Śliczne drzewko dziś widziałam :)

1. Data: 2006-11-25 17:20:46

Temat: Śliczne drzewko dziś widziałam :)
Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

a konkretnie byłam w ogrodnictwie p. Andrzeja Kochanowskiego .
Drzewko jest jakąś odmianą jarząba - wys ok 2 m w tej chwili, szczepione na
wys. okk 70 cm od ziemi i stamtąd rozpościera się korona, która dośc wąską
jest przypomina trochę wiśnię kanzan'kę. Gałęzie wyprostowane idące
wachlarzowato w górę.
Cała pokryta owockami przypominającymi owoce dzikiego głogu tylko nie
czerwone, ale ciemny róż.
Nie w kisciach ale raczej pojedyńczo. Podobno ma liście jakieś do olchy
podobne czy leszczyny.
I ma byc niedużym drzewkiem rosnącym w miarę wąsko - nadaje się przed dom,
na mały klombik.
Najgorsze ze nie miałam na czym zapisac nazwy i oczywiscie moja postępująca
skleroza zrobiła swoje.
A chciałabym ogladnąc ją w formie dorosłej na jakiejśc fotce albo doczytac
coś o niej.
(już zaszczepiono - na wiosnę mają być sadzonki do nabycia)

Wie ktoś może jakie to drzewko???

--
ewa

2. Data: 2006-11-25 17:48:21

Temat: Re: Śliczne drzewko dziś widziałam :)
Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa napisał(a):

> Wie ktoś może jakie to drzewko???

Może Sorbus alnifolia.
--
Pozdrawiam, Artur.

3. Data: 2006-11-25 18:32:16

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Wie ktoś może jakie to drzewko???
> --
> ewa

Zadzwoń do p. Kochanowskiego i zapytaj się.

http://www.kochanowski.com.pl/

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami

4. Data: 2006-11-26 00:14:25

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ryba"

> Może Sorbus alnifolia.

chyba to, dzięki :)
Choc coś mi się widzi na fotkach ze całkiem nieźle wyrasta ;)

--
ewa

5. Data: 2006-11-26 00:16:29

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafał Wolski"

> Zadzwoń do p. Kochanowskiego i zapytaj się.
>
> http://www.kochanowski.com.pl/

tja...
Mogłam od razu spytac o telefon, albo zagladnąc do ksiązki tel zamiast
drzewkiem doopę zawracac :(((

--
ewa

6. Data: 2006-11-26 07:20:24

Od: Ryba <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ewa napisał(a):

> chyba to, dzięki :)
> Choc coś mi się widzi na fotkach ze całkiem nieźle wyrasta ;)

Do informacji dotyczących maksymalnych wymiarów roślin podawanych przez
szkółkarzy podchodziłbym bardzo ostrożnie. :)
Nie pamiętam kiedy ostatni raz informacje te pokrywały się z tymi
znalezionymi w literaturze lub w necie. Najczęściej podają oni wielkość
katalogową, czyli w przypadku liściastych w wieku 5 - 10 lat.
--
Pozdrawiam, Artur.

7. Data: 2006-11-26 09:56:03

Od: "Rafał Wolski" <rafal.wolski@nie_spamowi_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> tja...
> Mogłam od razu spytac o telefon, albo zagladnąc do ksiązki tel zamiast
> drzewkiem doopę zawracac :(((
> --
> ewa

Hehehe, nie sądzę, by to komuś przeszkadzało...
:-)

--
Pozdrawiam, Rafał Wolski
http://wrzosowisko.pl/sklep/ - sklep z wrzosami