Mikrofala i trzeszczaca skrzynka bezpiecznikowa / migajacy halogen

1. Data: 2008-03-24 15:51:05

Temat: Mikrofala i trzeszczaca skrzynka bezpiecznikowa / migajacy halogen
Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,

Jest mala skrzynka, a w niej dwa bezpieczniki (wylaczniki) nadpradowe
Legrand - 10 A (swiatlo) i 16 A (gniazdka). Przy niskim obciazeniu
(komputer, ladowarki, jakis zasilacz + np. TV) jest OK. Przy znacznie
wiekszym (zelazko 1,8 KW + w/w) - tez jest w porzadku. Jednak po
wlaczeniu mikrofalowki bezpieczniki zaczynaja dosc glosno
bzyczec/trzeszczec. Co sie dzieje ?

Drugi objaw - obserwowany mniej wiecej od tygodnia : listwa halogenowa
(2 x 20 W, 12 V) z wbudowanym transformatorem caly czas rozjasnia sie i
gasnie (czasami calkowicie, aby ponownie sie zapalic za pol minuty).
Listwa podlaczona jest do tego samego obwodu co gniazdka, opisany objaw
ma miejsce niezaleznie od obciazenia obwodu.

Prosze o pomoc w zidentyfikowaniu przyczyny.

Pozdrawiam,
Wojtek

2. Data: 2008-03-24 16:03:01

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ma miejsce niezaleznie od obciazenia obwodu.
>
> Prosze o pomoc w zidentyfikowaniu przyczyny.

Gdzieś jest poluzowany kabel. Jak bzyczy przy bezpiecznikach to pewno tam.
Trzeba przykręcić i to w miarę szybko. Potrzebujesz wkrętaka przystosowanego do
pracy pod napięciem. Nie trzeba wtedy wyłączać prądu przed bezpiecznikami. Jeśli
jesteś osobą odpowiedzialną i uważną to możesz to zrobić zwykłym wkrętakiem z
plastikową rączka. W celu podniesienia bezpieczeństwa wypada w takiej sytuacji
stać na jakimś nieprzewodniku. Gumowa sucha wycieraczka jest wystarczająca.

3. Data: 2008-03-24 18:37:06

Od: "Piotrek" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sytuacji
> stać na jakimś nieprzewodniku. Gumowa sucha wycieraczka jest

nie ucz tak ludzi naprawiac elektryki
na jego poziomie znajomości tematu MUSI wyłączyć zabezpieczenie przed swoją
tablicą i pracować beznapięciowo, dodatkowo zaś upewnić się, że nikt (np.
inny domownik) mu nie włączy napięcia podczas pracy

dodatkowo po dokręceniu i załaczeniu napięcia zalecałbym zasymulowanie
"trzeszczącej" sytuacji - czy jest ok
Natomiast jeśli instalacja jest z przewodów aluminiowych .... to zupełnie
inny temat

Piotrek

4. Data: 2008-03-24 18:57:13

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:

> [...]
> stać na jakimś nieprzewodniku. Gumowa sucha wycieraczka jest wystarczająca.

Dzieki za odpowiedz. Jest raczej tak jak mowisz, bo w tym samym miejscu
palily sie kiedys styki przy podlaczeniu ...spawarki. Dlaczego przy
mikrofali trzeszczalo, a przy zelazku nie ? Mikro pobiera prad
impulsowo, jak spawarka ?

Pozdrawiam,
Wojtek

5. Data: 2008-03-24 19:01:45

Od: Wojciech Skrzypinski <u...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotrek pisze:

> [...]
> swoją tablicą i pracować beznapięciowo, dodatkowo zaś upewnić się, że
> nikt (np. inny domownik) mu nie włączy napięcia podczas pracy

Spokojnie, ja w takich syt. wylaczam bezpieczniki (mam dodatkowa pare
juz na klatce, a jeszcze dalej roznicowopradowy), a i tak boje sie
dotykac nieizolowanych przewodow wiec robie to przy uzyciu kombinerek.

> dodatkowo po dokręceniu i załaczeniu napięcia zalecałbym zasymulowanie
> "trzeszczącej" sytuacji - czy jest ok
> Natomiast jeśli instalacja jest z przewodów aluminiowych .... to
> zupełnie inny temat

Nie, cala instalacja jest nowa, miedziana. Do licznika prowadza zyly 2,5
mm kw.

Pozdrawiam,
Wojtek

6. Data: 2008-03-24 21:48:02

Od: "Tomek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "trzeszczącej" sytuacji - czy jest ok
> Natomiast jeśli instalacja jest z przewodów aluminiowych .... to zupełnie

Nie wiem o co ci chodzi. Pewno piszesz żeby coś napisać. Żeby robić cokolwiek
pod napięciem nie trzeba mieć wiedzy ani umiejętności. Wystarczy jak się ma
świadomość na jakie niebezpieczeństwo się jest narażonym i skąd się to
zagrożenie bierze. O prądzie uczą w szkole i każdy powinien znać skutki jego
działania na organizmy żywe. Samo podłączenie się pod przewód fazowy nie
skutkuje niczym. Codziennie miliony ptaków siadają na przewodach pod napięciem i
nic im się nie dzieje. Dla ludzi zrobiono wkrętaki z plastikowymi rączkami. Na
niektórych jest nawet wybite napięcie pracy. Jeśli nie dopuścić do przepływu
prądu przez ciało to można taką naprawę wykonać odpowiednio zapiłowanym
gwoździem.

7. Data: 2008-03-25 21:04:19

Od: Adam Foton <u...@o...plk> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki za odpowiedz. Jest raczej tak jak mowisz, bo w tym samym miejscu
> palily sie kiedys styki przy podlaczeniu ...spawarki.

Jak sie 'palily' kiedys, to wypada zrobic przeglad stykow.
Byc moze sa utlenione koncowki przewodow albo zaciski.

> Dlaczego przy
> mikrofali trzeszczalo, a przy zelazku nie ? Mikro pobiera prad
> impulsowo, jak spawarka ?

Byc moze chodzi o moc bierna.

AF

8. Data: 2008-04-02 17:18:34

Od: Broda <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> [...]

[...]
> [...]
> świadomość na jakie niebezpieczeństwo się jest narażonym i skąd się to

A co będzie jeśli mając świadomość i wkrętak z plastikową rączką, będzie
stał na gumowej i suchej wycieraczce i mocno dokręcał śrubę na
wyłączniku nadprądowym dociskając wkrętak do śruby aż tu nagle spocona
dłoń zsuwa się po wkrętaku i łapie palcami nieizolowaną jego część a
nasada dłoni oprze się o szynę zerową?

--
broda

9. Data: 2009-01-20 07:44:09

Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek pisze:
> [...]
> stać na jakimś nieprzewodniku. Gumowa sucha wycieraczka jest wystarczająca.

Pod prądem nie wolno grzebać ... Ale jesli juz trzeba,
najwazniejsze to wyeliminowac kopnięcie przez mięsien sercowy.
Zasada jest taka - grzebać tylko i wyłącznie jedną ręką.
Drugą rękę schować trwale za plecy (wsadzic w spodnie
i drapać sie po tylku).

pozdro
--
A S

10. Data: 2009-01-21 12:20:21

Od: "es_q" <e...@g...wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

No to poradź jeszcze okulary, rekawice dielektryczne itp.
Kazdy powinien robić co umie i ma pojęcie, a grzbanie przy 230V moze
naprawdę "zaszkodzić .
Ja nie polecam amatorom. a co się stanie gy przewód N
zostanie poluzowany, upalony i amator nie zaskoczy o co chodzi?

zmiekczacz wody w domku - opinie
problem z dozownikiem zmywarki indesit
test
Zmywarka - czy da się przedłużyć wąż ?
Plyta indykcyjna teka - indukcja czy ceramiczna