i napiszę o efektach :-)

Pozdrawiam serdecznie!

Jini.

1. Data: 2005-03-17 09:46:26

Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dzięki uprzejmości mieszanki.pl dostałem właśnie próbkę mieszanki do
> upieczenia chleba cebulowego.

Ja dostałam paprykowy i będę testowac na święta.

pozdrawiam
cherokee

1. Data: 2005-03-17 10:52:11

Temat: instrukcja
Od: "mieszanki.pl" <s...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ponizej instrukcja (dla tych, ktorzy nie znalezli w opakowaniu):

Wypiek w automacie (składniki na chleb 0,8 kg)

0,5kg mieszanki 0,3 0,32 l wody o temperaturze ok. 30 stopni
5 g drożdży tradycyjnych (nie proszkowanych)
Do automatu najpierw wlewamy letnią wodę,
następnie mieszankę i drożdże. Dobrze jest
zamieszać wstępnie mieszankę przed umieszczeniem
jej w maszynie. Cięższe składniki mogły w czasie
transportu osiąść na dnie opakowania.
Prosimy zwrócić uwagę na precyzyjne dawkowanie
drożdży. W automacie panują idealne warunki do
ich rozrostu, stąd niewielka ilość potrzebna do wypieku
chleba. Zwiększenie ich udziału w mieszance może
spowodować nadmierny rozrost ciasta, a co za tym idzie
jego opadnięcie w ostatniej fazie wypieku.
W przypadku użycia drożdży proszkowanych stosujemy
przelicznik:25gdrożdży tradycyjnych = 10g proszkowanych.
Nasze próby wykazały, że najlepiej użyć programu
podstawowego automatu (3 godziny), jednak Państwa
doświadczenie i znajomość własnego sprzętu mogą pomóc
w uzyskaniu najlepszego efektu. Życzymy udanych wypieków.

Wypiek w piekarniku:(składniki na chleb 0,8 kg)

Do miski wsypujemy 500 g mieszanki, wlewamy 0,30-0,32 l
letniej wody, dodajemy 15 g drożdży (tradycyjnych).
Wyrabiamy ciasto mikserem ok. 3 minuty na wolnych
obrotach, następnie ok. 8 minut na szybszych obrotach.
Po wymieszaniu pozostawiamy ciasto pod przykryciem,
najlepiej w ciepłym miejscu na ok. 20 minut.
Po wyjęciu wyrośniętego ciasta przekładamy je do
wysmarowanej olejem formy wymiarach ok. 25/11/7cm
lub dwóch mniejszych i pozostawiamy do wyrośnięcia na
ok. 60 minut. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość wkładamy
je do piekarnika nagrzanego do temperatury 210 stopni C.
Dobrze jest umieścić w piekarniku naczynie z wodą.

pozdrawiam
gw
www.mieszanki.pl

1. Data: 2005-03-17 10:58:04

Temat: Re: instrukcja
Od: "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wypiek w automacie (składniki na chleb 0,8 kg)

A tak prz okazji to akurat nasuwa mi się na myśl że ta ilośc na 0,8 kg
chleba to tak ni 5 ni w 9 :-)))
Moim zdaniem powinno być albo na 0,5 kg albo na 1 kg. W przypadku formy jest
to w zasadzie bez znaczenia ale w automatach przeważnie jest jedna forma na
jakiś kilogram lub dwie miejsze po 0,5 kg (ja tak mam). A tak do drugiego
chlebka to już musiałem dosypywac innej mąki coby starczyło :-))))
pozdrawiam
Sławomir Lewandowski

1. Data: 2005-03-17 11:53:12

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Lewandowski" <1...@w...pl>
> Karteczka była w środku w tym woreczku foliowym razem z mieszanką.
[...]

Bardzo to higieniczne, nieprawdaż?
:-)
--