Zabiegi pielęgnacyjne

1. Data: 2006-11-25 16:44:32

Temat: Zabiegi pielęgnacyjne
Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szybkie pytanie - czy przycinać teraz wszystkie gałęzie hurtem (liści
jeszcze nie wszystkie spadły) czy może na wiosne? (wolał bym teraz póki
ciepło i nie ma błocka bo na wiosne to bedzie błocko...
Czy sa jakieś granice "pielęgnacji" czyli ile % mozńa usunac spokojnie?
--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

2. Data: 2006-11-25 17:13:46

Temat: Re: Zabiegi pielęgnacyjne
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ciepło i nie ma błocka bo na wiosne to bedzie błocko...
> Czy sa jakieś granice "pielęgnacji" czyli ile % mozńa usunac spokojnie?

Ciekawe, czy są jakieś granice nieprecyzyjnych pytań!

Jakbyś tak jeszcze napisał, czy chodzi o parusetletnie dęby, czy dwuletnie
jabłonie, to by było fajnie:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

3. Data: 2006-11-25 18:48:57

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Osadnik"

> Szybkie pytanie - czy przycinać teraz wszystkie gałęzie hurtem (liści
> jeszcze nie wszystkie spadły)

Skoro jeszcze nie wszystkie liście spadły to nie widać które usunąć a
które zostawić.

:-/

Serdecznie Miłka

4. Data: 2006-11-25 22:03:09

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciepło i nie ma błocka bo na wiosne to bedzie błocko...
> Czy sa jakieś granice "pielęgnacji" czyli ile % mozńa usunac

Do 30% korony możesz bez zbędnego ryzyka ciachnąć.
Jeśli to owocowe, to w pierwszej kolejności suche,
następnie wrastające do środka korony
a w dalszej kolejności tegoroczne "wilki".
Jeśli to drzewa zaniedbane to normę wyczerpiesz z nawiązką.
Więcej znajdziesz w google:

Cięcie drzew owocowych

Cięcie wiosenne

Cięcie letnie

Cięcie jesienne

Cięcie zimowe

Pozdrawiam pogodnie

skryba

5. Data: 2006-11-26 02:52:06

Od: Osadnik <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Użytkownik "Osadnik" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
>
> Ciekawe, czy są jakieś granice nieprecyzyjnych pytań!
Tak, ale w tym przoduje moja siostra. Wchodzi do sklepu i chce jedzenie.

> Jakbyś tak jeszcze napisał, czy chodzi o parusetletnie dęby, czy dwuletnie
> jabłonie, to by było fajnie:)
Nic starszego niż 20 lat nic nadzwyczajnego - same pospolite gatunki
(wierzby, brzozy, jabłonie, wiśnie, deby, klony (^^), śliwki)
Jak pisze nie starsze niz 30 lat a wieksozśc to kilku letnie drzewka
choć np wierzba urosła do dużych rozmiarów, cześć gałęzi jest
"sparaliżowana".
Boje się ciąc teraz ponieważ się obawiam opieńki miodowej w czasie tak
ciepłych dni i świeżego drewna.

--
Szukam pracy, coś przy naprawie komputerów - rejon Warszawa.

Paliki na winogrono - co polecacie
Chmiel - gdzie kupic
Pila spalinowa - regulacja gaznika
Uprawa Klonów 2