grusza

1. Data: 2006-11-26 09:07:31

Temat: grusza
Od: <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
i proszę o radę
trochę za mocno przyciąłem gruszę(podobno się nie tnie)
teraz ma dużo "wilków" czy mam dalej ciąć?, czy znowu narosną?

2. Data: 2006-11-26 10:47:22

Temat: Re: grusza
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ekbpvp$qd7$1@atlantis.news.tpi.pl Użytkownik
<w...@n...pl> napisał(a):

> trochę za mocno przyciąłem gruszę(podobno się nie tnie)
> teraz ma dużo "wilków" czy mam dalej ciąć?, czy znowu narosną?

Hejka. Mamy podobnie. Ze względu na lęgi sikorki czubatki w budce
zawieszonej na gruszy nie zostały w lipcu usunięte wilki. Teraz na każdej
gałęzi dosłownie co dziesięć centymetrów sterczą pionowo do góry półmetrowej
długości pędy. Z cięciem trzeba poczekać conajmniej do końca lutego aż miną
silne mrozy. A wilki odrastają niestety co roku.
Pozdrawiam plenerowo Ja...cki

3. Data: 2006-11-26 11:20:01

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> W wiadomości news:ekbpvp$qd7$1@atlantis.news.tpi.pl Użytkownik

Poczytaj:
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=2658

> [...]
> długości pędy. Z cięciem trzeba poczekać conajmniej do końca lutego aż miną
> silne mrozy. A wilki odrastają niestety co roku.

Ja tam bym ściął teraz na 2-3 oczka.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2006-11-26 16:34:18

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ekbt5s$9d5$1@atlantis.news.tpi.pl Jerzy Nowak
<0...@m...pl> napisał(a):

> Ja tam bym ściął teraz na 2-3 oczka.

Hejka. Jerzy, w swoim ogrodzie możesz ciąć jak chcesz i co chcesz. Ale
zasadą jest wycinanie wilków na gładko przy samym konarze. :-)
Pozdrawiam konwencjonalnie Ja...cki

5. Data: 2006-11-26 17:04:49

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):
> Hejka. Jerzy, w swoim ogrodzie możesz ciąć jak chcesz i co chcesz. Ale
> zasadą jest wycinanie wilków na gładko przy samym konarze. :-)

Albo wyłamywanie. Skracanie pobudza tylko do silniejszego krzewienia.
Jeśli chce się wykorzystać wilka np. do zastąpienia jakiegoś konaru
zostawia się go w spokoju lub przygina do poziomu aby osłabić wzrost i
pobudzić do wytwarzania krótkopędów.
--
Pozdrawiam, Artur.

6. Data: 2006-11-26 18:39:34

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko napisał(a):

> Hejka. Jerzy, w swoim ogrodzie możesz ciąć jak chcesz i co chcesz. Ale
> zasadą jest wycinanie wilków na gładko przy samym konarze. :-)

A to nie jest wątek "znacie coś zamiast wierzby energetycznej?"
:-)))
Miałbyś tyle drewna do wedzenia, ze hej.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2006-11-26 18:41:40

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <0...@m...pl> wrote in message

> A to nie jest wątek "znacie coś zamiast wierzby energetycznej?"
> :-)))
> Miałbyś tyle drewna do wedzenia, ze hej.
> pozdr. Jerzy

Albo kołka..... w płocie.

Re: oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)
Acer circinatum
oxalis(szczawik zajęczy lub ozdobny)
Śliczne drzewko dziś widziałam :)
Zabiegi pielęgnacyjne