Miscanty z nasion?

1. Data: 2006-11-26 22:52:43

Temat: Miscanty z nasion?
Od: alfaro <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Czy trawy ozdobne można rozmnażać z nasion.
W zeszłym roku zebrałem nasiona w lutym, i nic nie wzeszło. Może były
zmrożone?
W tym roku zastanawiam się by zebrać przed mrozami. Tylko czy to ma
sens. Teoretycznie tak, ale nauczony zeszłorocznym niepowodzeniem, pytam
o rade kogoś kto ma może jakieś sukcesy.
Co, jak i kiedy należy robić?

pozdrawiam
Alfaro

2. Data: 2006-11-27 07:39:57

Temat: Re: Miscanty z nasion?
Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "alfaro" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Teoretycznie tak, ale nauczony zeszłorocznym niepowodzeniem, pytam o rade
:)
testowalem na kilkunastu posiadanych odmianach
i z nasion udalo mi sie rozmnozyc tylko Miscanthus sacchariflorus
ktory jest najwczesniej zakwitajacym miskantem i zdazyl wydac plonne
ziarniaki
:)
mysle tez
ze skoro wiekszosc odmian to wyselekcjonowane mieszance
np Miscanthus sinensis gigantheus to mieszaniec M. sacchariflorus i
M.sinensis Silberfedera
to przy rozmanazaniu generatywnym
tylko bardzo niewielki procent siewek powtorzy w pelni cechy wyjsciowe
:)
owszem jest szansa , ze mozna uzyskc nowa jakosc
jakas nowa odmiane ale to wymaga czasu
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

3. Data: 2006-11-27 08:33:22

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eke4uc$h28$1@nemesis.news.tpi.pl _hehehe
<s...@s...pl> napisał(a):
> [...]
> i z nasion udalo mi sie rozmnozyc tylko Miscanthus sacchariflorus
> ktory jest najwczesniej zakwitajacym miskantem i zdazyl wydac plonne
Hejka. Plonne ziarniaki, czy to takie z których będzie plon? ;-)
Pozdrawiam interpretacyjnie Ja...cki

4. Data: 2006-11-27 15:38:34

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Hejka. Plonne ziarniaki, czy to takie z których będzie plon? ;-)

:) Zbliżamy się do momentu w którym mężczyzna urodzi dziecko, eunuch
zostanie ojcem i wykiełkuje nasiono pozbawione zarodka. :)
--
Pozdrawiam, Artur.

5. Data: 2006-11-27 21:15:32

Od: alfaro <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ryba napisał(a):

> :) Zbliżamy się do momentu w którym mężczyzna urodzi dziecko, eunuch
> zostanie ojcem i wykiełkuje nasiono pozbawione zarodka. :)

No tak.
Cywilizacja się rozwija.
A ja i tak spróbuję w tym roku jeszcze raz. A co. Albo ja, albo one :).
W razie sukcesu podzielę się wrażeniami.

pozdrawiam
Alfaro

6. Data: 2006-11-27 22:11:22

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

alfaro napisał(a):
> A ja i tak spróbuję w tym roku jeszcze raz. A co. Albo ja, albo one :).
> W razie sukcesu podzielę się wrażeniami.

Bardzo słusznie. Oczekujemy na wyniki.
--
Pozdrawiam, Artur.

7. Data: 2006-11-27 22:30:16

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ekfki9$hn7$1@atlantis.news.tpi.pl alfaro
<a...@w...pl> napisał(a):

> A ja i tak spróbuję w tym roku jeszcze raz. A co. Albo ja, albo one
> :). W razie sukcesu podzielę się wrażeniami.

Hejka. Spróbuj wsadzić te miskanty do szklarni lub pod folię, bo wydaje
mi się, że długość okresu wegetacyjnego (albo suma temperatur) w Polsce jest
chyba za mała, żeby zdążyły wykształcić dojrzałe ziarna. U nas miskanty
zakwitły po raz pierwszy w tym roku bo jesień jest ciepła i praktycznie były
do tej pory tylko dwa wątłe przymrozki.
Pozdrawiam wspomagająco Ja...cki

8. Data: 2006-11-28 20:39:07

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chyba za mała, żeby zdążyły wykształcić dojrzałe ziarna. U nas miskanty
> zakwitły po raz pierwszy w tym roku bo jesień jest ciepła i praktycznie
:))
kims kiedys z grupy doszlismy kiedys do przekonania
ze w Rodzinie Traw
Podplemie Miscanthusow jest jednym z najliczniejszych
:)
Gadanie wiec ogolnie o Miscanthusach a nie o konkretnych odmianach
jest gadaniem bez wielkiego znaczenia
:)
Jaka konkretnie odmiana dopiero w tym roku Tobie zakwitla
?
Samo wsadznie do szklarenki niewiele pomoze
bo to Dirku nie tyle rzecz temperatur ale bardziej swiatla
dlugosci jasnego dnia
:)
Z pozdrowieniami i usmiechmi
smal

9. Data: 2006-11-28 22:44:11

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eki6vb$9e8$1@nemesis.news.tpi.pl _hehehe
<s...@s...pl> napisał(a):

> kims kiedys z grupy doszlismy kiedys do przekonania
> ze w Rodzinie Traw
> Podplemie Miscanthusow jest jednym z najliczniejszych

Hejka. To pewnie jest epokowe odkrycie? ;-)

> Gadanie wiec ogolnie o Miscanthusach a nie o konkretnych odmianach
> jest gadaniem bez wielkiego znaczenia

Wybacz laikowi.

> Jaka konkretnie odmiana dopiero w tym roku Tobie zakwitla

Mnie w tym roku zakwitł Miscanthus floridulus, syn. M. japonicus -
Miskant srebrzysty oraz nieco później Miscanthus sinensis 'Gracillimus' -
Miskant chiński 'Gracillimus'

> Samo wsadznie do szklarenki niewiele pomoze
> bo to Dirku nie tyle rzecz temperatur ale bardziej swiatla
> dlugosci jasnego dnia

Aha. ;-) Myślę jednak, że warto spróbować. :-)
Pozdrawiam oponująco Ja...cki

Do panów sadowników.
grusza
Re: oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)
Acer circinatum
oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)